Modmach1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by Gran Veit du hva som er forskjell på den og 230 Bhp versjonen? Bortsett fra gasseren. innsug og slaglengde... Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 er det forskjellig slaglengde på de forskjellige 302ene? Vill nå egentlig trod at forskjellen var innsug/kam/gasser, men har sikkert feil. Tror ikke du blir å angre på at du satt v8 i bilen. Kan oppnå hester i den der som Cosworther bare kan drøme om. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 En 302 er en 302 og de endrer ikke slaglengden for å få mere heser. Forskjellen ligger i topper, kamaksel, forgasseroppsett tenningskurve osv... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by Aeomholt En 302 er en 302 og de endrer ikke slaglengden for å få mere heser. Forskjellen ligger i topper, kamaksel, forgasseroppsett tenningskurve osv... Forskjellen mellom en 289 og 302 er slaglengden. men som du sier: en 302 er en 302. istad sammenlignet jeg med 289 og 302 i -68. Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 hmm... det kom dårlig frem i tilfelle :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by Aeomholt hmm... det kom dårlig frem i tilfelle :) Vet :D Etter å ha lest det jeg skrev :rolleyes: :o Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 du vet ikke om noen 64cc topper til chevy350 vel? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by T/A 455 Tror ikke du blir å angre på at du satt v8 i bilen. Kan oppnå hester i den der som Cosworther bare kan drøme om. Tror ikke jeg heller. NO TURBO SHIT, JUST REAL POWER! ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Hehe, Cossie 2.9 24V er ikke turbo-maskin. Med twin-turbo(noe flere har masse snøring på) så drar du enkelt ut 500 sikre hestekrefter. Til halve vekta av en 302, selvsagt. 2.9 24V har 204hk originalt. Jeg skal slutte nå.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Originally posted by kimosabi Hehe, Cossie 2.9 24V er ikke turbo-maskin. Med twin-turbo(noe flere har masse snøring på) så drar du enkelt ut 500 sikre hestekrefter. Til halve vekta av en 302, selvsagt. 2.9 24V har 204hk originalt. Jeg skal slutte nå.:D Og så kan man montere twin turbo på 302 ;) Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Ja, men du har fortsatt vekta, mindre effektiv forbrenning og lite respons. Hvis du ikke kjøper nye ting og tang til bunndelen og bruker tre ganger så mye penger for å få det til å holde da. Da kan 302 være en fordel.;) Bortsett fra V8 LYDEN. NÅ slutter jeg.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Respons har hovedsaklig med slag/ borrforhold og kam å gjøre. For å oppnå en motor med bra respons og god turtalsvillighet er det viktig å ha en motor som har stort borr i forhold til slaglengde. Borr/slag 2,9 Cosworth: 93mm/72mm 29% større borr enn slag Borr/slag 302cid Ford: 101,65mm//76,20 33,3% større borr enn slag Tror ikke det er noe voldsomt behov for forsterkning av bunndelen på en 302, motoren er i seg selv kjent for å være en ekstremt sterk sb å tåler glatt 7000 omdreininger orginalt, må sikkert bytte råder når du paserer 600hk, men det har du nok gjort lenge før på en cosworth. Så viss man da setter på en liten rullekam, så kan cosworthen gå å hjemme seg, hehe. Bare det enkle faktum at du kan få mer hk ut av en 302 uten overlading enn en cosworth med, taler nå sitt klare språk. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 kimosabi: håper du slutter å mase nå :p Bilder av motoren, før og etter en ikke så grundig vask Har du noen deler som passer til motoren min? Her er en liste over hva jeg trenger. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Jeg er faktisk en V8-fan selv også, T/A455, men en 302 veier fortsatt utrolig mye mer enn en 2.9 24V(den veier faktisk ikke mer enn en standard 2.8i). )I tillegg til det faktum at en Cossie 2.9 24V har 4ventiler per sylinder og liker seg godt oppimot 7000rpm i STANDARD utførelse.;) 7000rpm er MYE i en eldre V8 fra 60-70tallet og hva gjelder responsen så er det mye avhengig av roterende masse og effektiv forbrenning. En 302 har massevis av roterende masse og ikke like god forbrenning i forhold(2ventiler per sylinder). Det er en grunn til at gamle åttere slurper i seg bensin som om det var godteri mens nyere åttere med 32V går vesentlig mye billigere.:) I tillegg så vil jeg nesten banne på at en Granada m/ Cossie 24V m 400hk går like bra som en Granada m/302 og 500hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Dette var ikke for å mase Gran. Jeg har skjønt at du er en prinsippfast fyr.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.