SHN-Motorsport Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Jeg har en del spørsmål angående volvo 142 (69 MODELL)! (poster her pga lite aktivitet på 140 forum) Hva må jeg gjøre for å bytte motor? tenkte på en b230e (b20 me enkel forgasser som står i) Hva må jeg gjøre for å bytte girkasse? (spaken var så langt frem så jeg lurer litt på om jeg må skjære et nytt hull lenger frem hvis jeg skal ha i en m47!) Og kan noen si meg en lett prosedyre på å ta ut bakruta!? Har ikke sett så alt for mye på bilen (har ikke fått dn hjem enda) men er sånn ca rustfri og meget velholdt! :D JIIPPPIIIIII e har fådd me bil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 glemte å spørre om bakaksling? passer bakakslinga fra en 240 på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Originally posted by Haien glemte å spørre om bakaksling? passer bakakslinga fra en 240 på den? har liggede noen akslinger så når du får hjem biln er det bare å gløtte under den så ser vi det... kan jo evt ta bilder....:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Originally posted by Haien Jeg har en del spørsmål angående volvo 142 (69 MODELL)! (poster her pga lite aktivitet på 140 forum) Hva må jeg gjøre for å bytte motor? tenkte på en b230e (b20 me enkel forgasser som står i) Hva må jeg gjøre for å bytte girkasse? (spaken var så langt frem så jeg lurer litt på om jeg må skjære et nytt hull lenger frem hvis jeg skal ha i en m47!) Og kan noen si meg en lett prosedyre på å ta ut bakruta!? Har ikke sett så alt for mye på bilen (har ikke fått dn hjem enda) men er sånn ca rustfri og meget velholdt! :D JIIPPPIIIIII e har fådd me bil :D må kanskje bytte brua, så du får passende motorfester viss du bytter motor til b230?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Originally posted by Vomaz må kanskje bytte brua, så du får passende motorfester viss du bytter motor til b230?? bytte brua? motorfestene sitter jo i travers`n til forstillinga..og den er en helt forskjellig 240 vs 140.. angående bakaksling så må du bygge om 3 stag for å sette dit 240 aksling.samt bygge om håndbrekket.. skal du dit med nyere girboks må du bytte girbokstunellen....eller hva man skal kalle det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Originally posted by maxis bytte brua? motorfestene sitter jo i travers`n til forstillinga..og den er en helt forskjellig 240 vs 140.. angående bakaksling så må du bygge om 3 stag for å sette dit 240 aksling.samt bygge om håndbrekket.. skal du dit med nyere girboks må du bytte girbokstunellen....eller hva man skal kalle det... går dn "girbokstunellen an å bytte da?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by Haien går dn "girbokstunellen an å bytte da?" Det går, men det er mye jobb! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by Haien går dn "girbokstunellen an å bytte da?" FÅ BILN Å FÅ DN REGGA FØR DU TANKER SÅÅÅÅ HØYT..... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Volvo_original Det går, men det er mye jobb! Ca hvor mye jobb? hva må jeg gjøre! tenkte nå jeg kunne bare sjære et nytt hull der girstanga kommer opp på m47 kassen og tette det gamle! blikke så mye jobb d! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Vomaz FÅ BILN Å FÅ DN REGGA FØR DU TANKER SÅÅÅÅ HØYT..... VINJARVINJARVINJAR!!! BILN E MIN FFS! og btw den e registrert ;) W14270 :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Haien VINJARVINJARVINJAR!!! BILN E MIN FFS! og btw den e registrert ;) W14270 :P HMMMM.... FU... ja. når får du dn heim??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg