Gå til innhold

Ombygging av motor til t-16v

Ranger emnet


methano

Anbefalte innlegg

Håper noen motorkyndige leser dette..

 

Har en '93 2.0 S (forgasser) motor i audien min, og har blitt forklart at 16v topp fra golf gti passer. Stemmer dette?

 

Lurer også på om mekanisk innsprøytning fra tidlig golf gti passer på?

(Elektronisk er jo greit da, men med den mekaniske slipper jeg vel all den der jækla kablingen, er visst bare en ledning til kaldstarten har jeg hørt, det blir jo isåfall bare en bryter..)

 

Atter et spørsmål:

Har komplett turbokit (manifold og sånt, samt delemotoren) til diesel (med en søt liten garrett T3 på), går dette sammen med alt det andre? (hvis det andre passer selvfølgelig).

 

Hva må jeg gjøre for å få det godkjent av biltilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by methano

Håper noen motorkyndige leser dette..

 

Har en '93 2.0 S (forgasser) motor i audien min, og har blitt forklart at 16v topp fra golf gti passer. Stemmer dette?

 

Passer rett på det, men du får sinnsykt lav komp, blir nok ikke mer effekt enn med 2,0S motoren, som er en innsprøytningsmotor. VAG leverte ikke katalysator og forgasser sammen. Hvilken motorkode har du. Litt småtteri må fikses da, mener å huske at det var noe med oljepumpen

 

Originally posted by methano

Lurer også på om mekanisk innsprøytning fra tidlig golf gti passer på?

(Elektronisk er jo greit da, men med den mekaniske slipper jeg vel all den der jækla kablingen, er visst bare en ledning til kaldstarten har jeg hørt, det blir jo isåfall bare en bryter..)

 

Er jo ikke akkurat vanskelig å sette på f.eks digifant som ble brukt i G60 da, ihvertfall ikke i G40/G60, bare 2 kontakter som kan kobles feil, resten er idiotsikkert

 

Originally posted by methano

Atter et spørsmål:

Har komplett turbokit (manifold og sånt, samt delemotoren) til diesel (med en søt liten garrett T3 på), går dette sammen med alt det andre? (hvis det andre passer selvfølgelig).

 

Hva må jeg gjøre for å få det godkjent av biltilsynet?

 

16v toppen har annet boltmønster på toppen, så den passer bare på 8v toppen, men du må senke komp. Siker på at turboen er en T3 og ikke en T2 som ble brukt på diesel?

 

For å få det godkjent av biltilsynet med 16v må du sansynligvis vise den hos TÜV i Tyskland først og ta den gjennom utslippstester.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver akkurat på å bygger meg en 2,0 16V Turbo. Følger denne guiden: ABA 16V Turbo

Denne er skrevet med VW motorer som utgangspunkt, men slik jeg forstår det er Audi 2,0 8V ABK samme blokk som VW ABA motoren. Videre er Audi sin 2,0 16V 6A og ACE så og si det samme som VW 9A. Jeg skal bruke stempel fra 6A i ABK blokka for å få ca 9:1 i komp (fant ut dette på vwvortex forumet).

 

Jeg har modifisert et 16V innsug for å få inn normale dyser (orker ikke å tulle med CIS). Bruker Digifant fra G60 som jeg fikk kjøpt med ferdig Chip til 2,0 16V trubo. Tror det skal være mulig å finne Chip og Digifant på feks Ebay. Jeg er ikke kommet skikkelig i gang med monteringa enda, men jeg skal komme med en tråd her så fort jeg begynner å få satt sammen litt.

 

Har byttet motor i bilen min en gang allerede. Hadde 2,0 8V og byttet til 2,0 16V. Fikk dette godkjent uten nesten noen modifikasjoner.

 

Om noen har planer om turbokonvertering, så sett dere å les på utenlandske forum. Det er mye det er lurt å sette seg inn i før en begynner!

 

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår