arildh Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Ruud bygger ny motor til BMW'n . Den forrige hadde jo gått så langt :rolleyes: Be-4-you link Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Hvilket uhell er det snakk om? Han skulle bygd på en BMW M motor i stedet for det Ford greiene :) Edit: Leste litt og fant ut at han bomgira fra 3de til 2re gir, 14000rpm.. Sprøtt :) Bra noen tørr å satse! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 hehe, leste i et svar nå at han drepte motoren fordi han ruste den til 14000 rpm. Er det så vanskelig å forstå?dette skjer på microsekunder så hva som skjer vet ikke jeg med det ble ikke noe bedre for det !! Hadde jeg satt den i første hadde hjulene låst seg !! Påenget er at jeg aldrig fikk den i 3 gir,pga overrus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tok dere den? Jeg tok ikke den. Turtallsperre burde vel forhindre dette så lenge den ikke havner i gir og drivhjulene presser motoren opp i dette turtallet. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
be-4-you.com Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Med det så menes at jeg ikke hadde den i gir før jeg ga fullgass (har du hørt om fullgass giringer med tennings kutt?) Siter www.be-4-you.com T 22970305 Fax 22970304 Alt innen: Tuning,styling,dekk,felg,bremser mm Ta kontakt for et godt tilbud ;-) WWW.BE-4-YOU.COM -------------------------------------- Strømsveien 185,0665 Oslo På alnabru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 OKI. Samme som flatshift anntar jeg. Da kan jeg se for meg hva som skjer om ikke sperra eller flatshift funksjonen fungerer. (knas) Synd for oss "tilskuere" at det skulle skje nå når Gatebil nærmer seg igjen. Lykke til videre! Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Dette ble vell en dyr bomgiring? :( Hva skjedde sånn fysisk med motoren da? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by Ruudracing[br]Etter uhellet forige helg ,så måtte jo mye byttes ut pga omfanget av skadene [:)] Sånn er livet[;)]ble vel litt iverig ,men det var jo mitt første uhell på de årene jeg har brukt cosw motor Så da tenkte jeg å ta den helt ut å se hva motoren er god for! Målet er jo da sefølgelig over 800hk[:D] ,noe de nye motordelene som er bestilt inn burde klare + det man har fra før[:P] Motoren er vel ferdig innen ca 7 uker ferdig bremset Skadene fra "raset": -2 stk stempler -1 sylynder foring -Alle ventilene -Toppen -Turbo Mener det var det...... Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by be-4-you.com Med det så menes at jeg ikke hadde den i gir før jeg ga fullgass (har du hørt om fullgass giringer med tennings kutt?) Men har ikke alle dyrere/bedre turtallsperrer muligheten for full throttle shift? Ser jo slike bokser til under tusenlappen... (til enkel stift tenning, men bare som eksempel...) Ser at ruud har skrevet at den overvarvinga skjer iløpet av microsekunder, men ei turtallsperre er vel rask nok til å reagerer på dette? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Dere trur vel ikke fortsatt at elektronikk er feilfritt? :D Alt kan feile, og hvis sperra forsvinner når du har flat pedal så skal du være grådig rask for å ikke overvarve :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Har ikke noe med tenningssystemet å gjøre hvis man bomgirer og herper motoren. Når bilen har høy fart og man bomgirer ned i et lavt gir vil bilen sin treghetsenergi dra motoren opp i sinnsyke turtall under en motorbrems. Dette høye turtallet herper motoren, mye krefter ute å går. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by Hondaen Har ikke noe med tenningssystemet å gjøre hvis man bomgirer og herper motoren. Når bilen har høy fart og man bomgirer ned i et lavt gir vil bilen sin treghetsenergi dra motoren opp i sinnsyke turtall under en motorbrems. Dette høye turtallet herper motoren, mye krefter ute å går. har du lest det som står i tråden her? Dere trur vel ikke fortsatt at elektronikk er feilfritt?Alt kan feile, og hvis sperra forsvinner når du har flat pedal så skal du være grådig rask for å ikke overvarve Det var det jeg antok at det hadde vært noe feil med turtalls sperr funksjonen... bånngass giring skal jo være en selvfølge =) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.