Gå til innhold

Bygging av lowrider..!

Ranger emnet


MindTooth

Anbefalte innlegg

Du er kanskje klar over dette....men lowriders er forbudt i Norge......

 

 

Dette er min 1000`n post!!:D :D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere biler med luftfjærer er godkjente i Norge. I dag får man luftfjærer til alt fra tradisjonelle amcars og til Suburban's.

Det står ingen steder at "luftfjæring er forbudt".

 

anbefaler deg å ta kontakt med ACCN (American Car Club of Norway) i Trondheim. De har helt sikkert råd og tips, og de kan også sette deg i direkte kontakt med folk som har bygget om og fått godkjent tilsvarende greier.

 

Å putte luftfjærer på en gammel Impala kan jeg ikke tenke meg er noen stor sak. Impala fra midten av 60-tallet har ikke engang bladfjærer, noe som jo må fjernes dersom man bygger om til luft.

Vær imidlertid obs på kravet om "tilnærmet original stand" som omfatter biler tatt inn på 30-års regelen.

Men dette er uansett detaljer de hos ACCN har mye bedre greie på enn meg.

 

Mht godkjenning vil du nok få problemer med den type ombygging der man kan "sprette bortover" med bilen, men det ser jo uansett helt teit ut likevel. I USA er det vel bare mex'er som synes slik er tøft.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med ACCN. Er sikker på at de kan hjelpe deg både med rent tekniske tips og ang godkjenning, papirer osv.

 

Noen mener ACCN er en skikkelig harrytass-gjeng uten peiling. De kunne ikke tatt mer feil.

De gutta der har kjempepeiling på ombygginger av biler.

 

De fleste biltilsyn legger dessuten svært stor vekt på uttalelser fra ACCN i forbindelse med godkjenning av ombygde biler.

 

Vet litt om det, siden jeg selv bygger hotrod av en 1934 Ford Roadster, godkjent av mitt lokale biltilsyn.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår