Rieger Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Ottar, regner med du vet dette. Passer en 16v GTi(KR eller PL)- topp på g60blokka? Hvordan blir kompresjonen på dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by Orph Etter hva jeg har blitt opplyst om skal ikke dette fungere uten videre nei..... Fikk vite at hvis du fikk satt den på vil compen bli på rundt 6,5 !!! Ja, fikk høre noe slikt i kveld jeg også. Men så var det noen som nevnte S2 stempler(og råder). Noen som har hørt om noe slikt før?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Satt å kjedet meg litt på jobb i dag, og begynte å tenke turbo i en golf! Billig... Med crossflow.. I VW Caravelle C står det en 2,1L. Jeg innbiller meg at rådene fra denne passer da i en 1,8GTi/G60 blokk gjør de ikke?(kanskje er det samme blokka som står i caravellen?) Dette gir sikkert meget høy komp(mye lengre råde) i en G60-motor, men med G60-blokk og 16V-topp vil kanskje kompresjonen bli ok til pustehjelp? Eller er jeg helt på trynet? Hvor kjørbar vil denne motoren bli med så lang slaglengde?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Originally posted by ottar k-jetgti: får rette deg litt g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte. Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik Uansett er g60 bedre enn gti pga lavkomp, elektronisk sprut som er lett å dille med, oljeunderspylte stempel, bedre ventiler og sikkert meir dill eg ikkje kjem på i farten Gti 16v blokka har oljeunderspylte stempel au... Tenkte på 16v turbo.. Men blir vel heller throttlebodies tenker jeg! Må vente til jeg har bilen i hus først... Har ikke engang funnet bilen jeg skal ha :D Vet bare at det blir en 16v gti eller ingenting! Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 16v topp på g60 blokk gir ~6:1 i komp s2 stempler med 16v topp gir ~9.2:1 i komp. 16v og g60 har oljeunderspylte stempel som er ein stor fordel. Bruke deler fra 2,1liter wasserboxern i caravelle har eg aldri hørt om før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by ottar 16v topp på g60 blokk gir ~6:1 i komp s2 stempler med 16v topp gir ~9.2:1 i komp. 16v og g60 har oljeunderspylte stempel som er ein stor fordel. Bruke deler fra 2,1liter wasserboxern i caravelle har eg aldri hørt om før. s2 stempler med 16v topp gir ~9.1:1 i komp. ;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 hvordan gjør man med innspørytning og tenning hvis man skal bruke en 16v motor?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by R|ppeR hvordan gjør man med innspørytning og tenning hvis man skal bruke en 16v motor?? Digifant fra G60 eller datasprut.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Originally posted by ottar 16v topp på g60 blokk gir ~6:1 i komp s2 stempler med 16v topp gir ~9.2:1 i komp. 16v og g60 har oljeunderspylte stempel som er ein stor fordel. Bruke deler fra 2,1liter wasserboxern i caravelle har eg aldri hørt om før. Vet noen om det er samme blokka i caravellen som i noen av gti'ene da? Vært morsomt å testet ut dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 2,1 wasserboxer har definitivt ikke samme blokka som GTI'ene. Innholdet er også helt forskjellig. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Rieger Vet noen om det er samme blokka i caravellen som i noen av gti'ene da? Vært morsomt å testet ut dette.. wasserBOXER tygg litt på det ordet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=1124&highlight=innsug Frodes golf 16v turbo yter ca 300hk, har S2 råder og stempler. Funker bra!!! http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by ottar wasserBOXER tygg litt på det ordet.... Namnam.. smaker sitron.. Get the point, men viste seg (ifølge en på vwvortex.com) at råden passer, men at stemplene vil ta oppi ventilene. Med nye stempler kjørte han på 20Psi eller no sånt.. husker ikke i farta.. Edit: 20 psi er visste rundt 1,5 bar, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.