westside Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Da var vi der igjen... stoppet i årets første teknisk kontroll på biltilsynet... Fikk mangel på at Felgene og dekkene ikke sto påført i vognkortet, bakre eksospotte som er uoriginal ikke var påført i vognkortet, øyelokk (som jeg forøvrig har TUV-godkjenninger på) var visstnok bare å glemme å ha på lyktene, og opphengskule foran til venstre var gåen.. Det verste var at jeg spurte når jeg skulle på ettervisning, han svarte da at jeg ikke skulle vises, men feilene måtte være rettet til den 5/5. Javel tenkte jeg med meg selv, og bestemte meg da for å drite i hele greia... Nå fikk jeg brev om at jeg ikke hadde mætt opp til etterkontroll, og at ny siste frist var den 14/5. Da ble det plutselig stress med å få fiksa saker... må få lånt med et eksosanlegg til visninga, bytte opphengskule, legge om til piggfrie vinterhjul som er i riktig dimensjon, og skjære av øyelokk... Jeg kommer jo til å montere dette etter visningen, men er det noen som vet hva som skjer dersom man blir stoppet på nytt med akkurat de samme modifiseringene? Sykt å tenke på at biltilsynet mener det er bedre at jeg kjører på 205x50x16 piggfridekk på sommerføre enn 215x40x17 sommerdekk, bare fordi innpresset på felgene er for lite til at det kan godkjennes.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Nå skjønner jeg ingenting, hva slags øyelokk og eksos har du egentlig? Dekte øyelokka over halvparten av lyktene? Er lydnivæet så veldig høyt? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Har kamei øyeløkk både oppe og nede på lyktene... dekker ikke lyset i det hele tatt... Eksosen er bare ei uoriginal bakpotte med DTM-tut... bråker lite, men måtte gjennom en støytest for å få typegodgjent denne typen potter. Denne testen er vanligvis gjort av produsent, men ikke til denne potta da den er universal, og da måtte testes til hver enkelt type bil. Denne testen er det bare sintef som kan ta, og koster litt over 10k... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 heia norge Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by westside Har kamei øyeløkk både oppe og nede på lyktene... dekker ikke lyset i det hele tatt... Eksosen er bare ei uoriginal bakpotte med DTM-tut... bråker lite, men måtte gjennom en støytest for å få typegodgjent denne typen potter. Denne testen er vanligvis gjort av produsent, men ikke til denne potta da den er universal, og da måtte testes til hver enkelt type bil. Denne testen er det bare sintef som kan ta, og koster litt over 10k... tull.. sånne målinger kan biltilsynet ta,hvis de bare gidder... de har ganske klare forskrifter om hvordan de skal gå frem.. men,om de gidder,er en annen sak...:rolleyes: Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 biltilsynet (og hvilket som helst annet verksted) kan ta støymålinger av bilen, men for å få typegodkjent eksosanlegget, må det innom sintef, som er de eneste som kan ta denne typegodkjenningen i norge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 kompisen min var på biltilsynet i bergen i forrige uke, med en universal "loff" på primeraen sin. hadde ikke noen papirer på den, så da målte de bare db'en. De sa visst at de ikke gjorde det vanligvis. slappe jevler:( Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Det er jo kun for å være vanskelige de gjør dette... Hadde et ikke godkjent anlegg sist gang jeg ble stoppet og, men da kommenterte han bare at det var "go" lyd i anlegget... (det forrige bråkte mer)... Noen skal være regelryttere og kverulanter ut av de grader, og lever lenge på at de har gjort dagen til en dårlig dag for andre... :mad: :mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by westside biltilsynet (og hvilket som helst annet verksted) kan ta støymålinger av bilen, men for å få typegodkjent eksosanlegget, må det innom sintef, som er de eneste som kan ta denne typegodkjenningen i norge.... Betyr det at når jeg e.eks. skaffer meg Remus på bilen så mååå jeg innom dit og godkjenne den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 (endret) Det må godkjennes hos biltilsynet i teorien ja, men de sier ikke npe på det før du blir kontrollert av det gamleste sureste idioten som har gått hele livet uten... Remus er vel forresten lagd spesielt til de forskjellige typene biler, så da skal det følge med godkjenningspapirer på anlegget når du kjøper det... Endret April 18, 2011 av westside Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Hvorfor stoppe for Biltilsynet i utgangspunktet? :rolleyes: Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Det er jo politiet som stopper deg da, og tar deg med til biltilsynet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by k9v Hvorfor stoppe for Biltilsynet i utgangspunktet? :rolleyes: Det lurer jeg også på. Man trenger vel ikke å stoppe for de? De har jo ikke noe "politimyndighet". Hadde det vært politiet hadde det vært annerledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Originally posted by westside Det er jo politiet som stopper deg da, og tar deg med til biltilsynet... Biltilsynet har en del kontroller hvor de vinker inn biler og kontrollerer de. De trenger ikke politiet for å vinke deg inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Det var jeg som startet tråden, og jeg ble stoppet av politiet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg