Gå til innhold

E36 320i vs 318iS

Ranger emnet


AnDtHo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Fridjow

BMW med firer????? Er d noen som vil frivillig kjøre d?

 

Om 320 har stoff seter og bikkje lukt ville jeg heller tatt den!

Sekser lyden er verdt d hver gang du starter!

 

Klart, er du ikke så veldig bmw entusiast og d viktigst for ditt bil valg er at bilen skal ta deg fra a til b er vel is et flott valg:o

 

Dummeste jeg har hørt. Du har tydeligvis ikke erfaring med BMW.

Kan man ikke være BMW entusiast fordi man kjører IS? Heller BMW enn skropel sier jeg.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut

He he.. Kan noen holde hodet til Sibba ned bak bilen min mens jeg gir gass? Fire og seks kan ikke sammenlignes!

- Er bare min mening.. (:

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Hvorfor er 320 så mye bedre enn 318is? Etter min mening er is'en en mye mer sportslig bil å kjøre pga den store effekten på høyt turtall. En 318is er 10 ganger mer morsom å kjøre på bane enn en 320! Hva er så stort med den sekser lyden da? Alle setter jo på effektanlegg uanz å då hørres det jo omtrent likt ut

 

Kan vel ikke si at noen av bilene er bedre enn den andre, det er rein skjære vurderingssak om hva du foretrekker. De er så og si kliss like. Og lydforskjellen på 6'r og 4'r er STOR! Ikke kom og si at 4'r er det samme som 6'r, lydmessig. 320 har minst like mye effekt på høye turtall som IS, hvis ikke mer pga slagvolum. Jeg tror fortsatt at IS har mer bunndrag, men at 320 har en smule mer å gi på høyere turtall. Men skal ikke se bortifra at IS kanskje er litt mer sportslig pga motorvekta. 6'r veier endel mer enn 4'r.

Nå snakker vi orginalstand.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

 

Kan vel ikke si at noen av bilene er bedre enn den andre, det er rein skjære vurderingssak om hva du foretrekker. De er så og si kliss like. Og lydforskjellen på 6'r og 4'r er STOR! Ikke kom og si at 4'r er det samme som 6'r, lydmessig. 320 har minst like mye effekt på høye turtall som IS, hvis ikke mer pga slagvolum. Jeg tror fortsatt at IS har mer bunndrag, men at 320 har en smule mer å gi på høyere turtall. Men skal ikke se bortifra at IS kanskje er litt mer sportslig pga motorvekta. 6'r veier endel mer enn 4'r.

Nå snakker vi orginalstand.

 

Som sagt: Det er grenrør originalt på M42/M44, og det er det ikke på M50.

Lyden jeg har i min M44 med bare en Hartge effektpotte bakerst, skal du lete lenge etter.

24v gir dessuten ikke den ekte sekserlyden som de gamle 12v gjorde...

Ædda bædda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Nå var vel ikke akkurat 316 bilen han var ute etter....:rolleyes:

 

 

Ellers bør dere vurdere forsikringen opp mot hverandre..

 

Ellers er det jo årsforskjell på modellene.. Er det mere utstyr på IS'n da

 

Med tanke på dette sitatet synes jeg ikke det var noe galt i å nevne den omtalte 316

:D

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bilene har vel samma prestanda 0-100, men 320 er minimalt raskere enn 318iS 100-200 pga sylindre og moment. Til banekjøring kan kanskje 318iS være bedre for den har mer moment i bånn enn hva 320 har som er VELDIG døuv på lave turtall.. Til ren cruising vil nok 6er være noe mer behaglig.

Forbruksmessig er de nesten identiske. Oppgitt er 0.8 på 318iS og 0.88 på 320.

Lyden er også forskjellig og det blir bare enda større forskjell hvis man setter effektanlegg på de. 318iS oppleves kanskje mer sportslig pga den mer kvikke gassresponsen og slikt, men den er nok ikke noe mer sportslig da det er samma bilen nesten. Vektmessig veier 320 coupe 20-30kg mer enn 318iS.

Hadde valgt en fin 318iS framfor en litt mer sliten 320i coupe..

Forsikringsmessig så er kanskje 318iS gunstigere enn 320i coupe også..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

 

Dummeste jeg har hørt. Du har tydeligvis ikke erfaring med BMW.

Kan man ikke være BMW entusiast fordi man kjører IS? Heller BMW enn skropel sier jeg.

 

Dette var vel et usaklig svar eller? Ikke erfaring fordi jeg mener noe annet enn deg? BMW eller Opel?

Faktisk så er grunnen til at jeg kjører omegaen økonomien!

Måtte ha såpass nytt for og ha sikkerhet i bilen, og i denne pris klassen av rwd var valgene få, klart hadde råd til 318iS, men som sagt blir d aldri aktuelt.

Nå setter jeg stor pris på lyd da, men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

BMW med firer????? Er d noen som vil frivillig kjøre d?

 

Om 320 har stoff seter og bikkje lukt ville jeg heller tatt den!

Sekser lyden er verdt d hver gang du starter!

 

Klart, er du ikke så veldig bmw entusiast og d viktigst for ditt bil valg er at bilen skal ta deg fra a til b er vel is et flott valg:o

 

Mesteparten av bmwccn folket som møter opp på BMWCCN treff kjører jo 4sylindra bmw så hvorfor kan man ikke være entusiast hvis man har 4syl bmw? BMW har veldig bra 4syl biler og har lang tradisjon med det. M3 er jo 4sylindra og denne ble brukt i masse forskjellige racingserier.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

 

Mesteparten av bmwccn folket som møter opp på BMWCCN treff kjører jo 4sylindra bmw så hvorfor kan man ikke være entusiast hvis man har 4syl bmw? BMW har veldig bra 4syl biler og har lang tradisjon med det. M3 er jo 4sylindra og denne ble brukt i masse forskjellige racingserier.

 

E30 M3 er noe helt annet annet E36 318iS,E30 M3ble jo laget med firer fordi reglene ikke tillot noe annet.

E30 M3 blir jo en helt annen greie, det er jo en klassiker som har såpass mange andre verdier at den er kul uansett.

Ser ikke helt hva som er kult med en 318iS, annet enn at den ligner på kulere versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår