lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Ønsker å kjøpe en A motor da min K snart tar kvelden (lavt oljetrykk) Orker ikke å installere en E eller F, og en ny K er uaktuelt, derfor A. Samma om det er B21, B23, eller B230motor, men den skal være lekkasjefri og problemfri, lav km er oxo en fordel. Må befinne seg på østlandet da jeg vil se den før jeg kjøper. Må være 100% komplett og med clutch passende M45 kasse Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Du har pm. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 hvorfor har du så mye imot k mottor'n egentlig? er jo en bedre motor enn a'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Hørt at en A motor med K innsug og 36mm weber skal være tingen. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Lasse_GT hvorfor har du så mye imot k mottor'n egentlig? er jo en bedre motor enn a'n Bedre å bedre. Er bare dritt lei min K motor - that`s it. Den lekker her og der, både vann og olje og clutchen min er snart borte. Det er da man gir opp. Dessuten er A motoren mye lettere å ha. Er ikke så mye rare deler som 631 topp, homo stempler osv + at min bruker umenneskelig mye bensin. 1,5 på langkjøring. Vet ikke om B21 er bedre, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Breisladdern Hørt at en A motor med K innsug og 36mm weber skal være tingen. Det har jeg oxo hørt, bare å hente en weber fra en Ford granada eller no å sette over Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 har K innsug liggende.. Du som har K motor kan jo bare skru av innsuget og hente en ford gasser, kjøpe en A motor og smekke sammen, kjøp en kam og et Simons anlegg så har du da en sugemotor som går greit.. bensin forbruket er vel sikkert ikke mer enn det du har nå.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Fått tilbud på en B21 til 500 spenn. Helt greit for meg hvis den er i bra stand. Har hørt at B21 er fine å små trimme på - hvor mye HK har de orginalt. Hvilken topp sitter på den, Det går ann å sette 531 lokk på den. ??? Hadde blitt greit det. B21 med 531 lokk og ford-gasser på K insug og annen kamaksel, 3" JT har jeg Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 hvis du trenger trimtopp: på lierhøggern står det en 940 med 531 topp de selger for 1000 med en ødelagt ventil og uten kam og en760 tic med 405 topp som de selger for 1500 med kam(nå snakka jeg med han litt store med kort mørkt hår og han er et jævla #¤%%) prat med han sjefen (lyst hår) han ville bare ha 1000 for komplett 405 topp. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Det vet jeg, snakka med Kjetil (han hyggelige) skulle ha 1500 for den komplett, men nå er tydeligvis kammen borte. Tar det som det kommer. 531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by lars_b Det vet jeg, snakka med Kjetil (han hyggelige) skulle ha 1500 for den komplett, men nå er tydeligvis kammen borte. Tar det som det kommer. 531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre vet om en b230a 84' m. aw71 som står i bergen vest. kjørt ca. 250.000km Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by lars_b 531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre 405 har vel ingen forbrennings kammere? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Volvo-Lars 405 har vel ingen forbrennings kammere? Sikker - trodde det kun gjalt 631 toppen Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by lars_b Det vet jeg, snakka med Kjetil (han hyggelige) skulle ha 1500 for den komplett, men nå er tydeligvis kammen borte. Tar det som det kommer. 531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre øøøh 531 er en 8v topp og 405 er en 16v topp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Haien øøøh 531 er en 8v topp og 405 er en 16v topp! Tatt pilla di elle? 405 er 8v......!!!!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.