Gå til innhold

Senkesett til 200 serie?

Ranger emnet


fluid

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet Jamex har 60mm senkesett til 240, men vet ikke helt hvor de skaffes..

96 Volvo 850 2,5 10v

88 Toyota Hiace 4WD

00 Ski-Doo Summit700

04 Suzuki LTZ 400

 

x- 84 Volvo 240 Tic

x- 85 Toyota Tercel 4x4

x- 96 Volvo 850 T5

x- 80 Volvo 242 DL

x- 86 Volvo 740 Tic

x- 84 Volvo 240 Tic

x- 76 Vw Golf 1,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvolden

40mm senkesettet fra Lesjøfors senker fint på 240

 

Det gjør det helt sikkert, men jeg er ute etter et 60mm sett, dessuten skal det på en 262c, så det så:cool:

 

EDIT: Er det ikke felg-import som tar inn jamex ?

 

EDIT 2: Jacob's Auto Supply tar inn Jamex sett, men sjekka hos JAMEX og de hadde kun 40mm. Får vel leite videre da:)

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

 

Det gjør det helt sikkert, men jeg er ute etter et 60mm sett, dessuten skal det på en 262c, så det så:cool:

 

EDIT: Er det ikke felg-import som tar inn jamex ?

 

EDIT 2: Jacob's Auto Supply tar inn Jamex sett, men sjekka hos JAMEX og de hadde kun 40mm. Får vel leite videre da:)

 

60mm senkesett finnes ikke til 200 serie, pga. begrensning av camberinstillinger.

 

45mm er det meste du får tüv.

 

Det finnes de som betaler 8000kr for å få laget custom 80mm fjærer i .se.

 

Om du vil senke mer enn 45mm, må du file litt, for å få stillt nok camber.

 

ps. 45mm duger fint som fan! jeg har 45mm på min 242 og den er rimelig lav, nå som den har satt seg (bak, har ikke montert fremme enda:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

60mm senkesett finnes ikke til 200 serie, pga. begrensning av camberinstillinger.

 

45mm er det meste du får tüv.

 

Det finnes de som betaler 8000kr for å få laget custom 80mm fjærer i .se.

 

Om du vil senke mer enn 45mm, må du file litt, for å få stillt nok camber.

 

ps. 45mm duger fint som fan! jeg har 45mm på min 242 og den er rimelig lav, nå som den har satt seg (bak, har ikke montert fremme enda:p)

 

syns ikke 45mm er noe særlig... Kan jo fint krype under bilen å stramme clutch vaier uten å jekke den opp.. :rolleyes:

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

syns ikke 45mm er noe særlig... Kan jo fint krype under bilen å stramme clutch vaier uten å jekke den opp.. :rolleyes:

 

_merge.php?bilde1=1081526631.jpg

45mm - dog med lite plass i bagasjerommet.. (40-50kg?)

men, til gjengjeld: lite bensin på tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Takk for tips, hvem selger 45mm sett? Gidder ikke kappe fjærer og sånn, det blir bare dritt allikevel.

 

Masse steder du får kjøpt d, bcb.no lysakerbil.no, eikermotorshop.no +++

 

du har vel ikke no bilder av 262'n vel? den skal du faen meg ta vare på! ellers får du grisejuling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare REF. til

 

detta som står i dec. din

 

"JEG ER EN STOLT EIER AV EN

-1984 240"

 

også har du bilde av en rullestol med VW logo i? *kremt*

 

hehe ;)

 

 

Men så, igjen. hvem fjører annbefaler dere meg å kjøpe viss jeg ikke skal kjøpe dempere med en gang? tenkte på pris/ytelse

 

tenkte på 40/40

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

 

også har du bilde av en rullestol med VW logo i? *kremt*

 

hehe ;)

 

 

jeg har jo ikke bilde av en rullestol med vw-hjul fordi jeg er fan av vw. Er det motsatte;)

 

golf 2 er som å kjøre rullestol hvis du skjønner tegninga, nei faen det blir feil! rullestolen har jo bakhjulstrekk.. jeje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Takk for tips, hvem selger 45mm sett? Gidder ikke kappe fjærer og sånn, det blir bare dritt allikevel.

 

Jeg har lesjöfors 45mm + gule koni sport..

 

gule koni sport er just. og jeg justerte på hardeste instilling. (bak må just. før montering).

 

De fremme kan du justere fra motorrommet..

 

Å bytte fjærer og dempere bak, klarer du enkelt om du har rett utstyr.. Tror jeg brukte 30 minutter på begge sider, første gang jeg gjorde det.

 

du bør kjøpe de "fjærklemmene" bak også.. dvs. den platen som klemmer fjæren fast i nedre skålen.

Jeg måtte iaff. bytte mine, da de var skrudd så hardt at de var revnet i metallet :p var litt kav å få de av, pga den bolten hang ikke fast, så måtte punkte de.

 

bak har du ikke noe hjulstilling å bry deg om, men fremme må du justere etter bytting av fjærer/dempere, ellers bruker du mye dekk og bilen vil henge dårligere enn den har potensiale for.

 

For å bytte bak, er det enkleste om du har bilen på bukk, tar av felgene og jekker opp bakakselen.

 

så skrur du av demperenes nedre festeanordning..

etterpå, kan du jekke ned bakaksel litt, slik at du kan skru av den platen og dra ut fjæren.. du kan også skru av øvre feste for demper samtidig.

 

demperen begrenser vandringen til bakaksel, slik at du får ikke ut fjæren uten å ha løsnet demperen. (demperen er ikke inni fjæren, slik som fremme).

 

fremme er det litt mer hokkus pokkus, der må du ha fjærklemmer og en spesiell fastnøkkel, etc.

 

ps. har hørt mye ille om jamex! lesjöfors og b&g skal visst være de beste til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår