Silverboy Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 I min feilsøking på hvorfor turbo'n min rasa etter to dager unders jeg nå hvor mye oljetrykk som kreves til turbo'n.. tok av turbo og monterte inn en trykksesor i enden av oljetilføringsslangen, og det målte ca 4 bar på tomgang, og opp mot 5 når jeg ruser motoren litt... er dette for lite? hvor bør det ligge? thanx for svar fra folk som vet :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 4bar på tomgang? regner med det var med kald olje....? på bilen min har jeg rundt 3.8bar@3000rpm ved 80grader oljetemp.. det er ihvertfall innenfor "kravene" som står i verkstedmanualen... :) på tomgang har jeg vel ikke mer enn rundt 1.5bar (med varm olje)..tror det er ganske normalt.. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Man skal ikke henge seg så mye opp i oljetrykket, fløden er vel så viktig lærte jeg på ett Mobil kurs jag deltok på en gang. Trengte visst ikke så høyt olje trykk til lagre i motoren så lenge mengden olje som blei tilført var stor/god nok. Mener jeg har hørt noe om at visse turboer ikke likte så høyt olje-trykk for da holdt ikke tettningene til kompressor/turbin tett....med mye blå røyk som resultat. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 sikker på at turbo ikke raste pga noe som kom inn i innsuget? du har vel mer peil enn meg på det området men... bare et tips Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 sjekk om ikke noe er tett i returløpet i stedet. 4 bar er vertfall nok...:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 blårøyk er problemet ja.. og litt slark opp og ned (ball bearing turbo) (og inn og ut selvfølgelig, men det er jo meningen..) trodde også problemet var oljeretur, noe det muligens også er. Det satt Banjo kobling ved bunnpanna, med 9mm innvendig tapp. Mistenker at dette kan være problemet, og har byttet ut til 12mm nå uten banjo (rett tapp). Men det er slarken som bekymrer meg litt. Derfor jeg var redd jeg kanskje hadde litt lite trykk isteden.. olje tilførselen er vel kanskje ikke så lett å måle? eller må jeg bare starte slik den er nå ( med oljeslange til turbo, men uten turbo) og måle hvor mye olje som kommer på , si 15sec? Kjedelig å ryke på nye 9000kr etter to dager fordi jeg ikke har sjekket grundig nok først... HVor mye olje bør det isåfall komme på en gitt tid? Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Henter du olje fra høyreside av motor ved uttaket for org trykkføler eller på det ubrukte uttaket på venstre side ? Hvis du henter fra trykkføleren bør du jo ha samme trykk som skal være i motoren. På mitt HKS kit sitter det en "restriktor" på ca. 1mm i banjobolten som kobler oljeslangen til turboen. Sjekk om din er der eller om den er tett. Sleng av gårde en mail til FM gutta så får du vel svar på hva trykket bør være. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.