Gå til innhold

Ford fastnøkkel antaglig fra 1917

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Noen Ford historikere her?

Noen som vet noe nettside, forum med folk som kjenner til dette?

 

Har lenge hatt en fastnøkkel fra Ford. Det er en kombinøkkel med 1 og 2".

På ene siden står gamle Ford logoen (skrevet) uten ovalen.

På andre siden står det "T-1917".

 

Nøkkelen er tydelig støpejern og ikke noe nevneverdig rustskadet.

Tenkte det kanskje var et originalverktøy man fikk med Modell-T, og at den er fra 1917.

 

Og lurer derfor på om dette er noe interesant for en entusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se har ja :)

Min er ikke identisk med den til salgs, men det er helt klart samme verktøyet.

 

Min er har samme form som det smykket (Band Wrench).

Kunne kanskje tatt noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft! må ta vare på den fastnøkkelen da! kan være verdt noe om 50år eller noe :)

 

*offtopic*

kom over et lite funn jeg å i fjor, var borte med et lite jorde her så har vi rivet det opp for at det skal bli slett, å da blei det reven opp ca. 15cm med jord....å da fant jeg ei tang som oldefar hadde møsta når dem dreiv med slike henge opp gress ting til tørk hehe 15cm under jorda :) men er jo seff. ikke verdt noe men who cares...

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1970 bygde mine foreldre hus i et nyetablert boligfelt.

Der huset skulle stå gikk det en gammel sti. Opprinnelig hadde det vært en snarvei fra sentrum og opp til min bestefars småbruk etpar km unna.

Da de ryddet tomta fant de ei svært gammel flaske med brennevin gjemt under en stein langs stien.

 

Min bestefar lo godt da han hørte de. Flaska tilhørte han og en kamerat som hadde gjemt den der etter en fest i unge år. De hadde lett mye etter den men aldri funnet den igjen. Minnet fra kvelden den ble gjemt var litt diffust for å si det sånn....

 

Min bestefar var født i 1898 og han var omternt 15 år den gangen flaska ble gjemt.

 

Brennevinet var like godt etter 57 år under steinen. Brennevinet ble fortært på mønsåsfesten når taket på det nye huset var på plass...:D

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi først e i gang, for ca 20 år siden når gamlingene hadde flyttet til her vi bor no, gravde de i bakhagen med gravemaskin.. fant et karrosseri (tror eg) av en bil fra tidlig 1900-tall, og så knuste de det faen meg og begravde det 15 meter under bakken!! blir forbanna hver gang eg tenker på det, eg vil se :(

 

kan være det bare var rammen, men faen.. vil se vil se vil se!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Noen Ford historikere her?

Noen som vet noe nettside, forum med folk som kjenner til dette?

 

Har lenge hatt en fastnøkkel fra Ford. Det er en kombinøkkel med 1 og 2".

På ene siden står gamle Ford logoen (skrevet) uten ovalen.

På andre siden står det "T-1917".

 

Nøkkelen er tydelig støpejern og ikke noe nevneverdig rustskadet.

Tenkte det kanskje var et originalverktøy man fikk med Modell-T, og at den er fra 1917.

 

Og lurer derfor på om dette er noe interesant for en entusiast.

'

 

Jeg tror heller det kan være et spesialverktøy,som har T-1917 som nr.Fra min tid som ford mekaniker så mener jeg at en del spesialverktøy begynte med T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MK2

'

 

Jeg tror heller det kan være et spesialverktøy,som har T-1917 som nr.Fra min tid som ford mekaniker så mener jeg at en del spesialverktøy begynte med T.

 

Hva er spessielt med en fastnøkkel? :)

Det er samme verktøy som i linkene over så vet allerede hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår