parelius Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by kimosabi Det med at denne manifolden skulle bli hvitglødende er nok litt fantasi så lenge man jobber med disse effektene og støtstang-motor men at 321 er tøft stål, det er sikkert og visst.:) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by parelius :eek: Er ikke det litt for varmt? MÅ jeg ha wastegate, og MÅ jeg ha intercooler i første omgang for å få det til å funke? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Andeeh :eek: Er ikke det litt for varmt? MÅ jeg ha wastegate, og MÅ jeg ha intercooler i første omgang for å få det til å funke? :) Det er normalt at det gløder hvis du kjører hardt med bilen.... Angående Wastegate så kjøper du deg turboer med intern WG så slipper du ekstern. Må ikke ha WG, men turboen går til Hælvette fort da.... Må ikke ha intercooler, det er bare og strekke rørene fra turboen og inn på innsuget, men IC er absolutt og anbefale. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Andeeh Tenkte mer på hvordan jeg skal på mer bensin til motoren? :) DYSER! type større! hvis du skal ha effekten veldi mye opp må du vel ha et større innsprut enn det du får orginalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by parelius Det er normalt at det gløder hvis du kjører hardt med bilen.... Angående Wastegate så kjøper du deg turboer med intern WG så slipper du ekstern. Må ikke ha WG, men turboen går til Hælvette fort da.... Må ikke ha intercooler, det er bare og strekke rørene fra turboen og inn på innsuget, men IC er absolutt og anbefale. Jeg har fått tak i en turbo hos huggern her, den har ikke WG.. Intercooler blir det hvis jeg finner en billig :) Takker så meget for svar :) Blir ikke ladetrykket høyere etter hvor mye turtall man har? Eller? Takk til deg også Haien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Andeeh Jeg har fått tak i en turbo hos huggern her, den har ikke WG.. Intercooler blir det hvis jeg finner en billig :) Takker så meget for svar :) Blir ikke ladetrykket høyere etter hvor mye turtall man har? Eller? Takk til deg også Haien nja! ladetrykk har nå vel et max punkt men trenger ikke være nesten ved turtallskutt forrde! wastegate er jo en stor fordel da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Tja, hvor mye koster en Wastegate da? Brukt billig som funker, hva vil du tro sånn ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by Andeeh Tja, hvor mye koster en Wastegate da? Brukt billig som funker, hva vil du tro sånn ca? Fra 500 og oppover, avhengig av stand. Sjekk for sprekker! Angående wastegate-fjær vil jeg nevne at fjæra som står i angir det minste trykket en kan kjøre på. For mindre trykk må fjæra byttes, selv om Ghettoløsninger som forlenging av aktuatorarm er mulig. Nå er jeg enda ikke 100% sikker på økning av trykket, men vet at dette gjøres med en bleedventil, eventuelt en separat boostcontroller. Er bare ikke sikker på hvordan en kobler denne bleedventilen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Lurer på hva slags motor/effekt det første bildet er for noe jeg, Parelius. Det er ihvertfall IKKE en turbokonvertert 2.8. Skal du ha hvitglødende manifold/turbo så må man nok litt over 250hk.;) Lurer på om ikke det bildet er tatt med fargefilter jeg. Ja, teknikken din stemmer den, øyvind ryeng, men når man bygger motor må man også bruke en stor del logikk. Mye bensin sparer motor'n mer og er man gjerrig på det så får man fort høl i stempla. Closed loop eller ikke.:) Og det er heller ikke uvanlig at bensinforbuket går litt ned ved "langkjøring" på trimma biler med elektronisk innsprøyting, siden man får en mer effektiv forbrenning. Dette krever at alt er bra samkjørt. Mere GAS til maskina har jeg gitt deg litt hint om hvordan du kan fikse i tidligere poster, Andeeh. Men det er hvordan JEG ville gjort det med litt tynn lommebok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Jeg skal ha 2.8 topper og injection til 2.8.. blir vel litt mer fòr til kjeften da? (Mer bensin :)) Fikk forresten Burton Power sitt Performance Ford Parts blad 2 eller 3 dager etter bestilling :D Noen som har wastegate og ic til salgs? :) Øyvind - Jeg skal prøve å begrense trykket til 0.8, det er vel det wg er for? For å begrense trykket mener jeg.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Andeeh Øyvind - Jeg skal prøve å begrense trykket til 0.8, det er vel det wg er for? For å begrense trykket mener jeg.. :) Ja, wastegaten slipper eksospulsene forbi turboen slik at denne ikke skal snurre for fort (les: lage for høyt ladetrykk). Angående en eventuell mapping av et eventuelt datasprut: Pass opp for "blind spots"! Dette er kort og godt snakk om området i mappet som ikke er... Mappet. For eksempel, hvis hele mappinga består av noen fullgasstriper ved maks ladetrykk, er resten av mappet et mysterium. Hva jeg har sett og lest mappes bilene først som sugemotor, og deretter på 0,1 bar, og mange forskjellige gassvinkler og belastninger, for så å fortsette på 0,2 bar og så videre. Er ikke helt stødig på dette ennå, men slik har de gjort det, de som har skrevet om det. Vet ikke om det er samme fremgangsmåten hos den vanlige tuneren i gata. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Hold deg på MAKS 0.8bar så tipper jeg du klarer deg med K-Jet'n, Andeeh. HVIS du ikke skal jule dritten av maskina hver eneste dag.;) Men husk å la motoren gå ett minutt etter varmkjøring før du stopper den og vær veldig snill med den før den er varm. JEG ville satt inn en ekstra dyse for å være sikker.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by kimosabi Lurer på hva slags motor/effekt det første bildet er for noe jeg, Parelius. Det er ihvertfall IKKE en turbokonvertert 2.8. Skal du ha hvitglødende manifold/turbo så må man nok litt over 250hk.;) Lurer på om ikke det bildet er tatt med fargefilter jeg. Det første bildet er tatt med mobiltlf, og det er langt i fra 250HK.... Det er riktig nok at det ikke er fra en 2.8, men fra en Turbo fra R-Sport kittet til Volvo med ca 150-160 HK :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Det blir ikke så varmt i en 160hesters R-sport maskin uansett. det der er rødglødende med mekk og makk linse fra en dårlig mobil. Basta.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Sier bare litt om din kunnskap det ;) Hadde jeg hatt over 250HK hadde jeg vært fornøyd :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.