Darkstar Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Hvilket turtall skal GT-R'en ha når den går på tomgang med varm motor? Min ligger rund 700 rpm, syns det er litt lavt? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allengero Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Står ikke det på et klistermerke under panseret? tror det skal stemme med en 700-750 rpm. Siter -1987 BMW E30 325 og snacks -1990 Mazda 323F med et par ekstra deler -1970 Mazda 1500 deluxe også med et par ekstra deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Darkstar Hvilket turtall skal GT-R'en ha når den går på tomgang med varm motor? Min ligger rund 700 rpm, syns det er litt lavt? Høres egentlig ikke så unormalt ut det. Min ligger imellom 700-750 rpm på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Zwan Høres egentlig ikke så unormalt ut det. Min ligger imellom 700-750 rpm på tomgang. Ok! Høres bra ut... Bare eg som syns den går litt lavt da.... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Darkstar Ok! Høres bra ut... Bare eg som syns den går litt lavt da.... Tomgangen på MX6'en min ligge på litt over 400.:D :D :D -R- Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Min ligger på rundt 800, men myyye høyere når den er kald :) Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Har merket i det siste når eg kjørt att i det eg stopper i for eksempel ett lyskryss så faller turtallet ned til 300 - 400 rpm i et par sekunder før det stabiliserer seg på 800 rpm igjen. Er dette normalt? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Hvis den RLF dumpen din ikke er stram nok vil du merke at den går ned på turtall når du slipper gassen og øker så igjen etter noen sekunder. Det skjer typisk i lyskryss. Dette vil du merke også hvis du stikker fingeren inn i dumpen og gasser litt med hånda på spjeldet. (i fri selvsagt :D ) Shimse dumpen med noen kronestykker og du finner fort ut om det er det som gjør det. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by arildh Hvis den RLF dumpen din ikke er stram nok vil du merke at den går ned på turtall når du slipper gassen og øker så igjen etter noen sekunder. Det skjer typisk i lyskryss. Dette vil du merke også hvis du stikker fingeren inn i dumpen og gasser litt med hånda på spjeldet. (i fri selvsagt :D ) Shimse dumpen med noen kronestykker og du finner fort ut om det er det som gjør det. OK! Har 8 stk skiver (lik de som fulgte med) i mellom nå... Gjør det noe at den faller slik på turtall? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Originally posted by Darkstar OK! Har 8 stk skiver (lik de som fulgte med) i mellom nå... Gjør det noe at den faller slik på turtall? Jeg vet ikke om det er direkte skadelig men tomgangsmotoren eller hva det heter driver jo å korrigerer for harde livet når dumpen er åpen på tomgang. Turtallet går ned fordi falskluft suges inn fra dumpen. Sikkert ikke skadelig men jeg husker det var jævlig irriterende. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by arildh Jeg vet ikke om det er direkte skadelig men tomgangsmotoren eller hva det heter driver jo å korrigerer for harde livet når dumpen er åpen på tomgang. Turtallet går ned fordi falskluft suges inn fra dumpen. Sikkert ikke skadelig men jeg husker det var jævlig irriterende. Ok! Sikkert best å få orden på dette med en gang. Hvor mangen skiver måtte du legge imellom for at det skulle bli tett da? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Jeg husker ikke i farten men det var alle 8 som fulgte med + noen kronestykker. Det er bare å slenge på 2 og 2 stk i gangen helt til tomgangen er ok. Hvis du vil ha Waf-waf-waf lyd så fortsetter du med et par skiver til. 1-kroner mynter fungerer fint. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by arildh Jeg husker ikke i farten men det var alle 8 som fulgte med + noen kronestykker. Det er bare å slenge på 2 og 2 stk i gangen helt til tomgangen er ok. Hvis du vil ha Waf-waf-waf lyd så fortsetter du med et par skiver til. 1-kroner mynter fungerer fint. Ok! For legge i mellom en bunke til da ;) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 legg en stor mutter i bånn pluss alle skivene på toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg