Gå til innhold

zckumling: 1990 Scirocco gt2

Ranger emnet


zckumling

Anbefalte innlegg

Originally posted by zckumling

Så nå kommer det kansje nytt panser, dør, øvre frontramme etc. fra Tyskland eller Belgia.

 

Jeg har et hvitt panser stående, men det har en liten bulk og en del rust foran, men ikke noe som karrosserihammer, sandblåsing og litt sparkel ikke kan fixe :ratatatat

 

Jeg leverte en scirocco som dette panseret var tatt fra på høggern på ISI (asker og bærum), Jeg vet ikke om han har pressa'n enda

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ePOX

 

Jeg har et hvitt panser stående, men det har en liten bulk og en del rust foran, men ikke noe som karrosserihammer, sandblåsing og litt sparkel ikke kan fixe :ratatatat

 

Jeg leverte en scirocco som dette panseret var tatt fra på høggern på ISI (asker og bærum), Jeg vet ikke om han har pressa'n enda

 

Kan hende jeg allerede har en delebil, får svar i løpet av dagen.

 

fikk meg noe ekstraarbeid igår da jeg skulle flytte bilen 4 mil.

da vi var kommet halveis måtte jeg bremse litt hardt opp for en bil som kom inn i rundkjøringen (fra venstre) og kompisen min som kjørt bak (i min golf!) så ikke dette.... hørte gummi som ble svidd mot bakken å et faens smell. Kjørte inn til siden og oppdaget i speilet til min forferdelse at golfen var knust. Gikk ut og skjekket sciroccoen.. noen merker på støtfanger og en minimal bulk under bakluka.

 

Kompisen min fant ikke ord, han hadde klart å ødelegge 2 av bilene mine i et og samme øyeblikk.

 

Golfen skal hugges i morgen, ikke noe å koste på..

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sciroccoen levert til "oppretting" hos en kompis av mamma. Det er vel 50% sjanse for at jeg får deler fra en scirocco som er smasha i ass'n.

 

Golfen ble levert til huggeren i morges. Folka som jobbet der så litt rart på meg da de fant ut at jeg hadde pressa 95% av bilen full av gamle deler. 2 dører, frontfanger, bakfanger, 3 fjærbein, bærebro osv. godt å bli kvitt gammelt søppel :P

 

sitter igjen med en jettafront, 2 orginalsota hella-lykter og 90dører som jeg ikke hadde hjerte til å sende på huggeren.

 

"oppretteren" har 22 dager på seg.. for da kommer jeg hjem fra båten.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by ePOX

 

Jeg har et hvitt panser stående, men det har en liten bulk og en del rust foran, men ikke noe som karrosserihammer, sandblåsing og litt sparkel ikke kan fixe :ratatatat

 

Jeg leverte en scirocco som dette panseret var tatt fra på høggern på ISI (asker og bærum), Jeg vet ikke om han har pressa'n enda

 

har du bilde av panseret?

 

------------------------------

 

det som gjenstår nå av deler er nytt panser, ny førerdør, ny baklykt og ny frontrute.

 

Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i frontrute? Er vel ikke noe en "glassforhandler" kan klare å få tak i? Stemmer det at frontruta er limt og er en faktor i stivheten til bilen ? Han som retter opp bilen nå mener det.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

All right! ;)

Da må du låve meg at jeg får førsteprioritet på delene når du er ferdig :P

 

Jeg trenger

panser, frontrute, venstre dør, frontrute, høyre GT2-baklykt..

og noe småtteri til takluka..

 

Ble ikke noe av den delebilen jeg trodde jeg hadde tilgang til :(

--------------------------------------------------------------

Four-rings:

 

Jeg skal dra så snart jeg får tid å skjekke ut sciroccoen, har ikke sedd på den på en måned.. men den har vært under oppretting, får se om det har blidd noe fremgang.. kansje jeg drar idag hvis jeg får noen til å kjøre meg.. var liksom ikke planen at Golfen skulle miste livet:\ Så nå sitter jeg her å vurderer å kjøpe meg busskort..

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Good news for me:D

 

Blir kansje delebil fra Tyskland!

 

Epox drar nedover på Tirsdag og hvis jeg vinner budruden på en scirocco på ebay.de frakter han den opp til Norge i samme slengen:D

 

Der har dere en kar som er villig til å gjøre mye for å holde det norske scirocco-miljøet gående:)

 

Hvis alt går etter planen har jeg sciroccoen på vegen rett etter nyttår :D

 

når jeg først skriver.. hva må til for å få godkjent scirocco 8v ombygd til 16v?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble bare jall med delebil fra tyskland :(

 

Det eneste jeg trenger for å komme igang er den jævla frontplata.. noen som vet av et huggeri eller.no som det står en scirocco med uskadd frontplate? jeg har nå sotti uten bil i flere måneder.. har en ihjelkjørt front som må rettes ut!

 

Alle som kansje vet noe, si ifra, jeg finner ikke ut av dette... :(

 

fant forresten ut at kaross.no selger nye panser, frontskjermer o.l.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har nå fått prisliste over nye deler fra en bedrift i Arendal.

 

Prisliste eks.moms:

 

Panser - 4700,- (hos kaross.no: 2750inkl.moms)

Støtfanger 2370,-

Innerfront 4750,- (hos møller: 8790,- ferdig levert)

Venstre dør - 6000,- (omg! blir huggerdør:P)

Frontrute grønn - 1800,-

 

Nå er prosjektet utsatt til mai da jeg regner med å fått noen deler å sette på bilen.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår