Gå til innhold

optima gelebateri selges

Ranger emnet


sony

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

er vel ikke bare bare å sende batteri med posten....

selv om det er ett gelebatteri kan den fortsatt gå innunder ADR bestemmelsene og da koster det nok litt mer

 

Såvidt jeg vet sender ikke posten ADR. Må sendes med en "vanlig" transportør, og da blir det fort dyrt, samt at det må sendes mellom firmaer.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andeeh

Det er gele istedenfor væske... En fordel er at det ikke kan sprute syre :P

 

Kan visst monteres opp-ned også hvis man vil. Eller sidelengs. Har redtop i bilen min (satt der da jeg kjøpte den). Det er bare 55 ah, men fordelen er at start-strømmen er mye høyere enn vanlige batterier, noe som er hyggelig når man skal dra i gang en 3liters diesel-sekser i 30 blå. Store bly-batterier er ofte bare tull. I teorien skal batteriet mitt kunne drive starteren i min. 15 minutter. Sånt trenger man aldri, det er hvor mye strøm starteren kan få i noen sekunder som er interessant. Til bilstereo har du fordelen at du har mindre bruk for kondensator når du har et batteri som leverer fort.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony

optima yelowtop gelebateri selges. selges til høystbydende.(ikke under skambud ;) )

bare for og kverulere så er ikke optima yellowtop et gele bateri.

Det er et syre/bly batteri som har syra i et svamplegme mellom blyplatene, som igjenn er rullet sammen til no som de kaller spiracell. Et gele batteri vil også ha større indre motstand enn et standard syrebatteri, pga gelekonsitensen. dermet er det også mindre egnet til ting som krever mye strøm raskt.

 

Batteriet er ikke mindre konge for det!

 

 

-frode

 

edit: sakset fra optima's hjemmeside

 

15. How does a Gel Cell compare to your deep cycle?

Most gel batteries have a much higher internal resistance, meaning they will not be able to deliver and receive current as efficiently. This is especially apparent at higher amperage levels. For example, most gel batteries will not work successfully in engine starting applications.

anatomy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by froorf

bare for og kverulere så er ikke optima yellowtop et gele bateri.

Det er et syre/bly batteri som har syra i et svamplegme mellom blyplatene, som igjenn er rullet sammen til no som de kaller spiracell. Et gele batteri vil også ha større indre motstand enn et standard syrebatteri, pga gelekonsitensen. dermet er det også mindre egnet til ting som krever mye strøm raskt.

 

Batteriet er ikke mindre konge for det!

 

 

 

men.. men ?? men ... skal ikke liksom gelebatteriene være så mye bedre nettopp på startstrøm, da? Eller mener du at red top-batteriene _ikke_ er gelebatterier?

Kan ikke så mye om det jeg, men det sitter rødtopp i bilen min.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår