Gå til innhold

Oljeskift

NISMO racing

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skifte olje på bilen, lurer derfor på om SR20DE motoren liker/misliker noen typer oljer? Skifter filter også, hvilket anbefales? Nissan orginal? Bilen har gått 30 000, kjører med forholdsvis høyt turtall (ca 3000-3500 omdr) daglig hvis det har noe å si..

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hehe. Minner meg om den gangen jeg skulle ha alarm i Primeraen. Dro opp til Nissan i Ski og spurte om NATS alarmen. (For de uvitende: NATS= Nissan Anti Theft System) Altså Nissan's egen alarm. Fikk som svar at jeg heller burde vurdere DEFA. :) Men det hører til historien at de solgte det også da :) Nissan i Ski er desidert den beste Nissan forhandleren jeg har vært innom. Bruker kun de nå. Har brukt de i Mysen ved ett tilfelle og aldri igjen. Eneste grunnen til at jeg var der var at jeg skulle få erstatten en innerskjerm etter at en parkeringsvakt hennviste meg til å parke ett sted jeg ikke burde kjørt opp :mad:

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

hehe. Minner meg om den gangen jeg skulle ha alarm i Primeraen. Dro opp til Nissan i Ski og spurte om NATS alarmen. (For de uvitende: NATS= Nissan Anti Theft System) Altså Nissan's egen alarm. Fikk som svar at jeg heller burde vurdere DEFA. :) Men det hører til historien at de solgte det også da :) Nissan i Ski er desidert den beste Nissan forhandleren jeg har vært innom. Bruker kun de nå. Har brukt de i Mysen ved ett tilfelle og aldri igjen. Eneste grunnen til at jeg var der var at jeg skulle få erstatten en innerskjerm etter at en parkeringsvakt hennviste meg til å parke ett sted jeg ikke burde kjørt opp :mad:

Litt offtopic:

Enig. Robert og Hans på Nissan i Ski er veldig dyktige og hjelpsomme karer.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NISMO racing

Har tenkt å skifte olje på bilen, lurer derfor på om SR20DE motoren liker/misliker noen typer oljer? Skifter filter også, hvilket anbefales? Nissan orginal? Bilen har gått 30 000, kjører med forholdsvis høyt turtall (ca 3000-3500 omdr) daglig hvis det har noe å si..

Høyt turtall?????

Høyt turtal er vel ikke 3000-3500rpm eller???:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Høyt turtall?????

Høyt turtal er vel ikke 3000-3500rpm eller???:(

Jeg mente vel egentlig sånn til vanlig kontinuerlig bruk..En times tid på 3500 er jo ikke "vanlig" ved norske fartsgrenser kanskje? Må jo opp og lukte på sperra innimellom også:D

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider