Gå til innhold

E36 320i vs 318iS

Ranger emnet


AnDtHo

Anbefalte innlegg

Dama skal bytte bil og vi har vært ute å sett på noen Bmwer, hu har blitt smitta av BMW syken.. he he

Vi har vært å sett på en 93` 320i med 104,000 km på tellern og en 94` 318iS med 80,000 (?!?) på tellern.. Skulle ha 104` tusen for 320i`n og 115` for 318iS`n.. 318 var vist importert fra tyskland.. Inntrykks messig virka 318`n mer strøken en 320`n, men jeg har ikke prøvekjørt noen av bilene enda..

- Hvem av disse bilene virker som det beste kjøpet og hva er egentlig forskjellen på 318iS og 320i rent teknisk? Begge bilene er originale, med originale BMW felger og ikke noen fancy styling..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

318is'n har vel 140hk i en firesylindra motor, mot 320's 150hk i en sekser.. Ellers er vel understell og alt likt på is versjonen som på sekser-versjonene?

 

Seksern har jo gromlyden, men den har også bensinforbruket :) IS'n går vel kanskje en smule bedre i 'lave' hastigheter.. Men, draget i seksern tar vel IS'n i høyere fart.. Dette jeg har fått med meg liksom.. Ellers bør dere vurdere forsikringen opp mot hverandre..

 

Ellers er det jo årsforskjell på modellene.. Er det mere utstyr på IS'n da?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nettop en 318is 1996 mod me alt utstyr før jeg klarte å vrakan og jeg var utrolig fornøyd me den. Spesielt kjekt er det ekstra draget og kicket du får på ca 4500 rpm. Bensinforbruk låg på ca 1.2 ltr på mila å da kjørte jeg den ikke spesielt hardt. Jeg anbefaler en 318is fordi den går som en 318 forsikringmessig. Penger spart kortsiktig er ofte penger spart langsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AnDtHo

Virka ikke 80` km lite på en så gammel bil? Tenkte kanskje det var vanlig å stille de litt tilbake? Eller er ikke det noe å tenke på?

 

Joda, det er noe å tenke på. Sjekk at alle papirer på bilen er i orden, tenker på servicehefte, eventuelle papirer fra forhandler i tyskland osv. Selv om det egentlig ikke er noe prob å skaffe fake papirer, men likevel... greit om papirene er i orden...

 

Men uansett om bilen ikke har dette, vil en jo alltid se forskjeller på en bil som er gått 80' og en som f.eks er gått 180'. Slitasje i interiør osv. You know the deal....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iS'en er gjevnt over bedre. Den har mindre vekt i fronten, og bruker 2/3 av drivstoffet.

 

325 bruker faktisk mindre enn 320. Dette fordi brennkammerne blir for små og for mange på 320.

 

iS'en har grenrør fra fabrikk. Alt man trenger er en bakpotte eller et cat-back system for å få godlyd. Vet at i alle fall M50-motorene bare har vanlig manifold og blir litt brummende traktorlyd i forhold til samme motoren med grenrør.

 

Den ekte rekkesekserlyden får man med de gamle M20 og M30 motorene med skikkelig grenrør og effektanlegg. 12 ventilers motorene har en mer metallisk snert på toppen av registeret.

 

Min egen iS har en Hartge effektpotte bakerst.

Lyden er nydelig til å være firer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 1991 318i, 1996 320i Coupe og nå 1998 318is Coupe. Denne har M44 istedenfor M42 som de eldre iSbilene har, men er mye det samme i karakteristikk. Personlig ville jeg gått for 318is dersom det ikke er andre ting som teller til sekseren sin fordel (klima, sportseter e.l.) Fireren virker MYE mer sportslig enn 320'en som er mer en cruise-bil.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

 

Joda, det er noe å tenke på. Sjekk at alle papirer på bilen er i orden, tenker på servicehefte, eventuelle papirer fra forhandler i tyskland osv. Selv om det egentlig ikke er noe prob å skaffe fake papirer, men likevel... greit om papirene er i orden...

 

Men uansett om bilen ikke har dette, vil en jo alltid se forskjeller på en bil som er gått 80' og en som f.eks er gått 180'. Slitasje i interiør osv. You know the deal....

Interiøret på iS`n virka helt strøkent og ubrukt, interiøret på 320`n bar litt mer preg av slitasje, men ikke mer en man kan regne med.. Jeg personlig tror at km er reell, men man hører jo så mye rart om fake servicehefter og utstyr til å stille tilbake km osv..

 

- Begge bilene er Coupe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AnDtHo

Interiøret på iS`n virka helt strøkent og ubrukt, interiøret på 320`n bar litt mer preg av slitasje, men ikke mer en man kan regne med.. Jeg personlig tror at km er reell, men man hører jo så mye rart om fake servicehefter og utstyr til å stille tilbake km osv..

 

- Begge bilene er Coupe..

 

Joda man hører mye rart, men det viktigste er som du sier at man får riktig inntrykk av bilen. At den har vært velholdt osv...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for 320 jeg da, av de 2..

Har du mer gryn å spe på går du for 323 eller 325.

 

trodde IS hadde bunndraget, men hører Dr_S blant annet sier at ponniene galoperer rundt 4-5000 omdreininger.

Kan si det samme om 320, det er så og si dødt under 4k rpm, untatt i 1 gir. Men 320 har 6'rn da, som er et stort + i min bok, ellers er det vel å se på hvem bil som (har mest utstyr og) er i beest stand. Hør litt hvem som har vært tidligere eiere osv..

 

og jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror 318is er mer rævkjørt enn 320, pga forsikringsprisen så har flere unge råd til å ha IS.

DONT HATE ME, noe jeg bare tror.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår