Gå til innhold

Irriterende Norske Journalister

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dette er pirk, MEN, alle norske biljournalister skriver drit om amerikanskebiler, men når det gjelder å fremheve en Benz, så tar mann i bruk en klisje som jeg synes er forbeholdt amerikanske biler, sjekk her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=229531

Send en protestmail til jøken, her er den linken Ronny.Berg@vg.no .

Vi burde få ha noe i fred, eller er det bare jeg som er overfølsom :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ordtak sier: "Mot dårer må selv fanden gi tapt."

Passer svært godt på journalister.

 

Les en avisartikkel om noe du har god greie på. Det FLORERER av feil! faktafeil, historiske feil osv osv. Tror du dette gjelder den ene artikkelen? Selvfølgelig ikke.

Problemet er bare at når vi åpner en avis har vi lite peiling på mesteparten av det som står der (det er jo derfor vi åpner avisen i det hele tatt) derfor klarer vi dessverre ikke å vurdere sannhetsgehalten i mesteparten av nyhetene.

 

Og hva skjer når journalister blir stilt til veggs eller avsløres i juks & fanteri? Da brukes medienes makt til å beskytte kollegaen. Dels ved å skylde på at "nyheten er ikke SÅ interessant", eller man rett og slett finner andre nyheter for å støye tilstrekkelig til at interessen for juksemakeren daler.

 

"Tysk dollarglis" er jo bare patetisk. Herregud.....

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Et ordtak sier: "Mot dårer må selv fanden gi tapt."

Passer svært godt på journalister.

 

Les en avisartikkel om noe du har god greie på. Det FLORERER av feil! faktafeil, historiske feil osv osv. Tror du dette gjelder den ene artikkelen? Selvfølgelig ikke.

Problemet er bare at når vi åpner en avis har vi lite peiling på mesteparten av det som står der (det er jo derfor vi åpner avisen i det hele tatt) derfor klarer vi dessverre ikke å vurdere sannhetsgehalten i mesteparten av nyhetene.

Her har du truffet spikeren, jeg er helt overbevist om at de fleste av disse "besser wisserene" er enten ikke gode nok fotballspillere, ikke gode nok artister etc. her kan man bare fylle ut listen og den blir lang.

 

Og hva skjer når journalister blir stilt til veggs eller avsløres i juks & fanteri? Da brukes medienes makt til å beskytte kollegaen. Dels ved å skylde på at "nyheten er ikke SÅ interessant", eller man rett og slett finner andre nyheter for å støye tilstrekkelig til at interessen for juksemakeren daler.

Jeg har sakt opp den lokale avisen , gidder ikke å lønne disse folka mer. I Drammens Tidene har vi en som hater amerikanske biler, og har uttalelser lik dette "store bensin slukende dødmaskiner"- "burde hvert forbudt å selge i Norge" - "disse bila dreper alt i sin vei" etc.. Nei , jeg hjelper ikke han med lommepenger mer.

 

"Tysk dollarglis" er jo bare patetisk. Herregud.....

Patetisk Yes egentelig bare dumt.

Jeg vil invitere han til å delta på denne tråden, så får vi se om han stiller opp. Sendte han en mail som han ikke svarte på.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Dette var svaret

 

"Hei Terje,

Kan gjerne delta i diskusjonen, men når jeg åpnet siden fikk jeg ikke helt klart for meg hva kritikken består ii?

At VG kaller en tysk bil for et dollarglis? Eller at Mercedes SLR`en ikke er norges dyreste bil eller begge deler?

 

mvh

ronny "

 

>>> Terje Borg <terborg@online.no> 14.06.2004 22:41:58 >>>

Denne tilbakemeldingen er sendt til deg via VG NETTs websider.

-----

Sendt av: Terje Borg

IP-adresse: 80.212.12.224

e-post: terborg@online.no

telefon: 91106202

-----

 

Hei vi inviterer deg til å bli med på denne diskusjonen

 

http://www.bilforumet.no/topic/35051-irriterende-norske-journalister/?do=findComment&comment=375696

Terje Borg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dollarglis er et utrykk som har som rot i det Norske sosialdemokratiet, for det er jo bare her man finner virkelig DYRE amerikanske biler :D

 

På en annen side, attpåtil jeg reagerte på bruken av dette utrykket om en Mercedes McLaren SLR (som forøvrig har klare linker til Detroit) det hadde passa bedre om det hadde vært snakk om en out-of-this-world oppblinga Cadillac ellerno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vi inviterer deg til å bli med på denne diskusjonen.

terje

svar:

Hei Terje,

Kan gjerne delta i diskusjonen, men når jeg åpnet siden fikk jeg ikke helt klart for meg hva kritikken består ii?

At VG kaller en tysk bil for et dollarglis? Eller at Mercedes SLR`en ikke er norges dyreste bil eller begge deler?

mvh

ronny

 

Ja det burde være klart men det er bruken av ordet dollarglis som vekker litt harme her, vi vil ha det forbeholdt biler fra det landet dollaren kommer fra!

 

Terje

 

Svar: Men kan du ikke bare formidle på forumet at jeg legger meg helt flat og at dollarglis selvsagt bør være forbeholdt amerikanske biler og at det er kjedelig at sånne glipper skjer? Jeg kunne jo ikke vært mer enig.

mvh

ronny

 

JA det kan jeg vel, men kan ikke du gjøre det selv da???

 

Terje

 

Svar

Tror ikke jeg kan bruke så veldig mye mer tid på det. Så flott om du kan videreformidle at jeg takker for respons, at jeg er helt enig, At jeg beklager så mye og at det var veldig dumt og ikke skal gjenta se> 17.06.2004 10:39:50 >>>

 

 

J

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Er det muuuulig??? :D

Hva er det med folk som liker amerikanse og britiske biler??

Sære er dere :D :D

 

Klart det er mulig, og som HOTROD sier, og gjett om vi er stolte av det.

:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Per Olav

 

Britiske ? Hvor kom det inn? Pund-glis ? :)

 

Ligger vel mer i at de entuasiasten for disse to markedene (US og UK) er ofte litt mer "sære", men sitter desto på mye mer know-how enn din gjennomsnittlige "heia tyskerbiler" entusiast... Bare se hvor sterkt amcar står i forhold til alle andre med tanke på "makt" til å få frem poenger ovenfor politikere osv det..

 

Anyways, må bare si at det er latterlig mye teite uttrykk ute å går i motorpressa her i Norge, og iblant føler jeg det blir litt mye når man tydelig ser at journalistene har lest salgsbrosjyrene og begynner å oversette disse og bruke i sin egen artikkel!

 

FY SKAMME!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

hehe... litt sånn artig at både amcar og japan fans er faktisk enige om noe her inne!!! :D

thumpsup

 

Hvis det er meg du sikter til, så er det faktisk ikke så merkelig...

 

Selv om jeg har stor kjærlighet til japsebiler, så har jeg alltid hatt mye "love" for både amerikanske og britiske biler også... (Bodd i USA en stund ja, og opplevd mye rå amcar krefter..)

 

Men når man lever i et land som Norge hvor slagvolum, hk og vekt blir slått så kraftig på pungen, så sier det seg selv hva som er et logisk valg... ;)

 

Anyways, er det noen amcar folka burde "hate på" så må det vel være de fæle EU versjonene som amerikanske selskapene kommer med? EU-Ford er jo en skam for hele Ford konsernet!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme journalist-feil er ganske dagligdags men skjer også ofte på TV.

Hvor mange ganger har ikke Jan-Erik Larsen på Autofil fremstilt biler han har testa som originale? Jeg sikter til en rød Honda NSX med større hjul og VTEC-trim, en Nissan Skyline med svært effektanlegg først og fremst. For utenforstående så er det ganske lett å få det intrykket av at bilene er originale og folk som gjerne vil ha en bil han har testa blir ofte skuffet når de går til bilforhandleren og får høre at da må man ut med 100000,- til.

 

Jeg mener at når man holder på med anmeldelse av biler så bør man ha interesse for å KUNNE litt bil, ikke bare engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår