Gå til innhold

Tråden om min bil, E36 318IS coupé

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

  • Svar 691
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

Hahaha :)

 

BMW blir levert med forskjellige M-pakker.. Det vil si at de er M-tech versjoner.. En M3 har alt dette M greiene, mens andre BMW'er er levert med forskjellige M-pakker..

Min BMW er levert med M-tech understell orginalt fra fabrikk.. BMW328's BMW er levert med full M-tech optikk fra fabrikk.. Altså med frontfanger, sideskjørt, hekkinnsats, sidelister, osv.. Så da er det BMW som styler sine biler som M3'er, ikke kunden..

 

Det blir jo akkurat som om en Golf fyr skal montere 90 fanger på bilen sin, så prøver han å style den som en G60.. Alle G60 (ved unntak med Ltd edition) blei levert med 90-fangere..

M-tech stylingen er veldig pen, og det er derfor folk sverger til den, istedet for de svære lumma, seidl etc kitene.. Mye av det er veldig overkill og man vil ikke at bilen skal se slik ut..

 

Og Nissmann, om du klistrer masse Skyline emblemer på din S13, så er du jævla harry. For hvor i all verden har noen av oss klistra et M3 merke på bilen egentlig? Ingen som har klistra et M merke engang..

 

LunarG, hvordan har du stylet Opelen din da? Ser nå at det er mange i deres kretser som kjører rundt med M3 speil.. Så ja? hmm.. Det går jo ikke... Og hva med alle som kjører rundt med angeleyes? Dere har jo ikke en BMW.. Hva gjør dere med M3 speil og Angeleyes da?

 

"Vi" har ikke stylet "vår" Opel...

Gidder ikke kaste bort penger på å style en bil jeg ikke har noe spessielt forhold til. Det er en midlertidig bruksbil, that's it.

Har heller ikkeno særlig til overs for M3-speil, Angelseyes og de sakene der...

 

Virker bare litt påfallende at nærmest alle som styler bil (er en overvekt av BMW her i landet virker det som) snakker om individualitet og "sin egen stil", likevel er det kun M3 look det går i. Har ingenting i mot å style, eller sette på ting man synes ser pent ut. Liker man å ha potteplanter på taket, så greit for meg. Man å prøve å få bilen til å se ut som noe den ikke er, det synes JEG personlig er teit.

 

Setter noen på (og bilen i begynnelsen av denne tråden er ikke det verste eksempelet) alle M-effektene de klarer å få kløra i, så kan de i allefall glemme å prøve å overbevise meg om at motivet er noe annet enn at folk skal tro det er en M3 (evt. M5 om bilen dems er en 5 serie)... Eller er det seg selv de ønsker å lure?

 

Har de valget mellom to gulvmatter fra samme produsent, en med BMW emblemet brodert inn og en med "M" emblemet, virker det som om alle velger den med "M" emblemet... Er det rart det virker litt påfallende?

 

Personlig ville jeg aldri engang vurdert å sette på saker og ting med OPC logoer på bilen min... Ikke om jeg hadde fått tinga gratis engang... Ikke om så disse tinga og sakene var laget hos OPC...

 

(OPC = Opel Peformance Center, de som modifiserer Opels "heftigste" modeller)...

 

Forstår ikke helt hvor dere set "drittslening om andres bilmerker". Jeg er akkurat like negativ til å sette på GT-R emblem på Skyline GT-S (om noen gjør det)... Type-R emblemer (og røde Honda merker) på Hondaer som ikke er Type-R... MazdaSpeed ting og tang på Mazda'er som ikke ER MazdaSpeed...

 

Dette gjelder for min del ALLE biler...

 

Men det er tydlig at min oppfatning av ting er omtrent unik, så da får dere være i fred med de identitetsforvirrede bilene deres.

Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter...

 

- 1995 Subaru Impreza GT

x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er å kaste stein i glasshus. Hvorfor tar du opp dette her? Ingen er enig uansett.

 

Jeg tviler på at det er noen her som prøver å lure andre eller seg selv. SKjønner ikke hvor du får det fra.

Personlig syns jeg f.eks en E36 er mye flottere,penere og tøffere bil med M-tech(m3) styling. Dette er vel den største grunnen til at veldig mange setter kanskje på litt M-tech styling. Dette gjelder nesten ALLE bilmerker hvor "M" eller "RS" utgaven ser best ut. Å bare gå å kjøpe seg en M3 koster nok litt mer enn en vanlig E36 med M3 styling på.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LunarG

 

 

 

Personlig ville jeg aldri engang vurdert å sette på saker og ting med OPC logoer på bilen min... Ikke om jeg hadde fått tinga gratis engang... Ikke om så disse tinga og sakene var laget hos OPC...

 

(OPC = Opel Peformance Center, de som modifiserer Opels "heftigste" modeller)...

 

Forstår ikke helt hvor dere set "drittslening om andres bilmerker". Jeg er akkurat like negativ til å sette på GT-R emblem på Skyline GT-S (om noen gjør det)... Type-R emblemer (og røde Honda merker) på Hondaer som ikke er Type-R... MazdaSpeed ting og tang på Mazda'er som ikke ER MazdaSpeed...

 

Dette gjelder for min del ALLE biler...

 

Men det er tydlig at min oppfatning av ting er omtrent unik, så da får dere være i fred med de identitetsforvirrede bilene deres.

 

For meg fremstår du som en type som har problem med styla biler. (Dette gjelder for min del ALLE biler..)Så jeg foreslår at du heller lager en ny post på f.eks "Off topic" rett på bilforumet.net og ikke tar opp dette på en liten tråd inne på en BMW-tråd. Der kan du dele dine "spesielle" meninger med alle medlemmene på bilforumet.net

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Skal si dette ble vilt... Ikke ta dere nær av det da...

