Gå til innhold

E36 320i vs 318iS

Ranger emnet


AnDtHo

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMW-328

hvilke regler var det?

Første e30 M hadde jo 2.3liter med 195 hk.. 325 hadde 2.5 og 170hk.. Kunne jo godt vært en trimma 325 motor hadde brukt..

 

Du som bare nevnte "BMW med 4eerrr..hvem er det som vil ha det.."

 

 

Ble den ikke laget med firer grunnet løpene den skulle delta i?

 

e30 m3 hadde firer og 325 hadde sekser så ikke helt sikker på hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

Ja, 4er i bmw er helt feil som du sa..Så hvorfor lagde de E30 M3 med 4er lurte jeg på da ;)

 

Tror de brukte firer da den var lettere og egnet seg bedre til løp enn de sekserene de hadde på den tiden, tror jeg. Ikke sikker på om det var noen regler for d.

 

Men du skjønner vel litt hva jeg mener, med tanke på meritt listen din;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good choice! thumpsup

 

BMW-entusiaster ranker jo 318is høyere på skalaen enn 320i. 320 er jo i prinsipp en kjip versjon for de som ikke hadde råd til 325, mens 318is bevarte litt av firer-fetisjen som E30 M3 innførte.

 

Man får jo E36er veldig billig nå, snart detter E36 318is under gode E30 325er i pris... Og det sier jo også litt om hvilket klassikerstempel E30 kommer til å få etterhvert.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 coupen er raskere en 318is'n, det vet jeg, for har testa min mot 3 andre som har 318is.

 

320'n er etter min mening en mer bil etter mitt syn, fordi den har 6'r motor.

 

Grunnen til at mange ender opp med feks 318is er forsikringen er mye gunstigere på den bilen en 320-325-328-M3.

Eller for at den er gunstigere priset, uansett betaler man mer for ett strøkent eksemplar uansett modell.

 

Uansett så vil en som har økonomi ikke kjøpe noen av dem viss dem skal ha høy effektbiler. Begge bilene har sportsligheten, komfor følelse som slår mange andre, og sluker bensin så lønner seg å ha det i tankene. (Høyre fotene bestemmer jo selvsagt hvor ofte du må dra visa'n på bensinstasjonen) Motoren er egentlig underdimmensjonert, men den gir herlige følelser tilbake til føreren, det eneste man kanskje savner er mer sprut i motoren, og høyere effekt.

 

På norske veier er dem knall gode biler begge to, er ikke lov å kjøre mer en 100kmh på veiene her, men man kan holde farten i svingene med bilene så man sparer bremser på det ;) .

 

ohoi

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer ikke d me forsikringen, jeg har 318is og den er dyrere å forsikre en 320. har mange venner som har 320 og ingen betaler så mye som meg selv om begge bilene står på fedrene med samme bonus, selvfolgelig kan d ha med forsikringsselskapet... nor jeg va 19 skulle vesta ha 37000 får min is må meg!!! og det er heller ingen 320à kom knekte meg nor min var original... har testet mot flere, så og helt likt vil jeg si..

tviler på at man får mere en 10 hester på chip, d må vere max såfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra instruksjonsboka jeg hadde (93) var 0-100 på 9.9sek og 10.2 på 318iS. BMWguiden oppgir 10blank og 10.2sek. Prøver man dette selv vil man nok klare lavere. Min 320 coupe var chipet, scorpion effektanlegg og knfilter. 0-105kmt på kjørekomputeren klarte den på 8.8-9sek gjentatte ganger med 25-30liter i tanken og 1pers i bilen..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis valget hadde stått mellom 320i og 318is så hadde jeg valgt 318is (no doubt), man kan ikke velge bil fordi det er en sekser og den har lyden når det finnes ett bedre alternativ med firer. Hvis lyd er så viktig så er det mange ting man kan gjøre for å få tilsvarende "sekselyd". Det er som en nevner tidligere, det har jo ikke en dritt å si fordi alle putter i filter og effektanlegg uansett.

 

Og de som sier at 320i er SÅ utrolig mye raskere enn 318is skjønner jeg meg ikke på.

 

 

Digresjon: 323i er en billig bil å forsikre fordi de er litt mer sjelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår