acoupe Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 hei ! Noen som vet hvor mye modifikasjoner som må til for å sette inn en turbo i en audi coupe 2.3e 10v ? mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 grenrør fra KRB, 1stk turbo, 1stk IC og begynne med rørarbeidet vel? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 mye vil dette kosten da ? snakka med en som jobbet på VAG, han sa at motoren absolutt ikke tålte det. Men da veit jeg ikke om han mente å sette i kun turbo uten å forsterke deler osv da. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 da snakker vi om en 50hk turbo oppgradering tenker jeg, ut over dette må nok endel ting byttes... Da er du jo lengre igrunnen med en 200 10V motor... Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 det er denne turboen jeg driv å kikker på. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=39644 er ikke stor liksom, tror du bilen min vil tåle denne ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Si meg, når den turboen, på en 1,8-liters firer blir alt, alt for liten og restriktiv over 4500 RPM, hva tror du skjer når den plutselig skal kjøre igjennom eksos fra en 2,3-liters femmer? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 behold motoren som den er. skal du oppgradere, kjøpe en turbomotor fra 200, urquattro eller s2. de passer rett inn. og selg org.-motoren. det er det billigste. 200 og urq ble levert både med 10v og 20v. sistnevnte har klart mest potensiale. meld deg inn i vwaudi-club norwegen, på forumet der får sikkert svar fra noen som har gjort det du lurer på. mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Si meg, når den turboen, på en 1,8-liters firer blir alt, alt for liten og restriktiv over 4500 RPM, hva tror du skjer når den plutselig skal kjøre igjennom eksos fra en 2,3-liters femmer? hallo ! er jo en grunn til jeg spørr her da ! har jo ikke noe peiling på detta ! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by eivindwindspoll behold motoren som den er. skal du oppgradere, kjøpe en turbomotor fra 200, urquattro eller s2. de passer rett inn. og selg org.-motoren. det er det billigste. 200 og urq ble levert både med 10v og 20v. sistnevnte har klart mest potensiale. meld deg inn i vwaudi-club norwegen, på forumet der får sikkert svar fra noen som har gjort det du lurer på. mvh takk forhjelpen ! Men må bremser osv forsterkes når jeg setter i større motor med turbo ? vet bremsene må skiftes hvis jeg setter i s2 motor, men hva med 200 turbo motor ? og det med quattro da ? har det noe å si ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Skal du sette i en motor med mer effekt og vil ha det "godkjent" må du oppgradere bremser bl.a. Vanlig 2,3 har ikke del-smidde stempler engang, ikke underspyling av stempler eller noe slik som trengs hvis du skal ha litt effekt. Men bare å prøve det, post resultatet på forumet hvis du setter på turbo på dølla di... blir intr. å høre hvor lenge motoren holder :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by sADsAM Skal du sette i en motor med mer effekt og vil ha det "godkjent" må du oppgradere bremser bl.a. Vanlig 2,3 har ikke del-smidde stempler engang, ikke underspyling av stempler eller noe slik som trengs hvis du skal ha litt effekt. Men bare å prøve det, post resultatet på forumet hvis du setter på turbo på dølla di... blir intr. å høre hvor lenge motoren holder :D :D :D hehe...vil helst ikke ta noen sjanser, så tror jeg det vil bli mye tull med å sette i turboen i motoren jeg har. Blir isåfall kanskje en audi 200 turbo motor innen tiden jeg har bilen, men ikke med det første. Har på en måte lyst til å beholde bilen, og istede for å kjøpe nye bil, som mest sannsynlig blir s2, går det jo ann å sette i en turbomotor og trimme litt. Så beholder jeg stylingen og alt snaxen jeg har investert i kjerra :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Hva er et del-smidd stempel? Hvordan skal det lages? Skal man smi en del og lime det fast i den støpte delen? Jeg skulle likt å se det limet... Ontopic: Motoren du har i bilen er søppel. Hiv den ut, og erstatt med 10V- eller 20V-turboen, det er det eneste økonomisk forsvarlige, iallefall helt garantert opp mot 280 hester (10V), og 350 hester (20V). Hvem vet hva den originale sugemotoren kan klare med forsterket innmat? Jeg holder iallefall en knapp på at de originale turbomotorene uansett er sterkere oppbygd, ikke bare i råder og stempler, men også med hensyn til selve blokkas styrke, underspyling, veiv etc. etc. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 har lyst på ny motor med turbo jah. Men mye må jeg ut med for ny motor da ? og hvor mye kan jeg få igjen for den gamle ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Ny brukt 10VT-motor: 7-10.000 kr. Ny brukt 20VT-motor: 13-18.000 kr. Salg av gammel motor: 4-5000 kr. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 hmm...var faktisk ikke så ille dette ! hvertfall ikke for 10v t motor. Men hvor mye tid må jeg regne med for å få satt i motoren da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg