Gå til innhold

90 tallets råeste front!!

Ranger emnet


Peugeot4sale

Anbefalte innlegg

Originally posted by exuz

de galantene er definnitivt de diggeste bilene jeg vet om (av "normale" gatebiler selvsagt)

eneste som er synd er at de ikke kommer med bakhjuls trekk. lurer på om de kommer med 4hjuls trekk? noen som vet?

 

Mitsubishi Galant VR4:

 

For those seeking more understated performance in an altogether bigger vehicle than the Lancer EVO Ralliart produced a special version of the Galant, the Galant VR-4. Ralliart added two intercooled turbochargers to the 2.5 litre V6 engine found in the stock Galant with 280bhp as a result. The Galant VR-4 is equipped with Mitsubishi’s latest INVECS-II Sports Mode 5-speed Automatic Transmission which allows for normal or sports driving styles with higher rpm gear changes and the storing of shift patterns in its memory.

Furthermore it features redesigned exterior bumpers, improved aerodynamics and a lower ride height for improved handling, and whilst the car is very clearly aimed at the sports-minded, it retains all of the Galant’s standard luxury features with full climate control air conditioning, multi-mode keyless entry and driver and passenger airbags.

The Galant’s ability to swallow the family and their luggage and to transport them over long distances in supreme comfort is well known. The VR-4 provides an even more effortless high-speed performance capability.

 

SPECIFICATIONS:

 

General specifications

Country of origin Japan

Year of introduction 2000

Numbers built N/A

Body design N/A

Weight N/A

 

Drivetrain

Engine V6

Engine location Front, longitudinally mounted

Displacement 2.498 liter / 152.4 cu in

Valvetrain 4 valves/cylinder, DOHC

Fuel feed Fuel injection

Aspiration Twin Turbos and intercoolers

Gearbox INVECS-II 5 Speed Automatic

Drive All wheel drive

 

Performance figures

Power 276 bhp / 205.9 kW @ 5500 rpm

BHP/Liter 110.5

Torque 363 Nm / 267.7 ft lbs @ 4000 rpm

Power to weight ratio N/A

Top Speed N/A

0-60 mph Acceleration 7.00 s

 

Det er bare mongo avgifts norge som tar livet av en bil som dette, så den blir ikke tatt inn. Samme med toyota avensis, som du får med stort sett samme oppsett i japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jens

 

Ting har en lei tendens til å bli bedre og bedre jo eldre de blir. "Alt var bedre før" er en lite optimistisk tankegang...

Hvis man skal se fakta i øynene, og legge vekk all nostalgi, så er det et faktum at flesteparten ( men ikke alle ) av bilene produsert på 70-tallet er søppel. De gikk ikke lenge på veien, trafikksikkerhet, kjøreegenskaper og driftsikkerhet var svakt, og så og si alt som ble produsert rustet vekk fortere enn svint.

På 80-tallet derimot ble ting bedre, med blant annet galvanisering og turbo i normale biler. Jeg vil si at utviklingen var større på både 80- og 90-tallet enn på 70-tallet. Jeg blir selv lett forelsket i gamle biler, og elsker design og "æraen" av disco-tiden, men: ikke kom og si at en golf 1 eller renault 15 var bedre biler enn f.eks W124, bmw E30/34, Audi 100/80 ;)

 

Var nå ikke snakk om best, men tøffest. Ikke kom her å si at en 84 audi 100 er tøffere enn en 70 challenger.... Eller en 74 datsun 240z

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Var nå ikke snakk om best, men tøffest. Ikke kom her å si at en 84 audi 100 er tøffere enn en 70 challenger.... Eller en 74 datsun 240z

 

Blir litt feil å sammenlikne med amcars fra storhetstiden rundt 1970. Sammenlign en 84 Audi 100 med en 74 Audi 100 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

 

70_Charger_brochure.jpg

 

Okej, helt ærlig nå. er dette rått??? kunne like godt vært bakenden på den bilen..

 

Regna med at det ikke var noen råere bilfronter en Galanten, hvis det ikke er noen som kan komme med et bilde da :)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

 

synes den nyeste galant er stygg jeg .. ser jo ut som en blanning mellom lancer og en eller annen pontiac..

 

04.mitsubishi.galant.f34.500.jpg

faktisk glad over at den ikke selges i norge (kommer neste år ..da :/ )

 

De har virkelig bajsa langt oppover veggen med den modellen der etter min mening.. siste utgaven av "sint" fronten .. den er pen den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg ikke om Golf akkurat, og jeg mener at bilen døde utover 70 tallet, men med topp rundt 1971. Bare se på det de laget på andre siden av dammen: Mustang, Camaro, Firebird, Challenger, Dart etc.. Masse motor og aks og utseende. Europeerne kunne jo også lage biler: Escort MK1, Capri MK1, Karmann Ghia, Manta A, BMW 2002 etc.. Bilene fra de siste 20 åra kan ikke måle seg med disse. Teknikken har også stoppet opp. Eneste "fremskritt" er at fabrikkene bruker datateknologi for å skjule at de lager dårlige biler. Ellers har det ikke skjedd noe.Og 80 tallet er det mest begredelige tiåret i bilsammenheng. Fullstendig mangel på design og strupa motorer. Jeg hater den moderne "looken" og Audi 100 er en meget stygg bil!

VW 1300, 1968

 

 

They don't make 'em like they used to,

I'll make them even better......

 

1968 Boble "Old Speed" prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

 

Synes de har dretet på draget der ja.. 2004 moden er tøffest iallefall.. men det der.. det henger ikke på greip i d hele tatt.. ødelagt det meste..

det der ER 2004 modellen ..

Galant selges ikke i norge lenger ..

(men den DER! kommer nesteår)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

det der ER 2004 modellen ..

Galant selges ikke i norge lenger ..

(men den DER! kommer nesteår)

 

Oi.. farsken.. da var det 2003 jeg mente da.. den siste utgaven av sint fronten iallefall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ////AMG power

Mercedes CE36 AMG

ic124amg-01.jpg

 

vel, det der er 80 talls design.. Men uansett, Mercedes har aldri vært flinke med Design.

 

Hvem setter vel en kjempediger "Radiator" mellom to enorme Busslykter og kaller den sportslig??? Jo, det gjør Mercedes :D

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår