christer Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Hei.. jeg har en Volvo 240 GL 84 modell.. og med 98 blybensin. Saken er at jeg ser etter en "ny" motor med 95 bensin.. Noen her som vet sånn ca prisen på en motor i grei/fin stand? Og er det forresten noen vits å kjøpe ny? Jeg tror det blir veldig irriterende for meg hvis jeg må fylle på noe salgs bly tilsetning hver gang jeg skal fylle bensin. Og forresten.. hvor mye koster senkesett sånn ca? mvh Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Blybensin? Hæ? Åssen motor har du da? Senkesett får du får rundt 12-1300 spenn.. Men jeg anbefaler deg å sette på nye dempere samtidig.. Hvis du tenker kjøre egenskaper... Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Originally posted by christer Hei.. jeg har en Volvo 240 GL 84 modell.. og med 98 blybensin. Saken er at jeg ser etter en "ny" motor med 95 bensin.. Noen her som vet sånn ca prisen på en motor i grei/fin stand? Og er det forresten noen vits å kjøpe ny? Jeg tror det blir veldig irriterende for meg hvis jeg må fylle på noe salgs bly tilsetning hver gang jeg skal fylle bensin. Og forresten.. hvor mye koster senkesett sånn ca? mvh fyll på 95 uten no bly du, blir billigst sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 og la ventiltetningene bli harde som stein sånn at bilen bruker en liter olje på et par mil.. DET e billig det :cool: :rolleyes: se om du klarer å ryke toppakningen samtidig, så den bruker vann i tillegg.. det e stas, lukter trimmet moped av bilen og røyker så stilig.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 blytilsetning trenger ikke volvo motorene etter b19/b20.. De har ikke vondt av det, men det er ikke noe vits. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 er det ikke etter gamle b20 så trengte ikke volvo blybensin? helt greit å kjøre på 95.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Kjørte 95blyfri på den gamle b20´n min jeg. Var ikke noe problem det.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 pappa sin gamle 245 fikk byttet noe greier for å tåle blyfri for en 10-15 år siden.. tviler på at den gikk med b18, ca 81-mod.. og en kompis sin b23e fra 82 går og på bly.. men hvis du kjører blyfritt bør du måle forbruket med både 95 og 98, noen går billigere med 98.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Eg kjører 98blyfri på min b32E, og da bruker den litt mindre enn når eg fyller 95blyfri, ikke den helt store forskjellen, men blir likevel litt billigere med tanke på prisforskjellene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 bare ikke hiv på blybensin på en motor med katalysator. Lovpålagt etter 1989. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 En liten leksjon trengs nok her:) Volvomotorer med aluminiumstopp har løse stålventilseter. Den kan fint gå på blyfritt, ingen forskjell på ventilsetene fra f.eks en B21, 1976modell og en 1998modell B230. B4B, B16, B18, B20 og B30 har støpejernstopp UTEN løse ventilseter, dvs at ventilsetene er frest ut i toppen. Støpejern tåler IKKE å gå på blyfritt. Så disse motorene må altså ha blytilsetning. Flere spørsmål?:D Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by suggen En liten leksjon trengs nok her:) Volvomotorer med aluminiumstopp har løse stålventilseter. Den kan fint gå på blyfritt, ingen forskjell på ventilsetene fra f.eks en B21, 1976modell og en 1998modell B230. B4B, B16, B18, B20 og B30 har støpejernstopp UTEN løse ventilseter, dvs at ventilsetene er frest ut i toppen. Støpejern tåler IKKE å gå på blyfritt. Så disse motorene må altså ha blytilsetning. Flere spørsmål?:D men alutoppene kan vel fint gå på blybensin også, med mindre det ikke er katalysator på bilen? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by btl men alutoppene kan vel fint gå på blybensin også, med mindre det ikke er katalysator på bilen? Joda, riktig det, men blybensin er jo vanskelig å få tak i nå, i tillegg til at det koster en del mer... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 I tillegg så skal helst tenninga justeres dersom du skal kjøre på et lavere oktantall. Fikk en erfaring med dette etter at jeg begynte å kjøre 95 på min B230K. Det banka litt på lave turtall med mye pådrag.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by kimosabi I tillegg så skal helst tenninga justeres dersom du skal kjøre på et lavere oktantall. Fikk en erfaring med dette etter at jeg begynte å kjøre 95 på min B230K. Det banka litt på lave turtall med mye pådrag.:) Merkelig.. Ifølge manualen til bilen min så trenger B230K motorene minimum 93 oktan. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.