Gå til innhold

zckumling: 1990 Scirocco gt2

Ranger emnet


zckumling

Anbefalte innlegg

Jeg skal i morgen kjøpe et reperasjons-objekt..

Objektet er en 1990 sølvgrå metallic Scirocco GT2 med 185.000km på telleren..

Servostyring, takluke + nesten ikke rust.. med andre ord - Ganske så strøken..

 

Problemet ligger bare i at bilens tidligere eier har klart å kjøre inn i en telefon-stolpe og ødelagt fronten..

 

Må dermed ha nytt panser, støtfanger og grill samt rette opp (banke med slegge?) "frontramma". Bilen er etter mitt intrykk ikke karosseriskeiv etter ulykken.

 

Hva koster flesket? 5500kr.. dyrt? eller eier bare lite inne på sciroccopriser?.. Ingen lekasjer fra motorpakninger osv.

 

 

Jeg lurer på om det lar seg gjøre å få en rallye front fra golf 2 på scirocco? Når jeg likevel må rette opp fronten.. at jeg bare sveis-tilpasser noen rallyelykter å tilpasser grillen.. Må da tilføye at jeg skal få tak i 90-fangere til sciroccoen. Noen som har lyst å leke seg i PS?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by zckumling

Jeg skal i morgen kjøpe et reperasjons-objekt..

Objektet er en 1990 sølvgrå metallic Scirocco GT2 (112hk)med 185.000km på telleren..

Servostyring, soltak, fine recaroseter, senket, sideskjørt, effektanlegg + nesten ikke rust.. med andre ord - Ganske så strøken..

 

Problemet ligger bare i at bilens tidligere eier har klart å kjøre inn i en telefon-stolpe og ødelagt fronten..

 

Må dermed ha nytt panser, støtfanger og grill samt rette opp (banke med slegge?) "frontramma". Bilen er etter mitt intrykk ikke karosseriskeiv etter ulykken.

 

Hva koster flesket? 5500kr.. dyrt? eller eier bare lite inne på sciroccopriser?.. Ingen lekasjer fra motorpakninger osv.

 

 

Jeg lurer på om det lar seg gjøre å få en rallye front fra <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=golf&v=56">golf</a> 2 på scirocco? Når jeg likevel må rette opp fronten.. at jeg bare sveis-tilpasser noen rallyelykter å tilpasser grillen.. Må da tilføye at jeg skal få tak i 90-fangere til sciroccoen. Noen som har lyst å leke seg i PS?

 

bilen hørtes ganske lik en som står i nabo bygda.. tretten.. men regner med at det ikke er den du ska hente?

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at karosseriet ikke er skjevt er prisen bra!

 

Hvis det er frontplata som er skjev bør den byttes.

Finnes ikke som piratdel, nypris på Møller er over kr 6.000,- såvidt jeg husker.

Jeg skal bytte denne på Bad'roc - når jeg får råd :(

 

Er rammevangene skjeve bør bilen rettes i jigg.

 

Uansett er det mye bra deler, og vel verdt prisen!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da frontfanger er borte lurer jeg på om man kan kjøre med bilen? Jeg tenker da på at Golf/Jetta ikke burde kjøres pga av skruene man skrur i støtfanger skinnene er en del av motorfeste..

 

noen som har panser?:P

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, skal se hvor dyrt d blir reparere først:P

blir det for dyrt for meg (skal litt til) selger jeg delene.

 

skal hente bilen på mandag, kan da få tatt noen bilder.

 

Kan si at jeg ikke liker old-school og at det blir en rieger rocco med corrado eller rallye lykter. (ikke rieger breddekit da.. det er bare harry).

 

da onkelen min jobber i If skadeforsikring så håper jeg på å klare å ordne delene gjennom han.

 

Begynner som elektrikerlærling på hurtigruten om en måneds tid med 3 uker på og 3 uker av.. de 3 ukene som jeg er hjemme blir satt av til prosjektet. (når jeg har fri fra dama:) )

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2400 for nytt panser.. ikke en scirocco å finne på huggeren, (2 huggerier i tromsø), men det er kansje ikke så rart :P

 

tar nok litt tid før jeg starter med "prosjektet".. men skal prøve å ordne noen bilder, henter bilen om noen timer.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

cømgratz--

håper du steller i stand en fet rocco!

er nesten for få av de herlighetene!

 

skal se hva jeg kan gjøre;) tar gjerne imot tips, men er lei av at de få sciroccoene som er igjen skal være old-school. hvorfor leve i fortiden når man kan tenke fremover? hohoh.. ;)

 

er det 115hk i scirocco 1.8 8v GTII ? ser det er kat. på den.. Tidligere eier sa det var 115hk, men ettersom jeg har letet litt rundt på nettet så har jeg sett at alle 1.8GTII har 70kw 95hk

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

er det 115hk i scirocco 1.8 8v GTII ? ser det er kat. på den.. Tidligere eier sa det var 115hk, men ettersom jeg har letet litt rundt på nettet så har jeg sett at alle 1.8GTII har 70kw 95hk

 

Tror nok 95 hk stemmer.

 

1,8 GTI 8V- uten kat har 112 hk og 153 Nm ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår