Gå til innhold

Passer en sånn motor?

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Originally posted by Pirium

Tror ikke sv24 motoren passer i 406, siden sv24 motoren har 90 graders v,og 6erne i 406 er 60grader.noen spesiell grunn til at du vil bruke sv24 motor istedet for original 406 v6?

 

Mest for den store kubikken...og hestene. Har en hvit 98 406 på hånd,og jeg har sett franske actionkomedier i det siste...skjønner du hvor jeg vil med det neste prosjektet..? :D

 

Er 2.0'en i 406'en V6? Han som har bilen sa det var en 4'er i den...men nå er ikke han spes teknisk anlagt. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Tommy405GTX

406 coupe har 3lv6....

 

Isåfall...hvilken? Har søkt overalt i Europa men ikke funnet 406 med større motor enn 160-hk-2,2'en...bortsett fra de som er konvertert etterpå. Og å finne en slik som ikke er høyrestyrt,da nesten alle konverteringene blir gjort i England,er 99.9% umulig...:(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Turboed1

 

Isåfall...hvilken? Har søkt overalt i Europa men ikke funnet 406 med større motor enn 160-hk-2,2'en...bortsett fra de som er konvertert etterpå. Og å finne en slik som ikke er høyrestyrt,da nesten alle konverteringene blir gjort i England,er 99.9% umulig...:(

 

 

Hva med denne? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=502964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by slayer

 

 

Hva med denne? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=502964

Joda...men jeg hadde tenkt å bygge en sedan...og Coupè'en er relativt dyr da. :) Særlig når jeg kan få en '97 406 for under 50...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Joda...men jeg hadde tenkt å bygge en sedan...og Coupè'en er relativt dyr da. :) Særlig når jeg kan få en '97 406 for under 50...

 

å ja, sånn sett.. :)

Misforsto litt jeg.. ;) Men Peugeot er bra biler det, har min fjerde nå, og skal ha meg coupe etterhvert når pengene strekker til!

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Turboed1

 

Mest for den store kubikken...og hestene. Har en hvit 98 406 på hånd,og jeg har sett franske actionkomedier i det siste...skjønner du hvor jeg vil med det neste prosjektet..? :D

 

Er 2.0'en i 406'en V6? Han som har bilen sa det var en 4'er i den...men nå er ikke han spes teknisk anlagt. ;)

 

406 ble levert med samme 3 liter v6 som 406 coupe har, men veldig få biler ble tatt inn til norge pga våre flotte avgifter. v6 i 406 er en 60 graders motor, som ga fra 194 - 210hk. Samme motor står i renault clio v6, yter vel 255 hk i nyeste utgave.

Skal du bruke v6 fra 605,gå for en motor som er produsert etter mars '92, da disse har fått medisin mot "barnesykdommene".Finner samme motor i citroen xm også. Husk også at v6 fra 605 har 90graders v, og tar således mere plass enn peugeots nye v6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår