bozzo Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Jeg har nettopp hatt gamle "2førr'en" på forstillings-sjekk, og fikk der mangler (som ventet) på endeledd, bærekuler og stabstag i alle mulige retninger.. Er det billigere å kjøpe ei brukt forstilling å sette på, eller skal jeg kjøpe nye deler og sette inn det? Har også 2 gåene motorfester... :) Men når jeg skulle starte bilen for ca. en time siden, så ville den ikke, vrei på tenning, men ingenting skjedde.. Er det starteren? Har prøvd med både batterilader og startkabler, men ingenting fungerer.. Slår ikke etter en gang.. Må jeg bytte starter? Hører med til historien at motoren (En B230A) har hatt såkalt "tenningsbank" en stund, pga en tosk som aldri klarte å justere inn tenninga mi (og nei, det var ikke meg! :)) Håper på snarlig svar :) Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 hva skjer når du vrir om på tenninga ? kommer det noe lyder? ledda er enkel å skjekke og enkel og bytte ;) tenningsbank, da må bilen ha gått SINNSYKT dårlig :P hehe kan det være SÅ vanskelig å stille tenninga da bare å vi litt det da :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 min pleide å være sånn noen ganger. da var det en ledning fra coilen som gikk til batteriet som hadde litt for dårlig kontakt, selv om det så ut som allt var som det skulle.. kommer gjerne litt plutslige klikkelyder hvis den har litt kontakt. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 med tenningsbank går motoren UTROLIG dårlig da :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Hehe, går ikke noe enormt nei.. Fullt utdrag på 2.gir gjør jeg vel 90... 3. gir har jeg ikke prøvd lenger enn til 125... :) Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 kan ikke være tenningsbank da vel :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Bare en kompis av meg som påsto det, jeg har ikke så veldig peiling, har ingen erfaring som mekaniker, bortsett fra det lille jeg har skrudd på golf/jetta.. :D Men nå har jeg da uansett kjøpt meg en starter hos den lokale skrotern, så da får jeg prøve å skifte den :D Hehe, wish me luck :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 burde gå lett det :P hvor mye gav du for den ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Ga 400 for den, og det var faktisk ikke så veldig vanskelig, bare jeg fikk den opp på bukk og kom til under der :D F*** så trangt :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 trangt ? hvor? :D men var det startern det var no galt med da? :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juni 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 Jada, var nesten ikke igjen tenner på den, så var nok det som var problemet ja.. :D Men den nye er satt inn, og funker som bare det.. :D Men nå blir det vel snart B230F uansett så... Er det mye kødd med ledningsnettet til den motoren forresten? Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by bozzo Ga 400 for den, og det var faktisk ikke så veldig vanskelig, bare jeg fikk den opp på bukk og kom til under der :D F*** så trangt :D det er nå ikke så trangt eller??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Starteren er sannsyligvis ikke ødelagt, slik tester du det. 1. finne en ledningsstump (ca. 1m) 2. sett på en vanlig "fitte" kabelsko i den ene enden og avisoler den andre 3. dra ut den tynne ledningen på starteren og plugg inn kabelskoa på "pikken" som stikker ut av startrelèet. 4. sett tenninga på hakk 2 og giret i nøytral\fri 5. ta den andre enden av ledningen og sett den på + polen på batteriet. da skal starteren gå rundt, gjør den det er det ledningen mellom hakk 3 på tenningslåsen og startmotoren som må byttes, event. sluttstykket. dersom starteren ikke går rundt, bytt starter ( shit happens ) Lykke til :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 dere kan det med å sette opp liste:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 eller bare sette en skrutrekker imellom punktene på startern :P hehe ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg