Gå til innhold

Snutscanner Ønskes

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Multicom selger Maycom AR-108 scanner til 849,- +frakt.

 

"Norges mest solgte radioscanner. Tar i mot de mest vesentligste VHF båndene der bl.a. politi, ambulanse og brannvesen har sitt samband.

- 108-180MHz

- Størrelse kun 85x58x26mm (hxbxd)

- Vekt kun 96g uten batterier

- Lettlest flerfunksjons display

- Minne for 99 kanaler

- Scannehastighet 100 kanaler pr. sekund

- Batteriindikator, tastelås, batterispar, scanning både på minne og frekvens.

- Antenne og belteklips følger med.

- Scanneren er fullt lovlig ved kjøp og salg i Norge. Vi gjør oppmerksom på at lytting til spesielle frekvenser og kommunikasjon ikke nødvendigvis er tillatt og tar ikke ansvar for hva scanneren blir brukt til."

 

Jeg kjøpte denne typen i sverige for halvannet år siden, og den fungerer ypperlig. Eneste er at jeg kunne tenke meg en litt bedre (les lengre) antenne innimellom.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den til 1495,- hos multicom ser mye morsomere ut dog.. pluss, der kan du montere en standard antenne siden kontakten er "normal" så om du vil kan du montere 2m høy antenne på bilen og høre på oslopolitiet når du er i bergen ;-).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

fins det ei internettadresse der du kan høre på politiradio over nettet...

den Maycom AR-108, er nden bra nok? skal bare ha den i bilen og høre på snuten!!! eller kommer du til å høre masse "støy"

er den brukervennlig?

 

Nåja... det er vel vanskelig å få rippet politiradio live. Er jo så mange frekvenser som brukes, avhengig av hvor det er action.

 

AR-108 blir litt støyete i bil i høy hastighet med std. antenne, men det finnes bilantenne som ekstrautstyr. Spes. hvis du skal ha den rett inn på anlegget kan det være smart.

 

Har selv AR-108, synes den er helt ålreit. Liten og nett, men jeg vurderer større antenne neste gang jeg er på svinesund. Der får du scanneren forresten ganske billig, er vel nede i 700-800 kroner nå vil jeg tro.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha den rett inn på anlegget ,,,,,,kan jeg koble den til cd-spilleren?

 

men du hører helt fint hva de sier, selv i høy hastighet eller må du annstrenge deg....?

 

 

er Uniden 220XLT et mye bedre kjøp eller holder den første lenge, har aldri hatt scanner før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

hvis du skal ha den rett inn på anlegget ,,,,,,kan jeg koble den til cd-spilleren?

 

men du hører helt fint hva de sier, selv i høy hastighet eller må du annstrenge deg....?

 

 

er Uniden 220XLT et mye bedre kjøp eller holder den første lenge, har aldri hatt scanner før.

 

Kobler den på en line-in, f.eks. RCA.

Har ikke koblet den inn på anlegget selv, men det funker fett. Er usikker på hvor høy hastighet man kan ha før scanneren ikke henger med.

 

Uniden 220 XLT har Twin Turbo scannefunksjon. Twin Turbo er kult, men jeg tror ikke jeg ville lagt 1000-1500 ekstra i den scanneren.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg trenger nesten ikke kabler for å få den på spilleren?

 

er det bare twin turbo funksjonen som er forskjellig eller er det noe annet også?

 

http://www.multicom.no/ Uniden 220XLT=1495,-

Maycom AR108=849,-

 

hvis det ikke blir mindre støy i uniden i forhold til maycom velger jeg selvfølgelig maycom...!

 

hvis du står ved siden av en politimann og han hører at du hører på radion, kan han ta deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

hvis du står ved siden av en politimann og han hører at du hører på radion, kan han ta deg?

 

Informasjon om politiradioer/-scannere

 

Post- og teletilsynet har endret praksis og krever ikke lenger at det skal foreligge tillatelse for bruk av denne typen radioutstyr.

Bakgrunnen for dette er at Statens teleforvaltningsråd i august 2002 fattet vedtak som sier at Post- og teletilsynet ikke har tilstrekkelig hjemmel til å kreve at slik tillatelse skal foreligge. Statens teleforvaltningsråd er klageorgan for vedtak fattet av Post- og teletilsynet.Dette vil si at etter 1. juli 2000 kan alle typer radiomottakere omsettes, eies og brukes dersom de tilfredsstiller kravene i "Forskrift 20. juni nr. 628 om EØS-krav til radio- og teleterminalutstyr" og er korrekt merket med CE-merke. Post- og teletilsynet vil likevel gjøre oppmerksom på at bruk av slikt utstyr kan rammes av annen lovgivning enn telelovgivningen. Ett eksempel er Vegtrafikkloven (se spesielt §13a).

 

 

Legger ved utdrag av veitrafikkloven.

 

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn

 

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

så jeg trenger nesten ikke kabler for å få den på spilleren?

 

er det bare twin turbo funksjonen som er forskjellig eller er det noe annet også?

 

http://www.multicom.no/ Uniden 220XLT=1495,-

Maycom AR108=849,-

 

hvis det ikke blir mindre støy i uniden i forhold til maycom velger jeg selvfølgelig maycom...!

 

hvis du står ved siden av en politimann og han hører at du hører på radion, kan han ta deg?

 

Beklager, jeg så på en annen pris på 220 XLT'n. Stod til 2400 på en side :/

 

Politiet kan ikke ta deg for å høre på politiradio.

Hørte på sambandet forrige dagen: Har kontakt med en fyr her som er i besittelse av politiscanner, hvordan er det nå for tiden; kan man høre på?

 

Lang stund... sukk: ja, det er tillatt

 

Gå for MayCom'en, legg heller pengene i en feit antenne :D

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår