Gå til innhold

Turbo Kit


Terrox

Anbefalte innlegg

Originally posted by Terrox

jeg har sett turbo på 2.0L SOHC, er dette da noe man har satt sammen selv da eller?

Jepp. Må bygge selv. De sier at det tar tid og koster penger hehe.

Jeg tenkte i samme baner selv helt til jeg tenkte på prisen.....

BMW 520 E28 (med E30 325 motor) -85

Ford Escort 1.6 clx -96

BMW 518i E28 -85

Ford Escort MK5 1.4i -91

Ford Sierra 2.0li (RS) -85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så dyrt om du ikke vil lade altfor mye ... vil holde deg på 0,4-0,5 bar blir det billig ...

 

Får noen til å sveise eller kjøpe manifoild hos KRBTrading for 2500,-

Kjøper en billig brukt f.eks garret t3 til rundt 1000-1500... Resten blir jo slanger og rør ... kan man å sveise litt rør og sånt selv, blir det ikke dyre prosessen ...

 

Jeg skal bygge om til 2.0i nå i helgen som kommer .. så blir det turbo prosjekt i løpet av noen uker...

se

www.carstyling.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye hester kan jeg få hvis jeg kjører med 0.4 til 0.5 bar? garret t3 turbo burte vel klarer og lade med mer en 0.5 bar, men da er det vel fare for at toppakninga ryker da kanskje? Er det safe og kjøre 0.5 bar i trykk, eller vil det være fare for at toppakninga ryker da å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en sterk toppakning... (snakk med cosworth.no eller krbtrading om dessa ... de finner sikkert noe til deg)

 

med mindre du har ytterst slitne stempel ringer, vil dette holde ...

Det sier seg selv at du ikke skal turbokonvertere en motor som har gått 300k...

 

Jeg, i første omgang skal ikke satse på mer enn 0,4-0,5 ...

Motoren min skal ut igjen til vintern, så da blir det grommere saker ... ettersom jeg går skole, har jeg ikke råd til cossie enda..

se

www.carstyling.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble toppakninger er den dårligste løsningen siden forhjulstrekk. En eneste liten antydning til tenningsbank og begge er blåst, pluss mest sannsynlig skader i toppen. Beste og billigste løsning er en pakning i kobber.

 

Og at dieselturbo er uegnet? Få høre logikken bak det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tanggård Racing

diesel turbo er lagd for å et mye lavere turtall en bensin turbo. har moment fra bunnen. to toppakninger er helt ok.mazda 626, med turbo fra nissan 200.to toppkaninger. bilen har gått i 2 år..........

Dette er feil. Dieselturboen snurrer vel så fort som en personbilturbo. Hvor fort tror du turboen på en 12-liters lastebilmotor snurrer på 2,5 bars turbotrykk?

 

Det er selvfølgelig *mulig* å kjøre med to toppakninger, men det skal nesten ingen detonasjon til for å rive sund begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår