NISMO racing Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Har tenkt å skifte olje på bilen, lurer derfor på om SR20DE motoren liker/misliker noen typer oljer? Skifter filter også, hvilket anbefales? Nissan orginal? Bilen har gått 30 000, kjører med forholdsvis høyt turtall (ca 3000-3500 omdr) daglig hvis det har noe å si.. Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Hel syntetisk bruker jeg, mobil1, det sies å være det beste! Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Var ikke mange svar her gitt! Noen som vet hva Nissan anbefaller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by SR20De Var ikke mange svar her gitt! Noen som vet hva Nissan anbefaller? Hva med å stikke innom nissanforhandleren og høre?? Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by p10 Hva med å stikke innom nissanforhandleren og høre?? Joda, men det er lettere å spørre her først. Er som regel noen som har et svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Nissan på hamar tror jeg anbefaler mobil1, det er ihvertfall det eneste de selger der,(av olje da :p ) så jeg vil tippe de vil anbefale det da.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 hehe. Minner meg om den gangen jeg skulle ha alarm i Primeraen. Dro opp til Nissan i Ski og spurte om NATS alarmen. (For de uvitende: NATS= Nissan Anti Theft System) Altså Nissan's egen alarm. Fikk som svar at jeg heller burde vurdere DEFA. :) Men det hører til historien at de solgte det også da :) Nissan i Ski er desidert den beste Nissan forhandleren jeg har vært innom. Bruker kun de nå. Har brukt de i Mysen ved ett tilfelle og aldri igjen. Eneste grunnen til at jeg var der var at jeg skulle få erstatten en innerskjerm etter at en parkeringsvakt hennviste meg til å parke ett sted jeg ikke burde kjørt opp :mad: Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dudeskyline Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by PrimeraSRI hehe. Minner meg om den gangen jeg skulle ha alarm i Primeraen. Dro opp til Nissan i Ski og spurte om NATS alarmen. (For de uvitende: NATS= Nissan Anti Theft System) Altså Nissan's egen alarm. Fikk som svar at jeg heller burde vurdere DEFA. :) Men det hører til historien at de solgte det også da :) Nissan i Ski er desidert den beste Nissan forhandleren jeg har vært innom. Bruker kun de nå. Har brukt de i Mysen ved ett tilfelle og aldri igjen. Eneste grunnen til at jeg var der var at jeg skulle få erstatten en innerskjerm etter at en parkeringsvakt hennviste meg til å parke ett sted jeg ikke burde kjørt opp :mad: Litt offtopic: Enig. Robert og Hans på Nissan i Ski er veldig dyktige og hjelpsomme karer. Siter BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456 K&N innsats filter selges! Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Hmm kanskje jeg skal ta meg en tur dit neste gang det skjer noe da. Er jo der min er fra orginalt.. Kjell Kirkebakken som det så fint står på skiltholdern.. kjøpte den av en uti der iallfall Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 mobil 1 olje er sikkerstikk på en vanlig motor uten overlading. KUN original oljefilter ! Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by NISMO racing Har tenkt å skifte olje på bilen, lurer derfor på om SR20DE motoren liker/misliker noen typer oljer? Skifter filter også, hvilket anbefales? Nissan orginal? Bilen har gått 30 000, kjører med forholdsvis høyt turtall (ca 3000-3500 omdr) daglig hvis det har noe å si.. Høyt turtall????? Høyt turtal er vel ikke 3000-3500rpm eller???:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10turbo Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Å fy faen. Drar du motoren så langt? Dette er snakk om bombe av en motor så det er bare og dra den lenger opp i turtall. Jeg drar min ofte opp i 6500 før jeg girer. Så det er bare og gassa på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NISMO racing Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by Mr.X Høyt turtall????? Høyt turtal er vel ikke 3000-3500rpm eller???:( Jeg mente vel egentlig sånn til vanlig kontinuerlig bruk..En times tid på 3500 er jo ikke "vanlig" ved norske fartsgrenser kanskje? Må jo opp og lukte på sperra innimellom også:D Siter - 07 mod VW touran tdi highline dsg - 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci - 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci - 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg