Hans Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 66 hk var jo ikke noe å skryte av ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Nåh du! Bare se for deg den motor`n som hadde yta 900 Nm og 66 hp du:-) Tenke mæ om så hadd det vel ikke gått an heller da! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Nåh du! Bare se for deg den motor`n som hadde yta 900 Nm og 66 hp du:-) Tenke mæ om så hadd det vel ikke gått an heller da! Alt er mulig, det er bare snakk om at man må få ned turtallet. 30 hk ved ca 150 - 200 omdr. vil gi drøyt 1000 Nm i riktig motor... :D Det imponerende å høre en ensylindret totakt diesel på mellom 20 og 30 liter slagvolum med mye belastning... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Etter ca 2sek tenking så tror jeg ikke det går nei, hk er jo bare en kalkulasjon utifra dreiemoment og turtall, så tror ikke regne stykket kan gå opp. Ikke i virkeligheten ihvertfall :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 30 hk = 22 kW kW = rpm / Nm / 9549 Nm = kW * 9549 / rpm 22 * 9549 / 200 = 1050 Nm 22 * 9549 / 150 = 1400 Nm Nei, det er nok ikke mulig. :P Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
i <3 chevy Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Å joda! :P PS: Jeg har twin-turboheaders til Chevy sb til salgs. hvor mye skal du har for de?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
i <3 chevy Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 kva må til for og montere turbo på en gassar V8 da? lage custom gren rør og insug for gassaren... treng mann og gjør noe med compen i blokka? dreie ned stempela eller nokke? kan ikkje so mykkje om sånne nype motora enda.. :) Helst smid viev som tåler juling. Litt solidere råder. Smidde lav komp. stempler. Moddet forgasser. eller hele gasser i en hel boks (trykboks) mindre modifikasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Må også sørge for å ha ei bensinpumpe lager nok trykk, samt en progressiv regulator. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
i <3 chevy Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Å joda! :P PS: Jeg har twin-turboheaders til Chevy sb til salgs. Hvor mye skal du selge dem for ? har du bildet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Hvor mye skal du selge dem for ? har du bildet? Har sett at noen selger dette på autodbsøk på 80 talls camaro el firebird, så dukker det opp annonse om en som selger et turbokit av noe slag til chevrolet sb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Er litt sketpisk på disse setta til 12-14000,- Ser veldig ut som SS-autocrome manifoiler. Disse har i allefall ikke vært av bste kvalitet for å si det sånn. likeså Turbene har vært/er ikke noe kvalitets aggregat Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Er jo ikke kvaliteten folk er ute etter til 10-15 tusen, men å kunne si at de HAR twinturbo....:D Nei... mener vel at skikkelig turbo oppsett, er håpeløst uten skikkelig innsprut... Skikkelig tilpassede forgassere er ikke akkurat billige de heller...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Ja desverre har du nok rett i det! Mange som er opptatt av å ha og hva de andre mener enn faktisk å lage noe som faktisk funker. Sagt det før men er til tross for at mange snakker om 1000 hp som en selvfølgelighet har pinadø ingen peiling på hvordan det funker. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.