Gå til innhold

Teknisk kontroll

Ranger emnet


westside

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by westside

Biltilsynet har aldri kontroller uten at politiet er med.... Det trenger ikke å være med enn en politibetjent der, men de må ha noen med politifullmakt for å kunne ha kontroller...

 

Det trenger de ikke. Er ikke ofte de har det her i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forsøkt vinket inn av biltilsynet med endel feil å mangler. Han som vinket biler inn på min side av veibanen var opptatt med en annen bil. "Puh" , tenkte jeg å så ikke mannen som stod på andre siden av veien å veiftet som en gal med mappa si. Når jeg endelig fikk øye på ham , kjørte jeg stille å rolig videre. Så ingen politi , men han sprang ut i veien å tok nummeret mitt tror jeg. Har aldri hørt noe i fra de. Men mindre politet er på stedet kan de ikke gjøre noe. Men pytt sann , bilen er 99% streetlegal nå etter eukontroll... Får bare håpe dem ikke finner ut av neonlysa under bilen... Har hørt dem må fysisk skrus av av i så tilfelle.

Eneste som ikke er godkjent er dekk og felg, men lurer på å kjøre ned til egersund (10 mil herfra) de er kjent for å være MYE mer liberale enn dem i stavanger. Rart nok. Bare det er innen rimelighettens greser så godkjenner dem.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppet og var inne til godkjenning..............

Der sa han at jeg ikke tengte verken dekk eller visker i vognkortet, men jeg spurde no om jeg kunne få det, for det er så mangen som priker på dette om du blir stoppet....

men han sku ligge det inn på dataen at det var kontrollert, men gadd ikke skrive det i vognkortet....

Han sa så lenge det ikke avvika i rullediameter mer enn 5% og impressen ikka var forandra, så trengte det ikke å stå...

Men som sakt, så kommer jo dette ann på hvem du snakker med fra tid til annen, for alle har jo forskjellige meininger

 

Også fikk jheg godkjent monoviskeren uten å i det hele tatt ha den med meg, eller på bilen, KJEMPE topp..

Så kjør og godkjenn bilene deres i Ørsta.. :D

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: Ikke lett å få time heller...

Fikk igjen bilen fra 4-hjulsmåling på fredag, ringte den lokale trafikkstasjonen samme dag og fikk beskjed om at jeg kunne få time i juni. Ville ikke vente så lenge så ringte 2 andre steder som er ikke så langt unna, ingen hadde før i juni.

Men får vel eksos til uka og skal muligens sote ruter snart og når treffene begynner i juni så tror jeg at jeg dropper det og venter til jeg blir stoppet... :rolleyes:

Skal ikke være lett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

BTW: Ikke lett å få time heller...

Fikk igjen bilen fra 4-hjulsmåling på fredag, ringte den lokale trafikkstasjonen samme dag og fikk beskjed om at jeg kunne få time i juni. Ville ikke vente så lenge så ringte 2 andre steder som er ikke så langt unna, ingen hadde før i juni.

Men får vel eksos til uka og skal muligens sote ruter snart og når treffene begynner i juni så tror jeg at jeg dropper det og venter til jeg blir stoppet... :rolleyes:

Skal ikke være lett....

 

Samme i Ålesund og, her var det over 3 uker vente tid, men jeg ringte og da var det ledig på dagen både i Molde og Ørsta, så jeg kjørte til Ørsta, og der var han så snill at jeg sikkert bare kunne ha hatt med meg et bilde av bilen så hadde det vært greit :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder eksosen..

 

Jeg ble stoppet i teknisk kontroll og måtte til etterkontroll på eksosen..

 

Det jeg gjorde var å dra på en NAF Teststasjon, fikk de til å måle dB på anlegget, fikk papirer, dro på kontrollen, fikk alt godkjent og påsatt i vognkortet..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Biltilsynet har aldri kontroller uten at politiet er med.... Det trenger ikke å være med enn en politibetjent der, men de må ha noen med politifullmakt for å kunne ha kontroller...

 

Har opptil flere ganger sett KUN biltilsynet ha kontroller...

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, siden når måtta man godkjenne FELG?... herregud så tåpelig!

Trodde man kunne bruke omtrent hva faen man ville så lenge dekka var innafor skjermene....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

men, siden når måtta man godkjenne FELG?... herregud så tåpelig!

Trodde man kunne bruke omtrent hva faen man ville så lenge dekka var innafor skjermene....

 

Nei..

 

- Rulleomkrets

- Sporvidde

- Ikke ta borti noe på bilen ved full demper og ratt - utslag..

 

Strenge krav!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår