Gå til innhold

Volvo Driving Computer

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

har fått tak i en VOLVO DRIVING COMPUTER hvor legningene er klippet av... noen av ledningene gikk til noen koblinger ved rattet resten gikk til motorrommet.. fikk jeg høre fra hen som hadde den...

den hadde knapp for: km/t, l/100, time, distance, å noen fler jeg ikke husker...

 

lurte på om noen flere har en slik computer??? er det noen som vet om jeg kan koble den opp i min volvo?? jeg har ikke el speedo...

 

noen som har koblingsskjema???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

computeren kom vel i 480 først, så senere i nyere 740/760 og nyere volvoer.

 

480 kom vel i 1985' tror jeg.

 

regner med du må ha el speedo..

ps. det finnes konvertere fra mekanisk til el speedo.

noe mer vet jeg ikke hva den trenger av følere, o.l.

 

480 har angivelig samme instrumentet som s/v40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

computeren kom vel i 480 først, så senere i nyere 740/760 og nyere volvoer.

 

480 kom vel i 1985' tror jeg.

 

regner med du må ha el speedo..

ps. det finnes konvertere fra mekanisk til el speedo.

noe mer vet jeg ikke hva den trenger av følere, o.l.

 

480 har angivelig samme instrumentet som s/v40

 

Computeren ble levert som originalt tilbehør. Jeg har noen gamle Volvo Original tilbehørskataloger hvor Computeren er avbildet. Behøver ikke el-speedometer. Tipper det er vanskelig å få tak i de rette giverne, men det hadde vært rått å få tak i et komplett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

 

Computeren ble levert som originalt tilbehør. Jeg har noen gamle Volvo Original tilbehørskataloger hvor Computeren er avbildet. Behøver ikke el-speedometer. Tipper det er vanskelig å få tak i de rette giverne, men det hadde vært rått å få tak i et komplett sett.

 

det hadde vært rått om jeg kunne fått noe av det som var på komputeren til å fungere...:D

 

er det ingen som har noen slikt påkoblet??? tror dere at volvo har skjema over slikt viss jeg stikker innom???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod sånn kjøre computer i min 84 modell GLT når eg kjøpte den.. Gamlingen som hadde bilen før meg hadde fått monert den inn på Frydenbø når han kjøpte bilen.. Ledningen går inn i selve computeren med en kontakt, og går bak til bakakslingen.. Alle funksjonene på min computet virker, bortsett fra utregningen av bensinforbruket..

 

Originally posted by Vomaz

slik ser computeren ut... med noen ledninger tilkoblet (8 stk tror jeg) 397986-bilde2-387523-bilde3-volvo245006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo koblet noen ledninger framme under rattet og resten ute i motorrommet fikk jeg jo høre...??

kanskje det bare var koblet opp slik at noe div fungerte?? kanskje jeg har for gammel bil?? har ikke nok elektrisk stuff???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sideburn Satan

har sett en annen type computer til 240...sann kvadratisk type som passer inn i hulla for ekstra instrument.....

 

har også sett slike:) men jeg tenkte jeg skulle få liv i den jeg hadde:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår