Gå til innhold

Intr i å bytte felger? 9*16 Brock B6 mot forslag...

Ranger emnet


vwfreak

Anbefalte innlegg

Har et sett 9*16 Brock B6 ET 15 som jeg vurderer å bytte i noe annet... Brock B2 el.l.... Felgene er nesten nye og dekk/felger er strøkne....... 215/40 dekk.....

 

Krav til byttefelger....:

 

Bør være ET 15

9*16 er must.

Helst 5-eika.

IKKE breiere dekk enn 215.

IKKE mere profil enn 40 på dekka.

Felgene må være temmelig strøkne. (felgkanten skal pusses og høyglanspoleres så om det er noen riper der spiller ikke stor rolle...)

Helst ikke bo langt unna oslo- gjøvik.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Nei, nei, nei..... må ikke bytte de felgene i Brock B2, da blir du jo som "alle andre" :) Skal du først bytte så gå opp på 8,5 eller 9x17", evt tror jeg også polerte Porsche 8x16 hadde blitt sinnsykt rått på den bilen...

 

Hehe.. Ja du sier noe... Men da må jeg vel ha overganger fra 4 til 5 hull da hvis jeg skal ha porsche-felger... Veit du om noen til salgs da?? Vil ikke ha noe særlig større enn 16" egentlig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst om noen hadde jeg kjøpt de selv ;) Men kommer en først over slikt så er det felger som ofte går VELDIG billig, 2000 kroner for ett sett med OK felger er ikke unormalt. En trenger adapter fra 5x130 til 4x100 ja, fåes kjøpt ellers så er det mange som får lagd slike selv på mekaniske verksted. Porsche felgene har innpress på 50 tallet så det er ingen problem med innpress ihvertfall. GTI16V (?) her på forumet har en variant av slike felger, men ellers så kjenner jeg ikke noen andre som har det på Golf foreløpig. I Tyskland derimot har alle dette ;) Dersom du går opp til 17" så må du selvsagt ned i profil, 35 profil er absolutt max!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Hadde jeg visst om noen hadde jeg kjøpt de selv ;) Men kommer en først over slikt så er det felger som ofte går VELDIG billig, 2000 kroner for ett sett med OK felger er ikke unormalt. En trenger adapter fra 5x130 til 4x100 ja, fåes kjøpt ellers så er det mange som får lagd slike selv på mekaniske verksted. Porsche felgene har innpress på 50 tallet så det er ingen problem med innpress ihvertfall. GTI16V (?) her på forumet har en variant av slike felger, men ellers så kjenner jeg ikke noen andre som har det på Golf foreløpig. I Tyskland derimot har alle dette ;) Dersom du går opp til 17" så må du selvsagt ned i profil, 35 profil er absolutt max!

 

Hehe.. okay.. Får se hva som skjer da.. Han med den blåe 16v'en har sånne felger ja.. Og det er grisetøft... :D Men takk for info.. kjekt å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Hadde jeg visst om noen hadde jeg kjøpt de selv ;) Men kommer en først over slikt så er det felger som ofte går VELDIG billig, 2000 kroner for ett sett med OK felger er ikke unormalt. En trenger adapter fra 5x130 til 4x100 ja, fåes kjøpt ellers så er det mange som får lagd slike selv på mekaniske verksted. Porsche felgene har innpress på 50 tallet så det er ingen problem med innpress ihvertfall. GTI16V (?) her på forumet har en variant av slike felger, men ellers så kjenner jeg ikke noen andre som har det på Golf foreløpig. I Tyskland derimot har alle dette ;) Dersom du går opp til 17" så må du selvsagt ned i profil, 35 profil er absolutt max!

 

Mine adaptere ble sendt fra Cult Society for 14 dager siden......vente, vente, vente.....

 

195/40-16 dekken ligger klare

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Hva Porsche felger er det du har kjøpt PC? Helpolerte?? Isåfall.. litt misunnelig..

 

Er ikke noe Buff-Daddy, så de blir nok ikke polerte, muligens black chrome

 

happy.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJekk det gliset da :D Men for all del, forstår hvorfor du smiler... ser jo ubrukte ut de felgene?!? Det er vell faktisk også de vanskeligste Porsche felgene å få taki akkurat de der, er vell 928 vinterfelger? Synes ikke det er de peneste av 928 felgene, men det at de er så skjeldne veger opp for et ;) Gullideckel er peneste...

 

Black chrome?? Bilder og info takk ;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Synes ikke det er de peneste av 928 felgene, men det at de er så skjeldne veger opp for et ;) Gullideckel er peneste...

 

Black chrome?? Bilder og info takk ;)

 

Jeg synes de er de kuleste, derfor kjøpte jeg de. Stod mellom de og telefonfelger

 

Black chrome, time will show

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Jeg synes de er de kuleste, derfor kjøpte jeg de. Stod mellom de og telefonfelger

 

Black chrome, time will show

 

Telefonfelgene er så stygge at de nesten blir kule.... men dine er uendelig mye råere enn de ;)

 

Er black chrome lakk eller er det noe alle vanlig forkromming? Ser ut til at det kanskje ordner seg med Porsche felger for meg også nå så jeg trenger tips om hvordan få de pene uten at jeg må selge bilen for å få råd til det!

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår