Gå til innhold

Hvor fort må man kjøre før de stopper deg?

Ranger emnet

90-300te

Anbefalte innlegg

Hørt fra flere steder at "onkel blå" ikke stopper deg dersom du ligger mindre enn 10 km/t over fartsgrensa! Dette gjelder radar og laser i 60 sone og oppover!

Noen som kan gi ett svar på dette? Bøtesatsene er jo fra 5 km/t over! (sykt)

ES

(og nei, jeg har ikke blitt stoppa! Bare har en diskusjon med svigers! ;) )

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bestemmer de fra gang til gang faktisk.. f.eks i påsketrafikken e det større sjanse for å slippe unna med 90 i 80en enn på en vanlig søndag..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En politi her i Ålesund fortalte meg at de har begynt en del med kontroller der de kun konsentrerer seg om å ta verstingene, de gjemmer seg to forskjellige plasser og tar kun de som f.eks kjører over 115 i 80 sona. Dette gjør de fordi de ikke vil avsløre seg for verstingene om hvor de står, hvis de kjører veien først for og sjekke om veien er klar.

Egentli en bra måte å gjør det på, selv om det er litt skummelt:D

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde vært på tusenfryd og henta noen folk. på hvei hjemmover er det tett trafikk (kø) som beveger seg i ca 70 km/t. etter en stund paserer han et kamera som tar bilde av bare han og ingen flere. farten hans er ca 75km/t... i tillegg viser de fleste biler mer på nåla enn de kjører. synes synd på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg en artikkel etter en UP-kontroll i Bergen så uttalte konstabelen at i teorien kan de stoppe alle som fremkommer med mer enn 1 km/t på deres laser. Det var selvfølgelig ikke håndterbart men sier litt om reglene. I disse tilfellene ville det ikke blitt bot, men du hadde blitt stoppet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Iflg en artikkel etter en UP-kontroll i Bergen så uttalte konstabelen at i teorien kan de stoppe alle som fremkommer med mer enn 1 km/t på deres laser. Det var selvfølgelig ikke håndterbart men sier litt om reglene. I disse tilfellene ville det ikke blitt bot, men du hadde blitt stoppet

Helt greit det vel, rent prinsipielt må jo grensen gå et sted:) Men hvis jeg noengang blir stoppa i 1 km over grensa, tror jeg nok jeg skal le up'en godt opp i trynet, og heller betale boten med glede, ramme den inn og fortelle hele verden hvor ufattelig firkanta det er mulig å være:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 90-300te

Hørt fra flere steder at "onkel blå" ikke stopper deg dersom du ligger mindre enn 10 km/t over fartsgrensa! Dette gjelder radar og laser i 60 sone og oppover!

Noen som kan gi ett svar på dette? Bøtesatsene er jo fra 5 km/t over! (sykt)

ES

(og nei, jeg har ikke blitt stoppa! Bare har en diskusjon med svigers! ;) )

Jeg ble stoppet for ca 2 mnd siden, men siden jeg var under grensen (prikkegrensen) fikk jeg kjøre videre. Jeg ble målt til 59 km/t, men det kommer sikkert an på hvem som stopper deg. Hadde det vært en som ikke var snill hadde jeg fått en bot på 1000-1200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... bare lurte..

I løpet av mitt år med lapp har jeg kjørt gjennom 2 kontroller..

første gangen kjørte jeg gjennom i 85km/t i 60sona, heldigvis hadde han akkurat satt seg ned når jeg kjørte forbi.. *phew*

Andre gangen holdt jeg 130km/t i 80sona inntil svingen like før der de målte, da følte jeg at det var på tide å ta det med ro.. flaks? jepp.. :D

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel her i bærum er det så si aldri kontroll, ihvertfall der jeg kjører.. og dvs : Østerås, Bekkestua, Lommedalen, Sandvika, E18 innover til oslo osv, er så vidt jeg ser politi i gatene også..

Har passert en kontroll, men da så man den dårlige kamuflerte bilen på laaang avstand, ble et fint lysorgel av bremselys da..

Og UP prøver jeg og holde meg langt unna, har ett a4 ark med alle kjente UP biler i distriktet med skilt-nr,type,farge,antall antenner osv.. passasjerene mine får ansvar for og holde utkikk :P

Og politi kameraten til faren min sier at de måler gjennomsnitts farten på en strekning og tar biler som avviker kraftig fra den, det er ikke effektivt og stoppe "alle" som kjører litt for fort..

Ring 1 i oslo har en gjennomsnittsfart på 74km\t så dere kan helt fint ligge i 80 uten større problemer :)

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble tatt for circus en måned siden av en splitter ny merce c klasse sivilbil. 129km/t gj.snitt i 100 sone. filma meg å greier, han var alene i bilen(?). ble lurt der gitt! 5 laken og mine to første prikker. spurte han om han ville målt meg om jeg hadde liggi i 120, han sa at up "vurderer" kjøringen om du ligger 20 over i 100 sonen.

var forøvrig e18 nordover rett før drammen...

2001 Audi S3

X-1992 Golf VR6

X-1995 Golf VR6

X-1986 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider