Gå til innhold

Navigasjon til under 5500? Noe bra eller?

Ranger emnet

ClusterOne

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en håndholdt PDA inkludert bilnavigasjons-pakke for under 5500. Noen som vet om det fungerer?

Har vært på utkikk etter både PDA og navigasjonssett for bilen min i det siste. Kom så over en pakke med HP H1940 inkludert navigasjonsutstyr (bilholder, programvare, GPS mottaker og lader) som selges for kr 5490,- inkl MVA for tiden.

Det er jo grisebillig egentlig!!

Bare det at den PDA'en jeg har mest lyst på er HP H4150 til kr 4250,- inkl MVA og derfor hadde det jo vært genialt om man kunne betalt i underkant av 2000 i tillegg for navigasjonspakken over for så å fått en H4150 i stedet for en H1940.

Er det noen av dere som har greie på PDA'er og tilleggspakkene for navigasjon? Er dette noe å gå for, eller burde jeg spare enda ett år og heller gå for en Pioneer AVIC-X1 som har alt og mere til for den nette sum av kr 19748,74 inkl MVA med rabatter vel og merke.

Dette er jo da også noe jeg ikke har bruk for siden jeg har en Pioneer P-9400 som jeg er storfornøyd med fra før av..

Det jeg lurer på er om noen av dere er guruer på PDA og kan fortelle meg hva jeg trenger for å få ett fullverdig oppsett med en PDA som Navigasjonssett i bilen min.. har som sagt veldig lyst på 4150'en og trenger derfor tips til resten...

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er TomTom 3 i den pakken, og etter som jeg forsto er også TomTom 4 under konstruksjon nå.

Men har du noe kjenskap til dette? Er jo så genialt å kunne ta med seg PDA'en etter at man har vært å kjørt for så å bruke den på skolen eller til MP3 spiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Du må også vurdere hvor mye info du får på skjermen...

Kenwood pakka mi, f.eks, bruker DVD-plate... Mye info der, og du får detaljert kartbilde på skjermen, med norsk tekst og tale.

Selvfølgelig en HELT annen prisklasse, men man må vurdere hva man får for pengene.

Det er jo ikke store skjermen da, men det ser jo fett nok ut at du kan ha visning i 2D og 3D ikke sant, og i tillegg er det en stemme som forteller hvor du skal kjøre.

Men jeg er fullstendig klar over at det er ikke ett produkt som er laget for navigasjon, slik som Pioneer'en er... men er det bare idioti å satse på noe slikt til det formålet? Den må da guide meg fram på ett eller annet vis jo.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider