sirwicked Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 eyh. Min nissan almera har en pipelyd i motoren som er nr1.irriterende nr2.IRRITERENDE... Når lyden kommer: Hvis jeg har f.eks 3.gir på lavt turtall eller at det kommer slakk bakke, da kommer pipelyden men også når jeg girer kommer den stadig... Lyden kan minne om metal mot metal men mer "singling" og ganske høy freq.. Når det skjer ved giring høres det noe anderledes ut. Da kan det faktisk minne litt om dumpventil bare en annen freq. Som sagt skjer det mest ved lavt turtall ved f.eks 3gir i en bakke hvor jeg burde ha 2.gir... Jeg har sendt den inn til nissan forhandler i skien 4 ganger nå uten at de finner ut hva det er. Noen som kan tenke seg noen råd?... har tenkt å dra til et annet verksted da jeg vet at birger lie i skien er uduglige både på service og kunnskap men finnes det noen tips for å finne ut hva det kan komme av? Siter ---Biler-- Nissan Almera 98' met.blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 vet du hvor lyden kommer fra da? er den der når bilen står stille, eller kun i fart? hva skjer når du holder inne klutsjen? eller setter den i fri i fart? da kan du i såfall isolere feilen litt... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Stramme hjulet til regreima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Min peip fælt her for en stund siden etter at jeg skifta regreima. Reima flytta seg utover og "skrapte" langs en plastikkdings. Fikk bytta reima på nytt så var det i orden. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Litt off topic men vil anbefale deg å poste denne topic'en i "Teknikk". Mange fagfolk som poster der av og til :) Kanhende du får hjelp til en løsning der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by PetterJacobsen Stramme hjulet til regreima? På regreima gjør det ingen forskjell om belastningen er høy, der er det kun turtallet som har noe å si, derfor burde det ikke ha noe å si hvilket gir han har. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirwicked Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Ja var kanskje litt dumt av meg å sette dette under "offtopic", enig der.. Lyden kommer ved turtall forandringer helst men kan kommer helt uten videre også. Så vrient å forklare egentlig hehe. Jeg kan se om jeg får tatt opp lyden! da kan det hjelpe litt. Reimer, bremser o.l er blitt byttet i frustrasjon om det kan være noe der men den gang ei..kan prøve å forklare litt mer. Det skjer fortere når bilen er blitt god å varm. siden turtallet ofte er lavt når det skjer tror jeg det kan være risting i en løs del på et vis... altså motoren jobber mer å rister også mer og derfor jeg tror det kan være noe løst. Som sagt er de ubruklige på nissan forhandleren i skien så skal sette den på et annet verksted for å se om de finner ut av det. Takk så mye iallefall for svar :) *edit: glemte å svare deg hawkon. Det skjer i noen tilfeller også når den står stille å jeg ruser motoren litt da kan pipelyden komme når turtalle synker igjen.. altså etter selve "revvingen" :) det er da den samme lyden, fra samme plassen. motor rommet en plass men ikke sikker på hvor. jeg klarer ikke lokalisere lyden * Siter ---Biler-- Nissan Almera 98' met.blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 lag deg en liste så gå over og eliminere... alt som er i bevegelse når motor er i gang (f.eks dynamo) eller blir påvirket av sterk vibrering (f.eks motorfester) er ikke noen ekspert dog :rolleyes: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirwicked Skrevet Mai 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 hawkon: etter å ha sett andre du har svart så ser jeg nok deg tilnærmet ekspert!.. hehe men skal se om jeg får laget den listen for jeg derimot har ingen kunnskaper om bil. Jeg er en "bytte spylerveske og etterfylle olje ekspert med mastergrad i bytte av vinduvisker" bil ekspert så et verksted får ta seg av det tenker jeg.. bare de finner feilen så... Siter ---Biler-- Nissan Almera 98' met.blå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 lager i girkassa Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CyberAage Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Lager på dynamoen kan det vel være.. Fjern reima til dynamoen å hør om lyden blir borte. Hadde lignende problem selv. Siter http://www.sprett.net Audi A4 1,8 tsq 98 mdl Audi A6 2,5 Tdi 95mdl x- Chevy Astro 86 mdl 4,3l, v6 x- Golf 79 mdl 1,1 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Skjønte ikke helt om du mente at lyden ble forandra ved turtall eller ved gir? Det kan ikke være vakumlekkasje eller gåen innsugspakning på motoren? Det hadde jeg og jeg beskrev det som "metall mot metall" lyd til han som skulle se på bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 utløselagret Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg