Gå til innhold

hvilke andre caliptere kan jeg montere bak på en 84 mod golf gti.

Ranger emnet


lordbongo

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by lordbongo

 

hmm må være lenge siden du handla hos dem gitt.

 

dette er de prisene jeg fikk i dag på mail :(

 

Hello there

 

The prices you need are:

 

Fitting kit £75.00

Mk3 calipers £239.90

Carriage £52.55

 

 

Fitting kit £75.00

Mk4 calipers £239.90

Goodridge hoses £24.00

Goodridge 4 line kit £34.50

Carriage £56.90

 

detta var veldig langt unna £100 med mindre det var £100 per side da ?

 

jon

 

Var litt over £100 inkl alt, men jeg kjøpte de på GTI Internationals da de lanserte settet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

*off topic*

men hvor har folk 'kalipTere' fra? det heter jo fortsatt kalippere som det alltid har gjort.. hadde vært interessant å vite hvorfra Ten kom inn i bildet :)

 

kommer sikkert fra samme sted som:

 

"ekspresso kaffe" og "Entrekå med berné og påmfri"

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

okai. sjekka litt i kveld selv. fant i hvertfall ut at nbs har calipere til 435+ moms pr stk. vil da si at det er en veldig ålreit pris. tenkte jeg skulle ringe de i morra og høre om de visste noe om hva slags slanger jeg burde kjøpe. og om brekkvaiern faktisk passer rett over.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har nå bestillt calipere så de blir henta den 1. kom på 2100,- for sett med calipere. dette er da bytte calipere og inkluderer da bytte depositum + moms. må få sjekka litt nærmere når det gjelder vaiere og slanger. kommer sterkere tilbake med mere info. må få dette i orden før eu i mars uansett. :D

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

har nå bestillt calipere så de blir henta den 1. kom på 2100,- for sett med calipere. dette er da bytte calipere og inkluderer da bytte depositum + moms. må få sjekka litt nærmere når det gjelder vaiere og slanger. kommer sterkere tilbake med mere info. må få dette i orden før eu i mars uansett. :D

 

slangen/røret kan bli et problem, ettersom g2 har A-nippel, dvs 10x1 gjenger, mens banjoskruen som står i g4-caliperen er m12x1.

jeg prøvde meg med å lage et bremserør med m12x1 utv. nippel i ene enden, og m10x1 innv. i andre, men gjengene på m12 nippelen var ikke lange nok for å få bremserøret i klem mot caliperen.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

slangen/røret kan bli et problem, ettersom g2 har A-nippel, dvs 10x1 gjenger, mens banjoskruen som står i g4-caliperen er m12x1.

jeg prøvde meg med å lage et bremserør med m12x1 utv. nippel i ene enden, og m10x1 innv. i andre, men gjengene på m12 nippelen var ikke lange nok for å få bremserøret i klem mot caliperen.

 

vil du ikke kunne løse det problemet med da å lage lengre gjenger ? evt få noen på clutch og brems på alnabru til å lage en slange som passer ? :P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

 

vil du ikke kunne løse det problemet med da å lage lengre gjenger ? evt få noen på clutch og brems på alnabru til å lage en slange som passer ? :P

 

Jeg har enda tilgode å se noen som klarer å lage lenger gjenger på en løsnippel ;) Men ja, løsningen er enten å få laget en slange med en banjokobling el. liknende i ene enden som er presset over en slange som har en M10x1 innvendig nippel i andre enden, eller få tak i en m12x1 nippel som har enda lengre gjenger slik at man får bremserøret i klem. Si fra om du finner noen av det sistnevnte.. hehe

Evt hvor mye det kostet deg å få lage to slanger..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

må få fiksa dette innen feb/mars så det kommer. men vet du hvordan det blir med selve håndbrekk vaieren? såvidt jeg vet så er det 6mm feste til vaiern. forslag?

 

hvis du hadde vaier som var festet på oppsiden av caliperen må du trolig ha en som er lengre(?) fra nyere golf 2, de går nemlig på undersiden på g4. ut over det glir dem rett på, gjorde det hvertfall på min.. :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

for de som ikke har fått det med seg har jeg fått bygd om. slangene(+rør) du trenger er Delenr 8E0 611 763 K og 8E0 611 764 K.

 

disse må vel og merke formes litt til for at det skal funke. men ikke noe stort problem. g4 funker fin fint.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår