sony606 Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 jada, problemene ser ikke ut til å ta slutt med den stakkars primeraen min :( det som skjedde idag var... sto på en parkerings plass å pratet med en kompis, og hadde motoren av. da jeg skulle kjøre startet jeg motoren og det putret VELDIG i eksosen, hørtes nesten ut som motoren druknet eller noe. jeg ga litt gass og fikk opp turtallet, og putringen forsvant litt. men kom kraftig tilbake når jeg kjørte hjem. ligger rundt 1500-2500 rpm, og girer ned i 3. giret for å kjøre forbi en sinke, og trør inn gassen, da hørtes det ut som motoren druknet, den putret sykt mye og bilen stoppet nesten opp, jeg ga opp forsøket, og kjørte videre etter sinka (som ligger foran meg i 50kmt i 60-sonen!!!). gikk fint så lenge jeg holdt jevn fart og turtall, men med engang jeg ga litt på, så begynnte den å putre og holdes på å kveles. noen ideer hva som er galt? begynner nesten å lure på om jeg bare ikke skal bytte motor. kjipt med tanke på at jeg har brukt sikekrt 10 tusen på reperasjoner etter jul på den..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Er ikke mekaniker og skal kun tippe litt. Hakker den elle hur? Har du sjekket noe så enkelt som benisinfilteret? Lykke til videre i søken! Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 den hakker også iblandt. har ikke testet bensin filteret, men klare ikke helt å tro at det er skylden. startet bilen nå, og den gikk fint på tomgang nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 tett bensinfilter når du har lite bensin igjen ? Hva med vakum og sånt ? noe lekk på noen vakum slanger ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 har du tett bensinfilter klarer ikke pumpa å pumpe gjennom nok bensin til motoren når du trør på gassen. Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 vel, pratet med nissan isted og han spurte om noe smart for engangs skyld ;p "har du tatt motorvask i det siste?". jooooda, tok motorvask for 2 dager sidenog på den tiden ting startet å feile. såeh, skal prøve å skru opp fordeler lokket og slikt å tørke det. men skal få byttet bensin filteret uannsett. håper det bare er kondens i fordeler lokk og slikt og ikke noe verre. og fant nettopp en vakum slange som var brent av. fra eksos manifoilen går det et jernrør til innsugsmanifoilen, og der sitter det 2 ventiler tror jeg det er, og mellom de 2 går det en slange, og den som er brent av. så vi får håpe de tingene hjelper.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Jeg har jobbet som nissan mekaniker så jeg vet godt at motorvask kan skape noen problemer etterpå. Det er riktig at du bør sjekke fordeler men det er mer viktig at du sjekker oppi plugghullene. Hver eneste gang vi hadde motorvask på kundebiler så måtte vi løfte opp kablene og blåse opp vann. Det rener nesten alltid vann oppi der og skaper masse fusk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 tenkte på det p10turbo sa med vann, akkuratt det skjedde med bilen min her før ferien. Den gikk bare på tre sylindre fordi det lå vann nede ved den ene pluggen. Da hadde jeg akkurat samme symtomer som du forklarer her... Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 vel, tok av fordelerlokket og tingene der idag. for det første så var ledningen fra coilen til fordelerlokket såpass irret at den røk når jeg skulle ta den av. så den har jeg fornyet nå, og det kan mye mulig være vann nede i plugghullene, men har ikke trykkuft, så en annen grei måte å få det tørt på? så får vi se når jeg setter på igjen, er det farlig om det renner litt vann ned gjennom plugghullene? altså ned i sylyndern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Du trenger ikke og ta ut pluggene. Ta en tur til en bensinstasjon og bruk dekktrykkmåleren der. Ta opp kablene og blås nedi.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhla Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Bruk noe tørkepapir og la det suge opp vannet. Fungerer fin-fint også. Jeg hadde en Nissan og vasket aldri motorrommet, så hadde jeg heller aldri problemer med motoren også da. Jeg så på det som et kvalitetsstempel å ha en tørr motor som støvete og fæl (ingen oljelekkasje). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Veit ikke hvor bra det er med vann i motoren. Jeg kjørte motoren varm, så dro jeg ut tennplugghetta og da fordampa vannet. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 ser ut til at de 2 tingene jeg fikset idag hadde veldig mye å si. kjørte motoren varm og kjørte den rimelig hardt deretter, og den verken hakket eller hostet eller noe. gikk som ei klokka...(enn så lenge:rolleyes: ) tok opp tennpluggene og tørket med papir nedi, så på den ene tennpluggen at den var våt og stygg. så kjøpte nye plugger. og ser ut at det funket fint :) får se hvor lenge før neste ting begynner å streike :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Murphys lov... If anything can go wrong, it will! Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 når kjøper du motoren i delebilen min til 4000 kr ? hehe Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg