Nissanmicra Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Tenker å kjøpe en volvo 240 med automatgir. Bilen er bra og billig men jeg kunne tenkt meg en med manuell kasse. Er det vanskelig å bytte ut den gamle aut. kassa med ei manuell? Hvordan er det forskjellig fra å bytte manuell med manuell? Håper på hurtig svar. mvh. Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Koster deg 500 spenn for en 4 trinns og 1000lapp for en m46 eller m47. 4trinns OD eller 5 Trinns Det er ikke noe vanskelig i det hele tatt, men anbefaler deg å få litt hjelp hvis du aldri har sett under en bil før. Jeg og Snurrbo ( mest Snurrbo :D ) Byttet Motor og girkasse på en gammel bil av meg på en kveld... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Ok. var det jeg tenkte... skal nok få d til. Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Anbefaler deg å kjøpe en m 46 eller 47 kasse. Sparer en del bensin på det. Du må også bytte mellomaksling, men det pleier man å få med når man kjøper girkassa. Også bør du kjøpe en ny clutch. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 En kompis av meg skifta også på sin egen 240. Han fikk tak i pedalsett fra en 144 og en 5 trinnskasse. Det værste med jobben var vist å montere pedalene fordi at det var så fitte trangt i følge han. hehe. Brukte over en halv liter mindre på mila når han skifta fra en tretrinns slur-o-matic til 5 trinns manuell sa han :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by stf1 Tenker å kjøpe en volvo 240 med automatgir. Bilen er bra og billig men jeg kunne tenkt meg en med manuell kasse. Er det vanskelig å bytte ut den gamle aut. kassa med ei manuell? Hvordan er det forskjellig fra å bytte manuell med manuell? Håper på hurtig svar. mvh. jeg har pedalsett viss du er interessert....:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 en på jobben skifter clutch på 240 på under 1 time.. det er egentlig ganske bra Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 husk å skaffe svinghjul også.. (selv om du sikkert visste det). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Du trenger: Nytt svinghjul trykkplate clutch bolter til trykkplata clutchwire med festene i begge ender eller master og slavesylinder hvis du har hydraulisk clutch, men det er litt sjelden på 240. Er spesiell clutchpedal og utløserarm til hydraulisk clutch. clutchpedal med festebrakett og bolter:> bremsepedal fra manuelt gir mellomakselen og sist men ikke minst: komplett Girkassa med spak, utløserarm, girfeste, damasker. Tror det skulle være alt. Du trenger ikke, men det kan være greit å bytte radiatoren også. Det er ikke så jævlig å bytte. Jeg gjorde det nettop på en 740, og det er ikke så veldig trangt ved pedalene. Det fikser man:) Men boltene på trykkplata skal vel strammes med moment. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by btl Du trenger ikke, men det kan være greit å bytte radiatoren også. Det er ikke så jævlig å bytte. Jeg gjorde det nettop på en 740, og det er ikke så veldig trangt ved pedalene. Det fikser man:) Men boltene på trykkplata skal vel strammes med moment. hvorfor skal han bytte radiator? automatbilene har alu radiator.. samt oljekjøler.. oljekjøleren kan visst brukes til motorolje også, men særlig effektiv er den visst ikke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Det blir helt opp til han om han vil bytte radiatoren. Kan jo være at noen andre vil ha den radiatoren:) også ser det litt "fattig" ut når det er 2 løse utganger av radiatoren. Og Hvis man kal bruke den oljekjøleren i radiatoren må man nok fort regne med å bruke 1000kr på slanger og adaptere. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Originally posted by btl Det blir helt opp til han om han vil bytte radiatoren. Kan jo være at noen andre vil ha den radiatoren:) også ser det litt "fattig" ut når det er 2 løse utganger av radiatoren. Og Hvis man kal bruke den oljekjøleren i radiatoren må man nok fort regne med å bruke 1000kr på slanger og adaptere. har ikke alu radiatoren bedre kjøleegenskaper, siden alu leder varme bedre? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by btl Du trenger: Nytt svinghjul trykkplate clutch bolter til trykkplata clutchwire med festene i begge ender eller master og slavesylinder hvis du har hydraulisk clutch, men det er litt sjelden på 240. Er spesiell clutchpedal og utløserarm til hydraulisk clutch. clutchpedal med festebrakett og bolter:> bremsepedal fra manuelt gir mellomakselen og sist men ikke minst: komplett Girkassa med spak, utløserarm, girfeste, damasker. Tror det skulle være alt. Du trenger ikke, men det kan være greit å bytte radiatoren også. Det er ikke så jævlig å bytte. Jeg gjorde det nettop på en 740, og det er ikke så veldig trangt ved pedalene. Det fikser man:) Men boltene på trykkplata skal vel strammes med moment. Også MÅ du ha,lageret inni svinghjulet + låseringen der. Til alle dere som sier at dette er gjort på null komma nix. Har dere virkelig gjort dette??? Har skifta på både 240 turbo og 740 turbo.Makan til møkka jobb,knotete og fælt har jeg aldri vært borti. I teorien er dette piece of cake,men teori og praksis er alltid 2 forskjellige saker. Dete r ALLTIDS noe man mangler,en skrue eller en del,(hvis man ikke har donorbil stående da). Vil bare komme med dette,så ikke vedkommende tror at dette er SÅÅÅÅ enkelt. Men ellers så er ting plug and play. Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Hør på millhouse nå, gutter, dette tar litt mer tid enn en kveld. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 hvorfor skal det ta mere enn en kveld? :P er man litt effektiv er mye gjort på en dag ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.