 

Mulig jeg ikke er helt inn i bmw verden'en... men men... samma er nå det... For meg virker det ihvertfall som at alle som eier bmw'er er hissig på å få de til å liggne på m3'er!!... Sorry hvis det nå heter m-tech styling eller hva det enn nå er... Var bare det som var poenget her... Var det ikke m3 logo vi så... Så skal jeg unnskylde meg for den... Det er greit...

 

 

og Azzido... Min mening om din gamle cab tror jeg du kjenner godt til...LOL... ;)

 

Men skal ikke skrive noe mere her... Blir mere drittslenging enn en saklig diskusjon. Jeg tror jeg skal la dere være i fred her... folk tar seg jo nær av det virker det som. hehe

 

Lykke til videre med bilen da Dr.S (Var jo egentlig det som var topic'en her... )

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

 

For meg fremstår du som en type som har problem med styla biler. (Dette gjelder for min del ALLE biler..)Så jeg foreslår at du heller lager en ny post på f.eks "Off topic" rett på bilforumet.net og ikke tar opp dette på en liten tråd inne på en BMW-tråd. Der kan du dele dine "spesielle" meninger med alle medlemmene på bilforumet.net

 

Har på ingen måte problemer med styla biler. Men har litt problemer med enkelte biler, når 99% av alle som blir styla blir helt like. Da blir det kjedelig... Men det får så være...

 

Men missforstå meg rett...

 

Jeg synes det er en uting å prøve og etterlikne en grommere modell av en bil. Altså montere slikt som er originaldeler på en dyrere/finere/raskere model. Setter man på styling som er produsert av 3e parts produsenter, som ikke prøver å etterlikne en spessiel models utseende... Så er det kjempeflott...

Kjøper man en Civic VTi, setter på et stilig veilside/c-west/wingswest bodykit, og gjør det hele gjennomført...så er det knall... Setter man på røde Honda logo'er og Type-R merke...da er DET teit... Bilen kan være knall, men det valget å sette på merker som utstråler at "dette er noe fetere enn det i virkeligheten er" blir for teit etter min mening...

 

Men som sagt... Min mening... Sorry om dere ikke tåler litt kritikk...

Nå er det slutt fra meg om denne saken...

Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter...

 

- 1995 Subaru Impreza GT

x 1989 Opel Vectra 2.0i 4x4 *Svett som faen* -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LunarG

 

Har på ingen måte problemer med styla biler. Men har litt problemer med enkelte biler, når 99% av alle som blir styla blir helt like. Da blir det kjedelig... Men det får så være...

 

Men missforstå meg rett...

 

Jeg synes det er en uting å prøve og etterlikne en grommere modell av en bil. Altså montere slikt som er originaldeler på en dyrere/finere/raskere model. Setter man på styling som er produsert av 3e parts produsenter, som ikke prøver å etterlikne en spessiel models utseende... Så er det kjempeflott...

Kjøper man en Civic VTi, setter på et stilig veilside/c-west/wingswest bodykit, og gjør det hele gjennomført...så er det knall... Setter man på røde Honda logo'er og Type-R merke...da er DET teit... Bilen kan være knall, men det valget å sette på merker som utstråler at "dette er noe fetere enn det i virkeligheten er" blir for teit etter min mening...

 

Men som sagt... Min mening... Sorry om dere ikke tåler litt kritikk...

Nå er det slutt fra meg om denne saken...

 

Jeg helt enig med deg når det gjelder å sette m-merke på noe som ikke er m!

Mn det med stylingen forstår jeg ikke helt..hadde jeg hatt en e36 hadde jeg satt på m3 fangere, ikke for å få bilen til å se raskere ut, mn fordi det rett og slett er den fineste stylingen til e36! Styling fra de fleste andre fabrikater ser alt for jalla ut, har dårlig passform, og kan ikke kombineres med vanlig bruk...

"For et utrenet øye" vil en e36 med fks. lumma styling se ut som en mye raskere bil enn en e36 med m3 styling;)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

ang M merker så er det KUN Sidelister hvor det er M emblem. Skal man da rive det av og la det bli en slik firkant hvor alle ser at det mangler emblem? Lurer veldig på det da disse ble levert orginalt på bilen i mitt tillfelle.

 

Jepp, riv det av med en gang!!;)

Sidelister synest jeg er helt grett!

 

Det jeg mente er m merker i front og hekk/folk som setter m-merker for å folk til å tro at det er en m3/m5 de kjører rundt i..eller bare for å vise at de har sprek bil!

 

Jeg har også mine svin på skogen...har et m-tech 2 ratt i bilen min...fyfy!! :mad:

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er fint at dere har meninger om styling og BMW etc, er jo derfor vi har forumet. Men dette ble kanskje litt feil tråd å ta dette opp i. Til alles informasjon kan jeg jo bare opplyse om at jeg ikke prøver å få min 318is til å se ut som en M3. Jeg bare styler bilen slik jeg liker det. Men for en som ikke vet mye om BMW sine biler og produkter, kan det nok se "lame" ut å sette på M speil og sidelister. En kamerat sin 318is kom rett fra fabrikk med full M-tech pakke, alt utenom speilene som er unikt M3. Den is-modellen het Sport Edition og hadde sportsseter, M ratt og alt annet. Så er det sagt iaf. Alt trenger ikke være fra M3 selv om ///M logoen er der.. Og jeg legger meg aldri opp i om noen har røde Honda logoer på sin Civic eller ei, synes det bare frisker opp litt jeg. Kom heller og kjeft på meg den dagen jeg setter M3 bak på kofferten.;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår