Gå til innhold

VW 2.0 16v -> VW 2.0 8v

Ranger emnet


2slow

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det ville være å bruke en topp fra en Golf III Gti 2.0 16v topp på en VW 2.0 8v blokk (2E)? :eek:

 

Er det mulig og event. hvilke modifiseringer er det som kreves!

 

Geir

-93 VW Vento 2.0

- 90 VW Taro(hilux) 2wd

- 77 VW Polo I

- 55 VW 1200 - Primer

- 89 Vw Corrado G60 - "Delebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er helt på tur her nå. men jeg mistenker at du får noen problemer.. forbrenningskammeret har annet volum på 16v toppen, enn på 8v toppen.. tror også 16v blokka er annerledes(oljespyling av stempel osv, ) er ikke sikker på om resultatet blir bra. kan få feil kompresjon + at jeg garanterer ikke at oljekanaler osv passer om hverandre uten modifikasjon...

 

sitter du med en komplett abf motor(golf 3 gti 16v) så vil jeg anbefale og bytte inn hele dritten.. ikke bare toppen...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket på VWVortex?

 

Tror dette er det amerikanerne kaller "ABA 16v", Dvs ABA blokk og 16v topp for å etterligne ABF. Tror også at 2E=ABA

 

Alt av innsug osv skulle passe på. Du må lage plass til do to ekstra ventilene i stemplene

 

Frode

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår