kongen Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Noen her som vet om bra midler/metoder man kan bruke for og få helt fine og rene vinduer på bilen uten skjoller, har prøvd alt Jif og avispapir, vann med litt salmiakk ti, for da skal vist fjerne alt fett fra rutene, tatt jiff på rutene og tørket av med avispapiert, men blir like sjollete og stygt hver gang! Fint vis noen har forslag på hvordan man kan få best resultat på rutene! takk;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suvdal Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Om du føler du har prøvd alt av "hjelpe midler" når det gjelder rutene dine, å det fortsatt ikke har hjulpet i det hele tatt, vil jeg anbefale å bytte ruter, kjøp noen nye ;) :D Siter 02 Passat Highline x-98 Golf IV GTI 1.8T x-91 Golf II GL 1.6 TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Du får et sprayboks på mekonomen som heter "glassrens". Det er skum på boks som etser seg inn i ruta, og det lukter veldig sterkt. La det virke et minutt, og dra av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by Suvdal Om du føler du har prøvd alt av "hjelpe midler" når det gjelder rutene dine, å det fortsatt ikke har hjulpet i det hele tatt, vil jeg anbefale å bytte ruter, kjøp noen nye ;) :D Eller å vaske brillene .. ;) Neida. Salo og vann funker bra. Glassrens får en jo også fra diverse merker, viktig å polere godt etterpå så det ikke blir merker. Poleringsduk (eller frottê, heter det vel kanskje?) eller vanlig tørkepapir. Men .. om du ikke får de rene med avis/jif++ så .. er jo luxusutgaven det jo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Bruk en slik nal som vinduspussere bruker, vask godt med fuktig og ren klut først. Jeg var vinduspusser i mine ungdomsdager så kan med trygghet si at dette er beste alternativ. Husk å legge papir, klut der hvor vannet ender... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Jeg bruker jiff for glass.. Tørker det av med no veldig mykt "Ikke-loende" papir.. Etter at det er tørket bort/gnidd bort så polerer jeg ruta med turtlewax paste på utsiden og Autoglym Car glass polish på innsiden.. null skjoller.. :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Stikk til nærmeste Bilpleie og spørr om de kan legge på ett lag Teflon på ruta.. hehe. Kamerat som jobber med dette gjorde dette på sin Honda Del sol og skrudde av vindusviskerne (lå i bagasjen) og kjørte til rudskogen 2003.... Kom ett stygt regnvær på vei til, men vannet bare falt rant av.. tøft;) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Brukte JIF og noe Torky greier sist gang. Har også forsøkt et håpløst forsøk med dassrull..endte med en masse lo rundt omkring på ruta..bruk kjøkkenpapir av et heller bedre merke enn det billigste du kan finne :) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Om du kjøper en tube med NYLONVASK på Rema eller dagligvarebutikken, så er det SUVERENT til å vaske vinduer med. Koster lite, og er betydelig bedre enn alle vidundermidlene som koster masse og legger igjen farge og skjolder på vinduene. Nylonvasken kan også brukes til å vaske andre ting. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Det aller aller beste å bruke på rutene er nal. Hvis du har ei bøtte vann, så tar du en bitteliten sprut med zalo aller annen såpe for å få vannet til å binde seg, så pakker du en klut nedi vannet å gnukker ruten som skal vaskes. Så tar du en nal å fjerner det meste av vannet, så bruker du sånn polering eller polish papir til å tørke kantene. Det legger ikke igjen lo og rester. Gjør du dette rett vil vilduene bli HELT rene uten skjolder å dritt. :) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by kongen Noen her som vet om bra midler/metoder man kan bruke for og få helt fine og rene vinduer på bilen uten skjoller, har prøvd alt Jif og avispapir, vann med litt salmiakk ti, for da skal vist fjerne alt fett fra rutene, tatt jiff på rutene og tørket av med avispapiert, men blir like sjollete og stygt hver gang! Fint vis noen har forslag på hvordan man kan få best resultat på rutene! takk;) Autoglym glass-polish! Deretter går du over med Rain-x (som du får på shell (lita gul flaske)), da slipper du å bruke vinduspusseren, samt at dritt og møkk ikke fester seg noe særlig. Jeg vasket frontruta mi neeeesten helt rein for insekter med bare vaskekosten på bensinstasjonen etter hyttetur i helga (den ruta var nesten ikke til å se gjennom, og jeg gnikka ikke noe særlig) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by AXi0N Stikk til nærmeste Bilpleie og spørr om de kan legge på ett lag Teflon på ruta.. hehe. Kamerat som jobber med dette gjorde dette på sin Honda Del sol og skrudde av vindusviskerne (lå i bagasjen) og kjørte til rudskogen 2003.... Kom ett stygt regnvær på vei til, men vannet bare falt rant av.. tøft;) Samme opplegget som rain-x . Da jeg kjøpte bilen var vinduspusseren så dårlig at jeg knapt turte å kjøre til jobben. Den sitter der ennå, for den er nesten aldri i bruk, og de gangene jeg må bruke den sørger rain-x for at vannet ikke dras utover, men legger seg i striper/dråper som en lett ser gjennom. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pantera Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Bare tull å kjøpe dyr AutoGlym, når nylonvask til 19 kroner gjør jobben minst like bra. Ellers så er avispapir noe av det beste til å tørke av rutene med. Bare ta en dobbel avisside, krøll den sammen og tørk i vei. Bedre en nal til og med. Pantera Siter '07 Citroén C4 1.6 HDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by pantera Bare tull å kjøpe dyr AutoGlym, når nylonvask til 19 kroner gjør jobben minst like bra. Ellers så er avispapir noe av det beste til å tørke av rutene med. Bare ta en dobbel avisside, krøll den sammen og tørk i vei. Bedre en nal til og med. Pantera Har aldri prøvd nylonvask, men det kan jo godt være at det inneholder omtrent akkurat det samme. Uansett så har jeg nå ei flaske glasspolish stående (har vel hatt den tre år nå) og den funker veldig bra. Fordelen er at man tar den på, lar det tørke og tar det av. Når det er borte, så ER det borte. Ulempen er at det kan drysse litt, men det er bare å bruke det før man vasker av dashen og støvsuger, ikke omvendt :-) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by Yoneck Samme opplegget som rain-x . Da jeg kjøpte bilen var vinduspusseren så dårlig at jeg knapt turte å kjøre til jobben. Den sitter der ennå, for den er nesten aldri i bruk, og de gangene jeg må bruke den sørger rain-x for at vannet ikke dras utover, men legger seg i striper/dråper som en lett ser gjennom. Og den største fordelen med det er at du har grunn til å kjøre litt fortere! funker bedre jo fortere det går! :D Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg