tosk Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 hvor mye hvil d utgjøre å få støpt sving hjulet i aleminium? å bruke den orginale start kransen da seff, den tar vell fort kveld om den er i alleminium! sjønner dette ikke er bare bare, men å få lage et en form da, å så få en prototype som tåler å bli helt alu i, å få støpt d, dette er kun en TANKE, men hva hvil dette utkjøre? håper noen har noen tanker, helst negative da, hvorfor dette evnetulet ikke ville funke! -PR- Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Støpe det er ikke bra.....blir ikke sterkt nok. Svinghjul i "Billet",altså dreid fra en massiv stang av T6-kvalitet-alu er å få kjøpt...mindre slit enn å lage det. Med så lett svinghjul må du muligens ha høyere tomgang for at den skal gå ryddig på tomgang,og du bør ha et lett 1ste. gir....tungt/laaangt førstegir med lett svinghjul betyr mye sluring før den orker å ta igang bilen. Ellers greit... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 ok, nei da gidder jeg ikke:P da letter jeg heller d org me 2-3kg:) takk for svar:) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Bare se nøye etter sprekker, ellers så skjer det sånn:eek: : Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Originally posted by suggen Bare se nøye etter sprekker, ellers så skjer det sånn:eek: : Kødder ikke med en 7-8 kilo stål på vei ut etter å ha vært i 5000 rpm..... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 ka i hællvette :D:D:D:D:D:D hahahaha sykt Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 auu au au au det er hva jeg kaller rasing av bil ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Hva er pointet med og lette svinghjulet? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 lettere å dra rundt... mister mindre hk... men sett på 21 svinghjul.. det er lettere enn 230 svinghjulene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Originally posted by Hayabuza lettere å dra rundt... mister mindre hk... men sett på 21 svinghjul.. det er lettere enn 230 svinghjulene... Er det så utrolig mye og hente på og lette det egentlig? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 ikke det helt store nei.. "en krone her og en krone der blir fort noen kroner..." :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Når du letter svinghjulet, får motoren mindre å dra rundt på når du skal akslerere. Det medfører en raskere akslerasjon. Er jævlig skummelt det med svinghjul. Kan fort kappe noen føtter, hvis det går istykker. På det bildet suggen pastet inn, har dem nok vært heldige. Der har svinghjulet blitt slengt oppover istedenfor mot føttene. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 15, 2004 Rapporter Share Skrevet August 15, 2004 Originally posted by suggen Bare se nøye etter sprekker, ellers så skjer det sånn:eek: : Lagret bildet ditt, det heter "ras4", gidder du å legge ut ras1, 2 og 3 ???? Stakkars bil, håper ikke det skjer med meg, men det er vel ytterst skjeldent av svinghjulet går til helvete Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 veldig hyggelig bilde som legges ut... gleeeeder meg til å kjøre bil.. :cocain: men det der skjedde vel på meget høyt turtall? damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Noen som byttet motor etterpå? :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.