Gå til innhold

"Delt@" en ærlig selger

Ranger emnet


Baldrick

Anbefalte innlegg

Må bare få dele min erfaring med en bruker på Bilforumet, sikkert flaut for han å gå ut med hele brukernavnet hans, men la oss istedet kalle han "Delt@" (slik at ingen skjønner hvem jeg snakker om)

 

"Delt@" hadde endel bilstereo til salgs som jeg hadde lyst på, spurte hvordan utstyret var og joda, det skulle være tipp topp stand. Jaja høres jo bra ut tenkte jeg så jeg avtalte å møte "Delt@" for å hente utstyret, og det såg veldig bra ut det, tilogmed skikkelig pakket sammen.

 

Skuffelsen var derfor stor når jeg først koblet til spilleren, jovisst lyste den og dersom jeg jobbet ferbrilsk med volumknapp og slikt klarte jeg avogtil få lyd på radioen, men ikke fra CDen. Tok kontakt med "DELT@" som selvsagt ikke skjønte noe som helst, for alt fungerte jo selvsagt når han hadde brukt den sist. Endte med at jeg måtte levere den inn for å få det fikset, jordingene innvendig var svidd av... en times arbeid på verksted. Jeg kan selvsagt ikke garrantere 1000% sikkert at jeg ikke har gjort noe galt når jeg koblet den opp, men godt over 99,99% sikker er jeg, er ikke så veldig vanskelig å koble til en ISO kontakt...

 

Men greit nok... tida går og jeg skal endelig montere i resten av utstyret inkludert frontsystem og basser. Først kobler jeg til frontsystemet og hører me en gang at den ene midbassen ligger og skraper og lager stygge lyder, blir rimelig forbannet! Bedre blir det ikke når jeg akkurat har bygd ferdig basskassen og skal montere i det andre basselementet. Når jeg presser inn senter på basshøytaleren skraper det fælt, noe som jo tyder på at elementet er gåent. Skrur det alikvell i (har jo brukt endel timer på å lage kasse til to element) og det går som jeg regner med, bassen gir godt med skrapelyder fra seg og det er vell ikke akkruat noe stas å spille med den....

 

Prøvde å få tak i "Delt@" men det var ikke bare bare, svarte ikke på PM eller mail. Ser at han fortsatt poster flittig her på forumet så at han ikke svarer kommer IKKE av at han ikke er på nett. Sender ny PM til han og sier jeg kan godta å leve med feilene dersom jeg får 1000 kroner tilbake på kjøpssumen (jeg betalte 9500 totalt). Alternativt viss han ikke gir lyd ifra seg, så kommer jeg til å poste denne meldingen jeg nå har postet og advare. Får nå plutselig svar der han sier at jeg selv har gjort og det bare prøver å spare noen kroner... WOW, fyren er i livet jo!!! Sender deretter ny melding og sier at jeg kan godta 750 kroner bare for å få det utav verden (en sum som egentlig er alt for lite med tanke på hvor mye galt det var) etter det har jeg ikke hørt noe fra han.

 

Du er sikkert en grei fyr "Delt@" sånn stort sett... men ærlig og redelig er du jævlig langt ifra!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Grønne fare

dette var jo et inntresangt innleg hvorfor prøver du ikke og selge historien din til se&hør eller noe sånt?? dette er jo nesten tristere en tore på spore

 

Kanskje det kanskje... eller TV2 hjelper deg?

 

Synes bare det er jævlig dårlig gjort, hverken mer eller mindre!

 

Kan selvsagt ikke sammenlignes med det at noen riper opp bilen din da.... eller kanskje litt? Er det så stor forskjell på å ødlegge noe som en person eier og det å selge noe ødelagt til en uten å fortelle om det?

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbo2

synes dette er litt på kanten..

 

dette er er privat sak..

 

Enig med deg at dette skulle vært en privatsak, og litt på kanten, kanskje også over.... det er derfor jeg har gitt han såpass mange sjanser også, men jeg får jo pokker meg ikke svar!

 

Men hva skal jeg gjør da? Ser ikke ut til at jeg får noen penger igjen, skal jeg bare smile fint og holde kjeft og godta det? Har ikke akkurat tenkt å besøke fyren med balltre o.l. sånn som det foreslått etter ramponeringa av "Grønne fare" sin bil...

 

Jeg ser på saken som avsluttet for min del da jeg har gitt opp å få noe igjen... men fyren bør "svi" litt, og dette er mitt forsøk på det. Om han synes dette er pinlig eller bare ler av det, det gir jeg fint f i, jeg har fått sagt det jeg ville.

 

Alle saker har to sider, også denne, nå har dere hørt den ene, så det er fritt frem å komme med den andre....

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig at når historien først kommer ut, at nicket også skal nevnes. Den er greit og "nøytralt" forklart, på en anstendig måte, og virker svært troverdig.

 

Jeg personlig hadde valgt å heve kjøpet og kreve alle penger tilbake. Jeg har selv blitt utsatt for akkurat det samme selv, fikk 2 ødelagte bassere - som seff ikke stemte med det selger sa (dette var via qxl for et par år siden). Jeg krevde kjøpet omgjort, sendte basserne tilbake i oppkrav, som selger hentet og gjorde dermed opp for seg. Greit nok, case closed.

 

Når noe er solgt via "annonse" her inne bør resten av oss få vite hvem selger er, slik at forholdsregler kan taes om andre skulle få lyst til å kjøpe noe av ham ved en senere anledning. Folk som ikke gjør opp for seg må regne med å "få høre det".

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår