maccx Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Jeg har en 91 Audi S2 som jeg tenkte å bytte olje på. Hvilken olje er best for den bilen? Siter 1991 Audi S2 - [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by maccx Jeg har en 91 Audi S2 som jeg tenkte å bytte olje på. Hvilken olje er best for den bilen? Shell helix ultra eller den tynneste mobil1 Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 eller quackerstate 5-50, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Mobil 1 Rally formula 5W-50, Valvoline Racing 10W-60, Castrol motorsport TWS 10W-60... Liker ikke Shell sine oljer :( Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjo2 Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Bruker Esso Ultron 5w-40 på min s2 91...fungerer bra. Husk å vær nøye med olje skift...helst hver 5000km, og skift filter for hvert skift..vis ikke vil du bare pumpe samme dritten ut i ny oljen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab-driver Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Quattro73 Mobil 1 Rally formula 5W-50, Støtter den kiddie Brukte den selv på egenbil idag da jeg byttet olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by Cab Driver Støtter den kiddie Brukte den selv på egenbil idag da jeg byttet olje Kjempeolje, men ikke så bra på gammel og slitt motor eller med dårlige ventilpakninger da den renner rett i gjennom (blir dyrt). Bensinstasjonene her omkring har sluttet å selge denne, men fås kjøpt hos Mobil sine utsalgssteder. Koster her kr. 100 pr liter (noe som er billig) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab-driver Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Kjøpte en 4 literskanne, tror jeg betalte ca 540,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shelby Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by Cab Driver Kjøpte en 4 literskanne, tror jeg betalte ca 540,- Får kjøpt 4 literskanne for 350.- på OBS. Samme oljen.. Siter QUATTRO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Handla meg 10 literskanne på felleskjøpet jeg. 5W-40 helsyntetisk et-eller-annet... Dette hadde jeg altså på 100 2.3'n min i dag etter 11.xxx km :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiboy Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Kjør Castrol TWS 10-60, regnet som noe av det beste på disse motorene... Brukes også mye av cossie folket. Dog veldig dyr hvis du ikke har gode kontakter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne_hjernedød Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 castrol tws motorsport er oljen du skal bruke, uten tvil da vil femmern din male som en katt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by Quattro73 Kjempeolje, men ikke så bra på gammel og slitt motor eller med dårlige ventilpakninger da den renner rett i gjennom (blir dyrt). Bensinstasjonene her omkring har sluttet å selge denne, men fås kjøpt hos Mobil sine utsalgssteder. Koster her kr. 100 pr liter (noe som er billig) Det er bare tull. Denne oljen (5W-50) er tykkere enn en 5W-40 olje når oljen er varm. Ved kald olje er den lik en 5W-40 olje. Du bør holde deg unna 5W-30 oljer, som blir veldig tynne i en varm motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by one Handla meg 10 literskanne på felleskjøpet jeg. 5W-40 helsyntetisk et-eller-annet... Dette hadde jeg altså på 100 2.3'n min i dag etter 11.xxx km :D Jeg har også brukt denne oljen. Den er vistnok fra Statoil og av grei kvalitet (i hverfall i forhold til pris).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by bar1 Det er bare tull. Denne oljen (5W-50) er tykkere enn en 5W-40 olje når oljen er varm. Ved kald olje er den lik en 5W-40 olje. Du bør holde deg unna 5W-30 oljer, som blir veldig tynne i en varm motor.. Hallo !!!! knock Les hele tråden så skjønner du !!!! Det jeg sier er at en slitt motor med dårlige ventiltetninger vil bruke mer olje ved bruk av Mobil 1 5W-50 enn ved bruk av Castrol eller Valvoline 10W-60....... Hvem har nevnt 5W-30 olje????? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg