Gå til innhold

Syntes dette blir feil jeg. Pol10 gjør som de vil

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Originally posted by 964C2

Hvorfor stoppet de ikke drosjene... for de ikke er fullt så "kriminelle" som ungdommen??

 

 

 

det her er ikke bra det heller (maktdemonstrasjon!!)

 

http://www.op.no/64/55/45/5.html

 

 

nesh. en kompis som var på tapperiet ble kasta i glattcella enda han har ikke tatt dop.

 

politiet tror visst at de kan ta hvem de vil :mad:

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om der hvor jeg bodde før. Naboene har alltid klagd på ungdommene som har kjørt som svin der, 50 sone som går inn i 30 sone. Etter mye masing og en underskrift kampanje bestemte politiet seg for å ha kontroll fredag og lørdag kveld og natt for å ta alle svin kjørerene. Det endte med at ingen ungdommer ble stoppet.

Naboene var ikke fornøyd og det ble foretatt nye kontroller noen uker senere. To uker etterhverandre. Resultatet denne gang var at de fleste på underskrift kampanjen hadde fått bot, flere hadde mistet lappen og ingen ungdom hadde blitt stoppet :D. Politet var ikke imponert.:D :D

Det tøffeste her er at på de to siste kontrollene var heller ikke jungeltelegrafen innvolvert. :op

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

Hvorfor stoppet de ikke drosjene... for de ikke er fullt så "kriminelle" som ungdommen??

 

 

 

det her er ikke bra det heller (maktdemonstrasjon!!)

 

http://www.op.no/64/55/45/5.html

hei du.har snakket med en del drosjesjåfører,som igjen har snakket med pol10.grunnen til at drosjene ikke blir stanset(spesielt i helgene)er faktisk så enkel at pol10 sier de er fult klare over at drosjene kjører for fort,men at de lar de passere,for jo fortere drosjene får kjørt folk hjem,jo mindre sjanse er det for at det blir bråk på utesteder og slikt,

så mitt råd er,alle folk i norges land,bli taxi sjåfør og kjør som et svin,da blir det slutt på fartsbøter..:hello: :hello:

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Hvorfor har dere så mye imot Politiet? Det er jo bare vanlige mennesker som har gjort et yrkesvalg. Og jobben dems er å ta de kriminelle. Hvis en av dere hadde drevet en kiosk, så hadde dere brukt alle midler for å ta skole-elever på fersk gjerning i å stjele i sjappa.Politiet bruker jo selvfølgelig alle muligheter de også.

Dere har vel fått denne negative holdningen av å bli tatt av politiet hele tiden, og betale masse tusen i bøter.Oppfør dere ordentlig, så slipper dere konfrontasjoner med politiet og så blir hverdagen så mye hyggeligere for oss alle!

 

Bortsett fra at de driver med fartskontroller i 100-soner, behandler sine arbeidsgivere - vanlige borgere - som kriminelle og aldri løser volds- & vinningsforbrytelser kan du ta en titt i denne tråden for flere inntrykk....

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Hvorfor har dere så mye imot Politiet? Det er jo bare vanlige mennesker som har gjort et yrkesvalg. Og jobben dems er å ta de kriminelle. Hvis en av dere hadde drevet en kiosk, så hadde dere brukt alle midler for å ta skole-elever på fersk gjerning i å stjele i sjappa.Politiet bruker jo selvfølgelig alle muligheter de også.

Dere har vel fått denne negative holdningen av å bli tatt av politiet hele tiden, og betale masse tusen i bøter.Oppfør dere ordentlig, så slipper dere konfrontasjoner med politiet og så blir hverdagen så mye hyggeligere for oss alle!

 

Jeg personlig har ikke noe mot politiets funksjon i samfunnet, så lenge politiet gjør sin jobb i samsvar med etiske regler.

Det er uetisk å behandle folk som dritt fordi at de "tror" du har gjort noe kriminell, spesiellt når de har veldig lite bevis.

Vil tro at det kan være vanskelig å gjennomføre dette, men de bør ikke lukke ørene når relativt oppegåendes folk forsøker å fortelle dem hvorfor de evt er uskyldige.

 

Og skal man ha tiltro og et rettsystem som skal fungere, så må det være likhet for loven. Og politiet må oxo kunne stilles til ansvar for det de gjør, både som en kvalitetssikring og for å få fjernet de som helt klart trår over.

 

 

 

Men spør du meg, så har nordmenn alltfor mange lover og regler tredd ned over hodet... og straffen for den "vanlige" manns såkalte forbrytelser står ikke i samsvar med straffen enkelte virkelige kriminelle gjør.

Og så har de raringene på tinget gang på gang blandet politikk/ egen moral inn i lovene... Spør du meg så er "lavpromillen" et brudd på menneskeretten. Her skal da noe hersens folk som tror

de har god moral forsøke presse deres moral over på alle andre...

Hadde det vært bevist at man var farlig i trafikken ved lavpromillen så ville det vært mere fornuftig, men de velger heller å evt kriminalisere en hel befolkning på grunn av noe piss egentlig. Forebyggende, ja sannsynligvis... men hvem gir noen såkalte moralister retten til å blande seg inn i andres liv og livsglede.

 

Spør du meg så er de 10 bud et greit utgangspunkt for å lage lover... når man dropper det rundt gud etc..

 

Skader man et menneske eller annens eiendom med vilje eller som følge av en handling hvor man burde ha sett konsekvensene, så skal man straffes...

 

Kjører man 10 km/t for fort på en vei, helt alene og kun med mikroskopiske sjanser for å skade andre/ eiendom, så har man ikke forbrutt seg mot verken de ti bud eller forbrutt seg mot menneskeheten. Og da bør evt bot være lav og ment som en påminnelse... det beste er vel at politiet tar seg noen minutter og forklarer evt farer ved å kjøre for fort. Forebyggende istedenfor straffende... men seff da går jo statsinntektene ned.

 

Man må la folk få mulighet til å leve og være mennesker, livsglede og endel frihet må man faktisk ha... kan ikke styre folk med ørtenhundre regler som skal sikre at alle eventuelle menneskelige feil kan straffes...

 

Jeg synes oxo det er pussig at enkelte gjenger kan holde på over lengre tid med vold etc... mens andre bli puttet i kasjotten så fort de driter seg ut, enten bevist eller ubevist. Sikkert enklere å få den normale mann til å betale?? Synes det oxo er litt pussig at hun samferdselsministra/ up sjefen etc i så stor grad har hakket på de som kjører for fort, og kommer opp med forslag for å sikre at flere blir straffet.... mens de samtidig bygger fysisk adskilt vei/ omkjøringsfelt på endel av den gamle E18 i vestfold. Så de har faktisk skjønt at dette kan hindre ulykker, men vil de innse at en god del av ulykkene faktisk skyldes sinker og folk som sovner etc...??

Skal de dekke inn byggekostnadene med å klare bøtelegge flere ?

 

 

 

 

 

(hehe... setter ting litt på spissen her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snutens beskrivelse av en kriminell:

mellom 15 og 30 år, litt "slaskete" kledd, gjerne litt rufsete på hue.

 

Så de har her tatt i så det holder.

 

 

Når det gjelder taxi'ne og farten så har de hvertfall her i området en uskrevet avtale med snuten at de skal kjøre forsvarlig, og ta det med ro der det kan være folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Nok en artikkel hvor det er ungdommen som får svi slik at middelaldrende pensjonister kan lese avisen sin i ro og fred mens de rister på hodet...

 

Men i følge politiet på Mosseveien er det "flest middelaldrende menn i BMW, Mercedes og Audi" som kjører gris.

 

Ser dere en viss likhet mellom denne politibilen fra aftenposten?

null_73432a.jpg

Og denne? (Bilde tatt på vei hjem fra rudskogen i juli)

;)

Jeg skal i hvertfall passe meg for den bilen når jeg kjører på E6'n

post-59-13804850462669_thumb.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Hvorfor har dere så mye imot Politiet? Det er jo bare vanlige mennesker som har gjort et yrkesvalg. Og jobben dems er å ta de kriminelle.

 

Slettet av moderator!!!

 

Spar oss for slike innlegg.

 

Med vennlig hilsen

 

MrHappy.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår