Hillmeister Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Det smarteste jeg har gjort til nå med golfen er å fjerne dumpventilen, etter det så gikk det faktisk mye bedre...Bare en liten anbefaling til andre Golf/VAG eiere som kjører med dump... Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 hahaha? wtf? forklar? :) om den var dårligere med, så tror jeg du har montert den feil til å begynne med. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Var montert når jeg kjøpte den, dette er forklart i det lange og det breie i flere tråder. Ring TS, så får du svar..;) :D Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 som sagt, er den montert riktig så skal avlastningsventilen skåne turboen for å gå på bråstopp og hindre at varm luft slår bakover i systemet og ødelegger luftdraget. er dumpen din f.eks montert langt fra spjeldet, så vil det igjen gi motsatt effekt da den tømmer systemet 'bakover' slik at luftdraget snus fra spjeldet igjen. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Det er vel en orginal avlastingsventil på alle 1,8t 20ventiler motorer fra VAG, men mange bytter disse til noen som dumper i friluft.. Dette er vel ikke helt bra for LMM og lignende.. Hillmeister har vel byttet til orginal avlastningsventil som er resirkulerende? Eller? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Jonte Det er vel en orginal avlastingsventil på alle 1,8t 20ventiler motorer fra VAG, men mange bytter disse til noen som dumper i friluft.. Dette er vel ikke helt bra for LMM og lignende.. Hillmeister har vel byttet til orginal avlastningsventil som er resirkulerende? Eller? Stemmer bra det der Jonte, har byttet til Forge avlastningsventil i aluminium... Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Å kjøre en dump som slipper ut i friluft på disse motorene er ikke gunstig... Bilen vil gå bra ved første pådrag, men fra andre pådrag vil den gå rææv, dette er fordi luftmengde måleren måler hvor mye luft motoren drar inn mens dumpen slipper ut mye av den oppmålte lufta. Dermed går motoren over i et slags nødmodus. Derfor er absolutt anbefalt med resirkulerende dump på disse bilene. Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by Hawkon hahaha? wtf? forklar? :) om den var dårligere med, så tror jeg du har montert den feil til å begynne med. Ja, hvem ler nå... Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sneaker Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Utifra det du skrev i første post. Måtte man jo nesten regne med at du hadde fjernet dumpventilen helt? Hvordan kunne Hawkon lukte at du hadde byttet fra atmosfærisk dump til resirk? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Også kommer spørsmålet som alle vi som ikke har peil lurer på... Pssh'er det enda? :D (og nei, jeg mener ikke lyden er viktigere enn ytelsen.. men en bonus er det ;)) Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Dump lyden er jo ikke rå i forhold til den lyden du får uten... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Det er faktisk en type pssssshhhh, som alle sier, men det er den RIKTIGE psssshhhh lyden.. igjen og igjen.....IKKE kjør dump på VAG biler Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Sneaker Utifra det du skrev i første post. Måtte man jo nesten regne med at du hadde fjernet dumpventilen helt? Hvordan kunne Hawkon lukte at du hadde byttet fra atmosfærisk dump til resirk? :rolleyes: han kunne kanskje spurt først.... før han dro en konklusjon... Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Kan jo ha vært en dump som lakk også. (ikke kjøp VAG-biler.) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 kan egentlig ikke si at du har fjernet dumpen, egentlig så har du jo bare byttet dil en resirkulerende dumpventil, isteden for den atmosfæriske du hadde, har hørt at golf har hatt problemer med de atmosfæriske dumpventilene, luftmengdemåleren har en tendens til å gi ut feilmeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.