Gå til innhold

zckumling: 1990 Scirocco gt2

Ranger emnet


zckumling

Anbefalte innlegg

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der var arbeidet startet..

 

Hentet delene i Bergen og tok de på hurtigruten(hvor jeg for tiden jobber som elektrikerlærling) på vei hjemover til Tromsø. Delene oppbevarte jeg på fengselcella som er rett ved elektrikersjappa.

 

Har tatt noen bilder med mobilen.. bedre enn ingenting.. :\

 

Panseret sto standhaftig mot sjøens raseri etter jeg plasserte det bak dassn.. :scared

Bilde(52).jpg

 

Frontplata måtte nok bare ligge på dørken..

Bilde(53).jpg

 

Da jeg kom hjem måtte jeg jo selvfølgelig hente Sciroccoen til en mer skruvennlig arbeidsplass, og på hengeren måtte den.

Bilde(43).jpg

 

Begynte med å skru av lykter og fjerne panseret.

Bilde(55).jpg

Bilde(62).jpg

 

Deretter fjerne listene for å gjøre bilen litt "clean" i den forstand det er mulig :P Det tok så jævlig mye tid så jeg har utsatt den andre siden av bilen til en senere anledning ;)

Bilde(64).jpg

 

For å skifte frontplate må vi ha av skjermene og det er ingen lett jobb i og med at de sitter som støpt i store klatter med tettemasse..

Halveis..

Bilde(63).jpg

 

Ny dør bestilles i morgen.. denne ble gjengvoldtatt av ansatte i 'Posten'.

Bilde(60).jpg

 

Her trenger jeg ny baklykt.. eller prøve å jukse litt..

Bilde(58).jpg

 

og et bilde av interiøret..

Bilde(69).jpg

 

 

Skal legge opp nye bilder når jeg har noe å vise og fortelle :P

 

 

Arbeidsliste:

** Skifte frontplate og panser / lakk

** Bytte eksospotte (borret hull i av forrige eier)

** Bytte frontrute

** Reparere takluke (henger litt ned på ene siden) + taktrekket løsnet rundt takluka.

** ++ ++

 

Planer:

** Dette kommer MANGE til å reagere på, men jeg tror det blir bra:

Seidl Frontfanger og Bakfanger (sideskjørt etterhvert) + en eller annen ny baklukespoiler.

 

 

*med forbehold om endringer* :P

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har potensiale til å bli skikkelig stilig :)

Har sansen for disse bilene, men økonomien og kompetansen sier nei. hehe

Stå på!

 

Skal gjøre det jeg kan for å få den i hvertfall LITT stilig :P

Hvor fort jeg får den på veien kommer helt an på prioriteringene mine. Nå prioriterer jeg først og fremst frontskaden. Siden jeg ikke kjenner noen dyktige sveisere skal jeg ha bilen inn på verksted for å skifte frontplate, samt lakkering av frontplate, panser og førerdør. Blir nok å koste noen lapper.

 

Foreløpig har jeg bare fjernet frontskjermene og de var jo en historie for seg selv.. skulle nesten tro det ikke var meningen at det skulle være mulig å ta de av, var jo 2 tonn tetningsmasse som var med å gjøre jobben kjip. Måtte ligge der med tapetkniv, tappjern og hammer for å få det vekk. :P (vet det går an å brenne vekk den massen eller.no)

 

Heldigvis har jeg ikke like dårlig økonomi nå som da jeg hadde søppel-Golfen sombrero

 

Sitter for øyeblikket å venter på døra.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å snakke ! :disco

Bra du begynner å få denne i stand. Er jo en utrolig flott bil

Jeg skrur Peugeot om dagen (må jo ha meg et vrak og kjøre med, så jeg kan sette Rocco'n inn og begynne å pusse orntli' på'n :hug:

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Transportfirmaet som skulle levere ny-døra mi klarte å drite på draget og ødelegge den.. !!! Øvre del av døra var skeiv som en hyllekant og begge glassa var knust.. Faen jeg var forbanna da jeg omsider tok det inn over meg! Døra var i tillegg i samme farge som bilen min og lakken var helt fin.. hadde Kjell Hansen Shipping gjort jobben sin hadde jeg sluppet å lete etter ny dør som garantert må lakkeres..

 

K.H. Shipping :aug:

 

 

Noen som har ei venstre dør å selge meg? *Hompen Dekk og Bil* har ei dør fra en 83 modell, men det var visst noe rust på den så jeg prøver å finne en annen dør som kansje er mer attraktiv :P

 

Er for øyeblikket på jobb (Hurtigruten) og kan ikke skru noe igjen før 12. Juli ..

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett Seidl styling bestillt. Frontfanger, bakfanger og sideskjørt.. yodude Forventer å få dette i slutten av juli.

 

:pray Allah akbar! :pray

 

Da er det bare å smøre seg med tolmodighet.. og finne en ny dør og noen frontdetaljer..

 

nBlueSeidl1.jpg

 

Har ingen planer for øyeblikket om noen corradofront :o

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett Seidl styling bestillt. Frontfanger, bakfanger og sideskjørt.. yodude

Ahhh, nostalgi!

Jag hade en Scirocco 2 för några år sedan, den blev påkörd när den stod parkerad i en båthamn av en herre som inte var bäst på att backa med båt-trailer :mad: Eftersom föraren dessutom var onykter ville han inte blanda in försäkringsbolaget så han gav mig 15000:- cash! Sålde bilen till en kompis dagen efter för 12000:- :) Han började renovera den och fick tag på väldigt många delar via en kontakt jag hade, delarna var nylackade i samma färg (kometblau met?) dessutom och hade suttit på en bil som blev krockad veckan efter omlack. Sen köpte han just detta seidl-paketet till den, plus den gigantiska Riegervingen, dessutom monterade han Corradofront. Mitt upp i arbetet så blev han tillsammans med en dam som han fick två barn med, så nu har projektet stannat upp några år. Går numera under projekt 2010 :) Karossarbetet hann precis bli klart och injusterat så det är en hel del kvar att göra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår