Quicksilver Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 hei. Noen som vet hvordan man regner ut hk når man vet Dreiemomente og når effekten snur. jeg hadde 965Nm ved 5.500rpm og max effekt ligger på 8.400 rpm. benken klarte ikke å gi noen tall i det hele tatt over 7.000 rpm.. vannet i benken begynte å kavitere.. 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Bremset på nytt nå ? eller er dette "gamle" tall ? Heftige tall iaf :) 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Formelen er vel NM x turtall / 7120 da.. Du må jo vite NM ved X turtall for å få dette til?!? 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 http://www.sverrekahrsracing.no/motorverksted/m-verksted.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Quicksilver hei. Noen som vet hvordan man regner ut hk når man vet Dreiemomente og når effekten snur. jeg hadde 965Nm ved 5.500rpm og max effekt ligger på 8.400 rpm. benken klarte ikke å gi noen tall i det hele tatt over 7.000 rpm.. vannet i benken begynte å kavitere.. 745hk ved 5.500rpm... men du kan ikke regne deg til høyere turtall...! det spørs jo helt på motoren hva den gir i turtall over 5.500... Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Dette er de gammle tallene.. jeg har bare ikke fundert så veldig mye på de før nå. Det blir masse nytt nå i vinter :) ink ny topp + NOS :) 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Håkon A http://www.sverrekahrsracing.no/motorverksted/m-verksted.htm Vet ikke om det er det lureste valget.. han blir vel ikke kalt sverre ras for ingenting tenker jeg :) M -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Magnus Vet ikke om det er det lureste valget.. han blir vel ikke kalt sverre ras for ingenting tenker jeg :) M Det har kanskje noe med at det er drag-racing motorer han vanligvis har i benk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Du havner på over 1000 nm iallefall kan jeg si deg!! Har sett en mye mere innviklet formel enn den ola kom med,men jeg husker såklart ikke hvor jeg så den!!Der la du inn boring,slag,flow i cfm i toppen osv osv.......det var veldig mange parametre!!!Men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for at du får for lite hester og nm Quicksilver :D :D :D :D :D :D :D :D :D Hvor mye skulle den benken tåle da ?? Mener å huske Åge sa noe om 1500 nm ? Uansett så skal det bli gøy å se Quicksilvern til neste sesong :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by boXer Det har kanskje noe med at det er drag-racing motorer han vanligvis har i benk? Skal drag motorer rase?? M -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Magnus Skal drag motorer rase?? M Har du noengang hørt om en dragrace motor som ikke har rasa ?? Hehehe,top fuel motorene har jo ikke kjøling for eks. Blokka er jo fylt med betong......... `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Audi quattro turbo Har du noengang hørt om en dragrace motor som ikke har rasa ?? Hehehe,top fuel motorene har jo ikke kjøling for eks. Blokka er jo fylt med betong......... joda det er klart at det kan rase men med noen raser det kanskje oftere enn med andre eller?? uansett det var off topic :D vi må jo passe oss så det ikke kommer en admin og stenger posten :D:D M -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeW|ar Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by Magnus Vet ikke om det er det lureste valget.. han blir vel ikke kalt sverre ras for ingenting tenker jeg :) M Sånn må man regne med når man drar en ford/cosworth motor over 5000 rpm... så ikke skyld på han, skyld heller på bilenen :) :D 1997 Audi A8 (S8 wannabee) 1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no) 2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline 99/00 Suzuki Gsxr 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Her er en formel. Dn er litt avrundet og litt forenklet. Du har 50nM ved 3000 rpm. 50 * 3000 over 9540 = 15,7 kW . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by funkes Her er en formel. Dn er litt avrundet og litt forenklet. Du har 50nM ved 3000 rpm. 50 * 3000 over 9540 = 15,7 kW 50nM? Ingen har vel 50nM???:D '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg