Nox Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Ventilene mine tikka litt for mye så jeg fant ut at jeg skulle stille dem. Ventilene var stort sett greie men da jeg tok opp løfterene var demperene (de gummiringene rundt metallknotten på toppen av ventilen) smuldra opp eller helt borte. så jeg byttet disse åskrudde allt sammen. men starter det.. nei. Når jeg drar den på starteren går allt rundt som det skal men jeg synes lyden er litt merklig. ikke no bang, skrap, metall mot metall, men mer som når starteren ikke orker å gå rundt. Registeret er riktig stilt, så det jeg kommer fram til er at det må være skjedd noe med tenninga. (ja det er gnist på plugg) har ikke fått tak i målepistol så jeg har ikke fått målt, men er det mulig å sette fordeleren feil bakpå kammen der? måtte jo av med den.. Synes også pluggledingene står litt merklig på fordeleren. hvis man står foran bilen og ser på motoren står de i rekkefølge fra høyre til syl. 2-1-3-4. har ikke rørt pluggledningene og det virka jo fint før jeg begynnte å skru.. noen som har vært borti noe av det samme eller vet hva jeg har gjort feil? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 sjekk om du har klart å rive av den ledningen på kondensatoren... uten den får du ikke noe action! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 still opp registeret på merkene, ta av fordeler lokket å se at rotorn peker på haket der, å fra rett over d skal plugg ledninge til syl. 1 stå, rekke følge 1.3.4.2:P vet du sikkert men.. jja test d...! lr du mista ikke noe nedi toppen da, igjenom innsug/eksok hull:Pda blir d skrape lyd som da starten ikke treffer hakka på svinghjulet :D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Rekkefølga stemmer, men prøv å bytt om ledning til 1 og 4, og 2 og 3... Da er fordeleren feil hvis det starter.... Bør ikke kjøre med det sånn på den motoren hvis det funker, bankesensoren får problemer.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 men siden du sier at startern nesten ikke orker å gå rundt skjekk batteriet ditt :P kan ha noe å si ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Originally posted by Mambo men siden du sier at startern nesten ikke orker å gå rundt skjekk batteriet ditt :P kan ha noe å si ;) Antakelig for at den gir gnist for tidlig, så motoren motarbeider starteren. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 Takk for alle svar! kom akkurat hjem fra det gjørmehølet som også blir kaldt gatebil så jeg har ikke fått skrudd no.. det du sier nissan s13 vil jeg tro det er. får ta å se nærmere på fordeleren i morra Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juli 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 jeg sjønner ikke hvordan tenninga kan ha stilt seg feil men, viss registret er riktig! prøv med starthjelp viss du har dårlig strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2004 er masse strøm.. lada opp batteriet. må vel være mulig å sette den fordeleren feil på en måte da..(?) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 får skjekke hele fordeleren da veitdu, se om du ser noe feil Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Fortsatt ingen start, men har plukka fra hverandre fordeleren. når motorenstår i ø.d peker rotoren rett ned mot bakken. noen som vet hvordan den skal stå eller har mulighet til å skjekke det på sin ET motor? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Originally posted by Nox Fortsatt ingen start, men har plukka fra hverandre fordeleren. når motorenstår i ø.d peker rotoren rett ned mot bakken. noen som vet hvordan den skal stå eller har mulighet til å skjekke det på sin ET motor? d er jo et merke på fordelern som rotorn skal peke på når den står på ø.d ta av fordeler lokket å se da vell;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 vet ikke om du har tatt opp en fordeler på en 230et med fordeler bak kam jeg men det går tydligvis bare ann å sette rotoren ett sted og da peker den ca rett ned. virker som det er et merke inni fordelern på bunnen, men dette står temmlig nøyaktig 180 grader feil i forhold til rotor som jeg får plassert den.Begynner å bli temmlig frustrert nå Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Juli 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 Har du sjekket at når rotoren peker rett ned så peker den på den pluggledningen som går til sylinder 1 og at sylinder 1 står i ød med begge ventilene lukket? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2004 er ikke så godt å si hvilken som går til syl 1 ettersom dritten ikke er vanlig rund dings med pluggledningene plassert rundt hele fordeleren, men er til dels rund med de "tendpunktene" rundt i fordeleren, men med pluggledningene liggende vertikallt ved siden av hverandre bak toppdekselet.. hvis man ser på fordeleren fra foran bilen og tendrekkefølgen på fordeleren er 1-2-3-4 fra høyre (noe som de fleste vil finne logsik tror jeg) vil min motor tende med 2-1-3-4. det kan jo ikke være riktig når syl.1 skal stå i ø.d. (selv om bilen gikk sånn for noen dager siden) men det er vel kanskje at fordeleren ikke er så logisk som man skulle tro. skal ta en tur til høgger å studere litt motorer der i morra. er ventilen lukket eller åpen når kamloben dytter løfteren ned? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.